Ga naar inhoud


Wat is het wezenlijk verschil tussen pli 1.0 en de pli 2.0 ?


Pedro4

Aanbevolen berichten

Misschien kun je wat 'spelen' met de /etc/rcS.d/S20modutils.sh om daar met pauzes te spelen tussen alle drivers in en misschien met zoeken na ene bepaalde driver.

 

Code:
#!/bin/shLOAD_MODULE=modprobe[ -e /sbin/modprobe ] || LOAD_MODULE=insmodif [ -e /sbin/depmod -a ! -f /lib/modules/`uname -r`/modules.dep ]; then        [ "$VERBOSE" != no ] && echo "Calculating module dependencies ..."        depmod -Aefiif [ -f /proc/modules ]; then       if [ -f /etc/modules ]; then               [ "$VERBOSE" != no ] && echo -n "Loading modules: "               while read module args               do                       case "$module" in                               \#*|"") continue ;;                       esac                       [ "$VERBOSE" != no ] && echo -n "$module "                       eval "$LOAD_MODULE $module $args >/dev/null 2>&1"               done < /etc/modules               [ "$VERBOSE" != no ] && echo       fifi: exit 0
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 219
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Michel
Ja dat kan, maar dan kan ik niets meer testen als jullie er een oplossing voor vinden of denken te hebben gevonden.

Er zit inmiddels zoveel verschil tussen de Pli1 van september en de Pli2 van vandaag, dat even snel met een backup tussen de twee images wisselen er niet meer bij is.

Mvg,

Michel


Wat vind je belangrijker?
Het verschil tussen 1.0 en 2.0 testen
of het voor jou dagelijks terugkerende bootprobleem?

Wanneer het bootprobleem is opgelost staat Sat4All er zeker vol mee laugh
Ik ben teruggegaan naar een 1.0 van half december.
Geen bootprobleem meer.

Ok,minder features,maar dat vind ik zelf ondergeschikt aan het bootprobleem.

Had eerst de officiele 1.0 erop,maar die herkent de 4505 S2 insteektuner niet frown
Deze versie dus wel,maar toch geen bootprobleem.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik had met de versie van 15 december ook problemen en ik heb ook de nieuwe tuner.

 

Welke versie/datum werkt bij jou dan wel goed?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

blijft toch ook een vreemd fenomeen dat sommige meer last hebben dan andere. Na de update van vandaag ging het opnieuw opstarten bij mij niet goed...geen beeld.

 

Stroom eraf, 20 sec wachten en stroom er weer op...opstarten (wat overigens helemaal niet zo lang duurt is mijn mening..wel als het je het heel vaak moet doen, daar kan ik inkomen) en weer beeld. O.h.a. ben ik weer up and running met 1 x opnieuw booten.

 

gegevens van mijn box:

post-38184-1318261791,6099_thumb.jpg

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met 15 dec versie één keer het probleem ondervonden, na één herstart was het weer goed. Ik zet de box iedere avond helemaal uit dus het was echt een incident.

 

Versie is stabiel en werkt naar tevredenheid, de vernieuwingen in de 2.0 mis ik niet echt. Maar je wilt toch altijd het meest actuele.

 

Het probleem is toch wat hardnekkiger dan ik dacht want het duurt wel lang hé. Afwachten nog maar.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Ik heb met 15 dec versie één keer het probleem ondervonden, na één herstart was het weer goed. Ik zet de box iedere avond helemaal uit dus het was echt een incident.

Versie is stabiel en werkt naar tevredenheid, de vernieuwingen in de 2.0 mis ik niet echt. Maar je wilt toch altijd het meest actuele.

Het probleem is toch wat hardnekkiger dan ik dacht want het duurt wel lang hé. Afwachten nog maar.
Probeer die van deze week dan eens,Ik heb ook een DM8000 maar hier start hij gewoon op al zet ik hem helemaal uit.Als ik 7 of 8X opnieuw start zal hij hooguit 1X niet doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben het hier over de laatste versie 1.0, die wordt niet meer ontwikkeld, er kan dus geen update van worden gehaald. Maar zoals ik al zei, het is één keer voorgekomen in pakweg een maand, dus 30 keer opstarten.

 

Eens in de 7 of 8 keer is mij al teveel. Dan kan ik timers missen als de box zichzelf vanuit de elektro plugin opstart en er is geen beeld.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 15 december versie heeft nog de vorige drivers... vandaar...

 

Citaat:

blijft toch ook een vreemd fenomeen dat sommige meer last hebben dan andere.

Dat is nu de typische en lastige eigenschap van een race...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van Multiboot schiet het Pli team volledig in de stress. Moeten ze niks van hebben.

 

Maar ik heb ook even aan de multiboot oplossing gedacht, de Black Hole heeft een multiboot tool. Ik heb alleen geen zin het te testen, daarvoor is het probleem voor mij persoonlijk te klein.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Van Multiboot schiet het Pli team volledig in de stress. Moeten ze niks van hebben.


Zal vast iets te maken hebben met alle keren dat een of andere pipo een of ander vaag probleem had, en na twee weken aankloten en tijd verspillen kwam de aap uit de mouw dat het aan zijn geweldige multiboot lag.

Wat mij betreft multiboot je er een end op los, maar meld het wel meteen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...