Ga naar inhoud


[ET9000] Probleem met kijken en opnemen tegelijk


Gast stamina

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een probleem met mijn pas aangeschafte Clarke-Tech ET 9000:

 

OpenPLI 2.0 Nightly build erop geflashed, HenkSat 19.2/23.5 lijst, cccam plugin en wat skins geinstalleert en smartcard van CanaalDigitaal HD abbo in het onderste slot (met chip naar beneden).

 

Twin LNB kabels (2 dus) aangesloten op Tuner A en B ingangen, so far so good, ik heb prima beeld, dit is mijn tuner conf:

 

Tuner A

Mode: DiSEqC A/B

Port A 19.2E

Port B 23.5E

 

Tuner B

Mode: DiSEqC A/B

Port A 19.2E

Port B 23.5E

 

Het probleem is echter, als ik bijv. SBS6 opneem, ik geen NED1 meer kan kijken: melding "Afstemmen mislukt".

 

Ik kan wel RTL4 opnemen en NED1 kijken, maar ik geloof dat dat komt omdat ze op dezelfde transponder/band zitten.

 

Ik vermoed nu dat er tijdens een opname door Tuner A, niet juist wordt geswitched naar Tuner B. (Infobalk van mijn skin gaf een groene Tuner A indicator, maar nooit een groene Tuner B)

 

Wat mij opviel was dat tijdens het initiele "Zenders automatisch zoeken", alleen Tuner A te zien was. (Deze vond alle

19.2 en 23.5 zenders)

 

Is mijn Tuner B misschien defect? Moet ik, met een bepaalde toets/setting, Tuner B ook nog vullen met alle zenders?

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: stamina
Is mijn Tuner B misschien defect? Moet ik, met een bepaalde toets/setting, Tuner B ook nog vullen met alle zenders?


E2 kiest automatisch de best beschikbare tuner. Wat gebeurd er als je alleen een kabel aan Tuner B hangt (al dan niet degene die nu aan A hangt)?

Wordt Tuner B wel aangegeven in het Menu van de ontvanger?

Configureer Tuner B eens als "gelijk aan A".

Bij enige twijfel zsm omruilen voor een werkend exemplaar.

Gr
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een soort gelijk probleem.Als een opname maak op tuner a , dan schaakeld de clacke tech automatisch over op tuner,dus nog bleeld wanneer ik dan een tweede opname start gaat dit ook,maar als ik dan over schakel naar een andere zender dan krijg ik afstemmen mislukt .Ga ik dan terug na b.v het opgenomen kanaal dan krijg ik weer afstemmen mislukt.trek ik vevolgens de schotel antenne kabels eruit en sluit deze vervolgens op nieuw aan heb ik wel weer bleeld.

 

iemand een idee??

 

Voor derest moet ik zeggen dat ik zeer te vreden ben met deze ontvanger (zeer snel met zappen ook een zeer goede geluids kwaliteit dit ook op internet radio.Beeld kwaliteit vergelijkbaar met ipbox 9000 hd) Geluidskwaliteit ipbox is een stuk minder goed voor als op internet radio.

 

groeten Freekie

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties,

 

Ik ben wel iets verder gekomen: tuner B blijkt wel te werken, maar alleen als ik het volgende doe:

 

Ik gebruik het kleine zwarte doorluskabeltje en sluit deze aan tussen LNB 1 out -> LNB 2 out. (Op de 2 in-poorten zitten mijn 19.2/23.5 kabels)

 

Als ik nu bijv. NED1 HD opneem, dan kan ik zappen en kijken naar NED2,3,RTL4 en nog een paar, en dan zie ik het tuner b lampje groen worden (tuner a lampje verandert van groen naar oranje / ik gebruik een uitgebreide blauwe HD skin als interface)

 

2 dingen blijven vaag:

 

1. Niet alle kanalen zijn te kijken, tijdens de opname van NED1, geven RTL7/8, NET5 bijv. nog "Afstemming mislukt". Beide poortindicatoren blijven dan oranje.

 

2. Hoe kan dit in hemelsnaam werken door een doorlus van 2 out-poorten?

 

Overall ben ik tevreden met de ET9000, ik denk dat ik maar wekelijks OpenPli 2.0 update en hoop dat dit soort vage bugs in de loop der tijd gefixed worden...

 

groet

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stamina
Bedankt voor de reacties,

Ik ben wel iets verder gekomen: tuner B blijkt wel te werken, maar alleen als ik het volgende doe:

Ik gebruik het kleine zwarte doorluskabeltje en sluit deze aan tussen LNB 1 out -> LNB 2 out. (Op de 2 in-poorten zitten mijn 19.2/23.5 kabels)

Als ik nu bijv. NED1 HD opneem, dan kan ik zappen en kijken naar NED2,3,RTL4 en nog een paar, en dan zie ik het tuner b lampje groen worden (tuner a lampje verandert van groen naar oranje / ik gebruik een uitgebreide blauwe HD skin als interface)

2 dingen blijven vaag:

1. Niet alle kanalen zijn te kijken, tijdens de opname van NED1, geven RTL7/8, NET5 bijv. nog "Afstemming mislukt". Beide poortindicatoren blijven dan oranje.

2. Hoe kan dit in hemelsnaam werken door een doorlus van 2 out-poorten?

Overall ben ik tevreden met de ET9000, ik denk dat ik maar wekelijks OpenPli 2.0 update en hoop dat dit soort vage bugs in de loop der tijd gefixed worden...

groet




Wat er gebeurt is normaal.
Probleem is dat Canaldigitaal de zenders verspreid over verschillende transponders. Je hebt 4 banden en elk band heeft een aantal transponders.
Als je de tuner doorlust LNB1 naar LNB2 dan ontvangt LNB alleen dezelfde band als LNB1.

Helaas zijn de transponders van HD kanalen verdeelt over 2 banden. Hierdoor moet je 2 onafhankelijke coax kabels naar de ontvanger sturen om de kanalen te ontvangen welk U niet heeft.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok bedankt, ik denk dat het ipv een software/tuner probleem dan toch aan mijn opstelling ligt:

 

Ik heb nu een Duo LNB Astra 1 / Astra 3 TWIN met dus 2 kabels naar de ET9000 ingangen.

 

Als ik 1 willekeurig kanaal wil opnemen en dan altijd 1 ander willekeurig kanaal wil kunnen kijken (ongeacht HD/SD/19.2/23.5),

heb ik dan een Duo LNB Astra 1 / Astra 3 QUAD met iets van een 4x1 multi Diseqc switch nodig?

 

groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stamina
Ok bedankt, ik denk dat het ipv een software/tuner probleem dan toch aan mijn opstelling ligt:

Ik heb nu een Duo LNB Astra 1 / Astra 3 TWIN met dus 2 kabels naar de ET9000 ingangen.

Als ik 1 willekeurig kanaal wil opnemen en dan altijd 1 ander willekeurig kanaal wil kunnen kijken (ongeacht HD/SD/19.2/23.5),
heb ik dan een Duo LNB Astra 1 / Astra 3 QUAD met iets van een 4x1 multi Diseqc switch nodig?

groet


Aha dan zou het wel moeten werken.
Ten eerste verwijder de zwarte doorlus kabel dit heb je niet nodig.

Probeer eens tuner A uit te zetten en kijken als tuner B daadwerkelijk goed werkt.
Mocht dit niet werken sluit dan de kabel van tuner A aan op B om te zien als de LNB misschien niet goed werkt.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stamina
Ok bedankt, ik denk dat het ipv een software/tuner probleem dan toch aan mijn opstelling ligt:

Ik heb nu een Duo LNB Astra 1 / Astra 3 TWIN met dus 2 kabels naar de ET9000 ingangen.

Als ik 1 willekeurig kanaal wil opnemen en dan altijd 1 ander willekeurig kanaal wil kunnen kijken (ongeacht HD/SD/19.2/23.5),
heb ik dan een Duo LNB Astra 1 / Astra 3 QUAD met iets van een 4x1 multi Diseqc switch nodig?

groet


Ik zal mezelf dan ook maar eens herhalen, want antwoord is er niet gegeven.

Wat gebeurd er als je alleen een kabel aan Tuner B hangt (al dan niet degene die nu aan A hangt)?

Wordt Tuner B wel aangegeven in het Menu van de ontvanger?

Configureer Tuner B eens als "gelijk aan A".

Extra: Hoe zit het met disecq op een duo lnb, 19.2 op A en 23.5 op B of vice versa?

Gr
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal maandag even verder tweaken (kabels switchen/tuners aan/uit) en info geven, ben momenteel niet op lokatie.

 

In ieder geval is tuner B wel te zien in het menu, maar ik herinner me dat (met tuner A op niet-geconfigureerd) er geen zenders gevonden werden op B... Het vage, wat ik dus aankaartte in mijn vorige reply, is dat een doorlus met het bijgeleverde zwarte kabeltje tussen de 2 OUT-poorten (onderste 2 dus, bovenste 2 zitten gewoon mijn LNB kabels) wel zorgde voor een tuner switch naar tuner B. (Bijv. NED1 HD neemt op via tuner A, zappen naar NED2 HD geeft nu tuner B als groen in infobalk.. echter niet alle kanalen zijn zichtbaar tijdens een opname, bijv. RTL7/8 schakelen niet naar tuner B)

 

Het lijkt wel of de IN en OUT poorten intern niet goed geschakeld zijn smile Maargoed, ik zal maandag even verder puzzelen.

 

groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: freekie
Probleem is hier met het opnemen opgelost.Het probleem zat in de lnb.


Mooi! Fijn dat je het laat weten.

@Stamina vergeet niet de kabels op de duo lnb ook nog eens om te wisselen, wie weet schakelt die niet goed (voor zover niet al geprobeerd uiteraard).

Gr
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Geachte lezers,

Ik heb precies hetzelfde probleem, mijn et9000 neemt goed opmaar ik kan dan diverse zenders niet kijken.

de schotel is uitgericht op astra 1 en 3 en middels één kabel aangesloten op tuner A. er zit een doorlus van A out naar B in

er is een nieuwe duo lnb geplaatst door de satelietboer en deze heeft alles netjes afgesteld.

de lnb heeft een sticker van canaal digitaal op de achterzijde zitten en heeft de volgende kenmerken;

Twin-lnb CANP-DUO M2TW4P0 low noise figure.

ik heb de hele tread gelezen maar weet niet goed waar ik moet beginnen om een en ander te testen of te configureren.

 

graag Jullie advies, ik gebruik pli 2.0 en de blauweinterface.

 

mvg

 

edje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...