Ga naar inhoud


[ET9000] Probleem met kijken en opnemen tegelijk


Gast stamina

Aanbevolen berichten

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: tbpot
de schotel is uitgericht op astra 1 en 3 en middels één kabel aangesloten op tuner A. er zit een doorlus van A out naar B in.

Je moet twee kabels hebben van tuner A naar je monoblock en van tuner B naar je monoblock. Daar had je sat-boer je wel even op mogen wijzen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor het snelle antwoord, ga er maandag direct mee aan de slag en laat het nog weten.

wat ik tevens raar vind op de et9000 is dat de epg niet synchroon loopt met de tijd dat een programma duurt.

als bijvoorbeeld een programma al is afgelopen geeft de epg aan dat dit nog ongeveer 15 minuten duurt.

iemand meer daar problemen mee?

 

wat is daar eventueel aan te doen?

 

mvg

 

Edje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"LNB positie ten opzichte van de Diseqc poorten".LET WEL, HET GAAT HIER OVER DE XTREND ET 5000!!

Ik heb wat problemen met de ontvangst van zenders nadat ik de Xtrend ET5000 had gekocht. Mijn schotel,voorzien van een viertal LNB's zijn een paar jaar geleden voor mij opgehangen en geinstalleerd door een plaatselijke satellietboer.Een paar maanden geleden heb ik een nieuwe ontvanger gekocht i.v.m. de aanschaf van een Philips HD televisie en aangezien de oude satelliet ontvanger niet geschikt was voor de ontvangst van HD signalen moest dat dus veranderd worden.De nieuwe satelliet ontvanger werd een Humax HDCI 5000S en dat werd dus een grote miskoop.Deze ontvanger, bleek later, was helemaal niet geschikt voor de Nederlandse markt maar dat wisten we toen nog niet.

Mijn plaatselijke satelliet-boer heeft een paar veranderingen aan de schotel aangebracht m.b.t. de plaatsing van de LNB's ten opzichte van de Diseqc poorten.

De leverancier van mijn nieuwe Xtrend ET5000 heeft bij het instellen van de ontvanger de schotel-instelling van de Humax gebruikt t.w.

Indien je voor de schotel (Visiosat Bisatelliet)staat was de stand van de LNB's naar de Diseqc-poorten van links naar rechts gekeken als volgt:

1. Astra 2

2. Astra 3

3. Astra 1

4. Hotbird

En dat schijnt fout te zijn.

Volgens de plaaselijke satelliet-boer moet dat standaard zijn:

1. Astra 1 op poort 1,

Astra 3 op 2,

Astra 2 op 3,

en Hotbird op poort 4.

Ik weet niet of ik zo duidelijk genoeg ben geweest maar is dit allemaal juist??

Graag uw reactie hierop!!

 

Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: marinepik
Indien je voor de schotel (Visiosat Bisatelliet)staat was de stand van de LNB's naar de Diseqc-poorten van links naar rechts gekeken als volgt:
1. Astra 2
2. Astra 3
3. Astra 1
4. Hotbird
En dat schijnt fout te zijn.
Volgens de plaaselijke satelliet-boer moet dat standaard zijn:
1. Astra 1 op poort 1,
Astra 3 op 2,
Astra 2 op 3,
en Hotbird op poort 4.

Hier ga je van appelen naar peren. De positionering van de LNB's op de schotel is correct. Maar... Hoe je de LNB's op een switch aansluit moet je lekker zelf weten, mits je dit maar corresponderend in de DiSecq settings van je ontvanger instelt.

Ik vind het het makkelijkst om van links naar rechts te werken (of andersom), maar het is echt een keuze en niet een must.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 jaren later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...