Ga naar inhoud


[Premium+ HD] Niet wat ik ervan verwacht.....


Haroldheroism

Aanbevolen berichten

Hallo,

enige tijd geleden heb ik een Premium HD+ gekocht.Door de vele mogelijkheden leek mij dit een ideale receiver.Ik had nog altijd een oude (15 jaar)analoge ontvanger zonder opties !!!

Ik had verwacht dat de receivers van tegenwoordig wel wat sneller kunnen zappen.

De Premium HD+ is erg sloom....Ook wanneer de receiver wordt aangezet duurt het ontzettend lang voordat men beeld krijgt.

De koeling (ventilator) is nogal luidruchtig.

De receiver heeft welliswaar veel functies, maar met alles moet je veel geduld hebben!!!!

Komt er in de toekomst een update om deze traagheid op te lossen of wat is er mogelijk ?

 

Groet,

 

Harold

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja , het is misschien een open deur in trappen. Als je de tijd had genomen om je eerst in te lezen in de azbox had je kunnen weten dat dit een euvel is die elke azbox gebruiker tegen komt.

Door de komst van Enigma2 wordt het zappen al wat beter maar je mist dan wel de leuke opties van de orginele software (goede mediaplayer en ondersteuning van dvb-c).

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

er komt heus wel een update, alleen moeten we wachten

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alias haha
er komt heus wel een update, alleen moeten we wachten


Dat heb ik ook anderhalf jaar gedacht. Ik heb mijn Premium weggedaan en een ET9000 gekocht. Wat een verschil in snelheid en mogelijkheden. Nu werkt alles zoals het zou moeten werken en heb ik geen last meer van vastlopers en traag zappen.
Ik zou als het nog kan je Premium+ terugbrengen en hem ruilen voor een ET9000.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als het trage zappen je belangrijkste punt is, zou ik niet verwachten dat hier verbetering in komt.

 

Door de wijze waarop deze hardware werkt is het simpelweg niet mogelijk sneller te zappen. Deze hardware is bedoeld als mediaspeler.

 

Het buffer moet eerst gevult worden en dat duurt nu eenmaal langer dan bij een normale satelliet receiver.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Zojuist werd ik er op gewezen dat dit in geval van gebruik van enigma2 niet het geval zou zijn, dus dan is er nog werk aan de winkel.

 

Momenteel zapt enigma 2 op deze Box nog vrijwel net zo traag, maar dit zou theoretisch dus nog verbeterd kunnen worden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Volgens de tipgever zou de azbox met enigma2 rc3 nu net zo snel zappen als een Dreambox DM800HD.

 

Nog even en hij zapt nog sneller wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het probleem is wel dat de meesten van ons niet kapitaalkrachtig genoeg zijn om én een Dreambox én nog andere Linux-based ontvangers te bezitten. Ik liet me enige tijd geleden vertellen dat ook een Dreambox een stuk minder gebruiksvriendelijk zou zijn dan bijvoorbeeld de meeste Maxplus ontvangers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Zo veel prijsverschil is er niet.

 

Om nu te te stellen dat azbox bezitters arme sloebers zijn en Dreambox bezitters rijke stinkers, gaat mij wat ver :D

 

Enigma2 is in ieder geval super simpel te bedienen. Mijn vader, moeder en vriendin hebben er totaal geen problemen mee en die hebben t zeker niet uitgevonden wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke voor mensen die afhakelijk zijn van 1 Hd ontvanger, zou de eerste keus misschien niet een Azbox zijn.

Daarzou een Dreambox een betere optie zijn.

Maar voor onze satelliethobby is en was de Azbox een prima ontvanger, alleen al dat hij eens niet met enigma draaide, was al een pre. De mediaplayer kan ook avi afspelen( dreambox niet), en het gemak waarop je kunt connecten met pc,nas etc.

Multicas is een keer wat anders dan cccam.

Er moeten ontvangers blijven die afwijken. Zou toch wat zijn dat we straks alleen maar enigma 2 boxen overhouden.

Waar blijft onze hobby dan.

 

De discussie die ik steeds terug zie komen over het wel of niet goed functioneren en waarom het langer duurt voor er nieuwe software komt, en dat daarom de Azbox niet zou deugen, moet eens voorbij zijn. Wees blij dat er alternatieve ontvangers met software zijn.

Alleen bij de aankoop van een nieuwe ontvanger moet je je beter voorbereiden en later niet klagen over misschien de verkeerde keus.

Dreambox 7020,en 800hd, Ipbox 200, Coolstream Zee, Azbox elite, Vu solo hd, Clarke Tech 550, Opticum 9600 hd combo, Xtrend 5000, Skystar 1 en 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Michiel, dat zei ik niet. Je leest mijn tekst verkeerd.

 

Ik heb het erover dat de meesten van ons niet MEERDERE ontvangers zullen kunnen of willen kopen. Dus moet de ontvanger die je koopt wel aan je verwachtingen voldoen. maar je bent van oordelen van anderen afhankelijk omdat je nu eenmaal niet snel een bosje Linux based ontvangers mee naar huis mag nemen om dan na een tijdje te melden welke je kopen gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muah,

 

Als je een ontvanger koopt dan ga je ook reviews nalopen. Ik ben behoorlijk tevreden over de Azbox. Het is een all-in-one product (HDTV multimedia en DVB-S2) met een eigen firmware/GUI (vanuit de fabrikant dan) en heeft één groot nadeel: traag zappen en een trage GUI.

 

En dit is, zoals Michel al heeft gezegd, terug te brengen naar de gebruikte chipset en de bijhorende SDK. De SDK is niet echt wat je noemt optimaal, zelfs de reguliere mediatanks met dezelfde chipset hebben er last van.

 

Afgezien van dat, persoonlijk vind ik het een voordeel dat je alles kan afspelen. Ik heb redelijk veel materiaal afgespeeld en eigenlijk niks gevonden wat niet afspeelt. Alleen soms liet de firmware wat te wensen over waarbij functionaliteit werd gebroken (zoals het afspelen van VOB's).

 

Overigens zijn mijn ervaringen (en de ervaringen van anderen) al meerdere malen besproken. Dus ja, de ervaringen van de TS komen niet als een verrassing....

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

 

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Box pas een paar weken:

reden aanschaf, blindscan

 

Bevindingen onder originele software

rommelige indeling niet echt handig maar zal wel wennen.

alles traag zoals zappen, netwerk,internet,youtube e.d

Hoop handelingen voor blindscan, deze geeft echter

bevredigend resultaat. (daar heb ik hem voor)

 

Hierna E2 RTi core RC4 erop, software E2 gelijk aan dreambox/Vu+

echter.... er moet nog wat gebeuren maar dat is normaal bij ontwikkeling

Wat ik nu echter miste is de zaken onder de knoppen van de box zelf.

zoals onder de Home knop.www,Email,youtube en als ergste voor mij BLINDSCAN!!

maar goed zetten we de orginele software weer terug.

 

Een aantal applicaties installeer ik altijd op een VU+/DB

+ werkt - niet dus, het zou kunnen wezen dat er versies zijn die wel werken

maar ik kon ze niet vinden.

 

CCcaminfo 1.3 +

pictureviewer +

Webcamviewer +

MyTubeplayer +

Pictureplayer +

Webinterface +

Subtitle player+

CrossEPG +

 

Setup Quickbutton - gekleurde knoppen niet defineerbaar

VLCplayer - verbinding met pc maar crash bij bestand afspelen mpg,mp4,avi,ts

Setup Partnerbox - verbinding ok, bij afspelen zender gaat ie plat

 

onder Blauwe knop

CCcaminfo +

Cool TV guide +

Cross EPG +

Shoutcast +

Subtitle player +

 

 

Setup Partnerbox -

Partner Remote timer -

Stream partnerbox -

GrafischeM EPG -

VLC player _ verbinding met pc maar crash bij bestand afspelen mpg,mp4,avi,ts

 

Verder CCCam draait goed zie geen vreemde zaken.

aanvaardbaar zappen

geluid meest ok, soms na heen en weer zappen ok

opnemen soms goed soms brokkelen dito bij afspelen soms vast.

Bij keuze "Radio" werkt het maar box slaat vast/reboot na 1 minuut

mijn eigen settings lijsten draaien prima onder E2 op deze box.

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...rea#Post1957869

 

Bij doorontwikkeling software onder E2 word het wel wat maar wil je gewoon

tv kijken snel zappen en allerlij plugins kun je beter een VU+ nemen, heb je weinig

problemen.

Ed

Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120  75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13

Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920

ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kort gezegd zijn de meesten van ons vergeten dat de dreambox Enigma 1 ook flink wat ontwikkelings "problemen" heeft doorstaan.

E2 voor de AZbox is echt in de goede lijn bezig. Ik heb voor mijn gebruik (sat/cable combinatie) nog geen vergelijkbaar apparaat gezien in deze prijsklassen.

Veel twin ontvangers, maar met vaste tuners ! Een enkeling heeft ze wel uitwisselbaar maar ja dan is de prijs weer ...

 

Leuk apparaat zeker wat traag, maar wel een messcherp 1080p beeld welke, mijn inziens helderder is dan van een DM800 of 8000.

 

Ieder zijn smaak smile

 

@Satje07:

 

Goeie review zekers. Echter is dit natuurlijk geen vergelijk met e2 voor de db welke in release status verkeerd. Nog steeds is de E2 in een echte beta status voor de AZbox.

Laten we eerlijk zijn een release candidate moet wel alle functionaliteit van de ontvanger bezitten eer het een release kan worden (vind ik smile.

De nieuwe opzet van opbouwen naar een stabiele versie vind heel goed opgezet. Geduld is een schone zaak.

Als alles eens.....

AZbox Premium HD+ S/C + 1000 GB FW: RSi 0.1.1

On the attic Dreambox 7000S + 160GB WD. No Image

Wave Frontier T90 + 30W<>28.2E (12lnb's) + 35 meter coax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak66
Kort gezegd zijn de meesten van ons vergeten dat de dreambox Enigma 1 ook flink wat ontwikkelings "problemen" heeft doorstaan.
E2 voor de AZbox is echt in de goede lijn bezig. Ik heb voor mijn gebruik (sat/cable combinatie) nog geen vergelijkbaar apparaat gezien in deze prijsklassen.
Veel twin ontvangers, maar met vaste tuners ! Een enkeling heeft ze wel uitwisselbaar maar ja dan is de prijs weer ...

Leuk apparaat zeker wat traag, maar wel een messcherp 1080p beeld welke, mijn inziens helderder is dan van een DM800 of 8000.

Ieder zijn smaak smile

@Satje07:

Goeie review zekers. Echter is dit natuurlijk geen vergelijk met e2 voor de db welke in release status verkeerd. Nog steeds is de E2 in een echte beta status voor de AZbox.
Laten we eerlijk zijn een release candidate moet wel alle functionaliteit van de ontvanger bezitten eer het een release kan worden (vind ik smile.
De nieuwe opzet van opbouwen naar een stabiele versie vind heel goed opgezet. Geduld is een schone zaak.


Hoi even een reactie over de box, ik heb hem dus nog maar zeer kort maar toch nog even op dit topic reageren.
Gelijk heb je dat E2 voor deze box nog in de kinderschoenen staat, daar zal in de toekomst best wel wat aardigst uit komen.
Ik heb deze box maar om een reden aangeschaft en dat is blindscan, wat mij nu opvalt hierbij is dat de blindscan veel laat vallen ik heb allen maar vergelijk met boxen zonder blindscan op een pc kaart na.
Het valt me op dat de box echt slecht signalen herkent, v.b. op 21 Eutelsat W6 pak ik met een db8000 of met een VU+ zo.n 20 zenders op mijn grote wok, op AZbox kom ik tot 7 transponders. ook na kabelwisseling geen verandering.
Bij handmatige transponderinstelling op zenders die ik met de dream of VU+ gewoon zie zelfs geen lock, dus of ik heb ee rotte tuner erin of het is een hopeloos geval, de Echostar 7000 waar ik mee draai is net zo doof maar dat is een concept van 10 jaar terug.
Zag dat er een satdag was voor de box zou leuk zijn dat ze dit een uitproberen.
Zoals ik het zelf zie momenteel is het voor mij geen blijver helaassss!
Ed

Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120  75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13

Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920

ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...