Ga naar inhoud


Firmware OOZOON 3.03, opname probleem


jabsoft

Aanbevolen berichten

 

Je weet ons wel te motiveren om antwoord te geven... frown

 

Origineel bericht van: imal
Mocht U het niet begrijpen wat het probleem is dan gaarne niet meer reageren.

Hopelijk reageren anderen wel op mijn vragen zonder alleen met vragen stellen,

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Catastrofus

Ik denk het ook. Degene die een verkeerd antwoord geeft wordt afgezeken... whistle

Ik heb dus 1 strafpunt :-(

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit de kabel 1 van de LNB aan op tuner A van de DM8000.

De kabel van tuner B maak je tijdelijk los.

Kijk of je (na configuratie van tuner A) beeld heb op je DM8000.

 

Ik neem aan dat je beeld hebt, anders moet je je zenderlijst of schotel/installatie/kabel nader controleren.

Als je beeld hebt op tuner A, sluit dan de kabel 2 van de LNB aan op tuner B van de DM8000.

Als configuratie voor tuner B kies je voor 'gelijk aan tunerA'.

 

Je moet nu tegelijk kunnen kijken op zender X en opnemen van zender Y.

Als dit niet werkt, dan maak je beide kabels los en controleer je of kabel 2 van de LNB wél werkt op tuner A van de DM8000.

Als dat niet het geval is ligt het probleem in de LNB/schotel/kabel 2.

Als je wél beeld hebt van kabel2 van de LNB op Tuner A, dan is waarschijnlijk tuner B defect.

Je kan nog extra proberen door alleen tuner B met de kabel 1 van de LNB aan te sluiten. Als je dan beeld hebt is je tuner B niet defect. Het probleem moet dan liggen in LNB/schotel/kabel 2.

 

Succes met de methodische controle!

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor Uw reaktie.

Ik heb alle punten systematisch gecontroleerd en alles werkt naar behoren.

Nu blijkt dat als ik tv kijk naar FTA zenders,ik alle canaldigitaal zenders kan opnemen (en andersom).

Het lijkt dus een canaldigitaal cq smartcard probleem in combinatie met de ongecertificeerde DREAMBOX 2000 HC PVR.

Ik ga het dus in deze richting zoeken.

 

Vriendelijke groeten, Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

gebruik je een orginele canaldigitaal cam?

dan kan ik dit begrijpen.

Ikgebruik cccam en ik kan met mijn 8000 gewoon meerdere dingen tegelijk opnemen van cd of ziggo (in mijn geval)

wie weet wat morgen brengt........ik niet....ik weet niet eens wat er gisteren gebeurde

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Waarschijnlijk ben ik blond, herstel grijs, maar wat is een DREAMBOX 2000 HC PVR voor een ding?

 

Origineel bericht van: imal
Hartelijk dank voor Uw reaktie.

Ik heb alle punten systematisch gecontroleerd en alles werkt naar behoren.

Nu blijkt dat als ik tv kijk naar FTA zenders,ik alle canaldigitaal zenders kan opnemen (en andersom).

Het lijkt dus een canaldigitaal cq smartcard probleem in combinatie met de ongecertificeerde DREAMBOX 2000 HC PVR.

Ik ga het dus in deze richting zoeken.

 

Vriendelijke groeten, Jan

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: imal
Hartelijk dank voor Uw reaktie.
Ik heb alle punten systematisch gecontroleerd en alles werkt naar behoren.
Nu blijkt dat als ik tv kijk naar FTA zenders,ik alle canaldigitaal zenders kan opnemen (en andersom).
Het lijkt dus een canaldigitaal cq smartcard probleem in combinatie met de ongecertificeerde DREAMBOX 2000 HC PVR.
Ik ga het dus in deze richting zoeken.

Vriendelijke groeten, Jan


Welke cam gebruik je ? Ik weet wel zeker, dat daar het probleem moet zoeken.
Gebruik CCcam en je probleem is opgelost. Gebruik AUB niet een canal digitaal module.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik inderdaad de origenele mediaguard cam + smartcard van CanalDigitaal in de Dreambox 8000HD pvr.Ook de power pro cam geprobeerd. Beide met het zelfde negatieve resultaat.

Ik begrijp dat U CCCam aanbeveelt,doch ik kan daar niets mee , wegens mijn gebrek aan kennis van ( software ? ) cam.

Misschien wilt U mij op weg helpen ?

 

Bij voorbaat dank. Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal digitaal module niet meer gebruiken.

 

Waarschijnlijk zit in Oozoon image een mogelijkhied om CCcam te downloaden. Normaal gesproken is dat via menu / aplicaties. Ik ken de image te slecht om exact te zeggen, waar je CCcam kan vinden.

Nadat CCcam erop zit, de smartcard met de chip naar beneden in de interne cardreader stoppen.

 

Die canal digitaal module is namelijk ongeschikt voor dual decoderen, CCcam kan daar in tegen tot maximaal 8 keer op dezelfde tijd decoderen.

 

Andere mogelijkheid: Compleet een nieuwe image erop zetten, dan raad ik je Open pli aan. Je kunt zonder veel poespas CCcam downloaden.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...