Ga naar inhoud


Wat is een in alle redelijkheid te verwachten snelheid?


jedeje

Aanbevolen berichten

Ik geloof, dat ook mijn KPN Internet+bellen lijntje ergens vorig jaar is opgewaardeerd naar 16Mb/2Mb. Al heb ik hier nooit bericht over ontvangen.

 

Wel heb ik mogen ervaren, dat mijn verbinding ergens vorig jaar trager is geworden. Niet veel maar toch merkbaar.

 

Volgens http://postcodecheck.bbned.nl/PostcodeCheck/ zit ik 1590m van de centrale.

 

De gegevens die ik zie in mijn Gigaset sx551 zijn:

 

ADSL Line

 

Status: Cable connected

Line mode: G.992.5 (ADSL2+)

Maximum line rate: 10273 kbps (downstream) / 1030 kbps (upstream)

Noise margin: 6 dB (downstream) / 6 dB (upstream)

Line attenuation: 30 dB (downstream) / 33 dB (upstream)

Output power: 21 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

 

Is dit nou het beste wat er uit mijn lijntje is te peuren?

 

Zo ja dan kan ik beter downgraden, scheelt weer geld :D.

 

Gr

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vanwege een opmerking in de "online" thread gebeld met kpn om te vragen hoe ver ik volgens hen van de centrale zit.

 

3,4 KM wel even een verschil met het resultaat van de bbnet check.

 

Er werd me aangeraden om te downgraden.

 

Gr

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jedeje
wel even een verschil met het resultaat van de bbnet check.

Nou neem de uitkomst van die site maar gerust met een enorme korrel zout. Als KPN besloten heeft om je koper aan te sluiten via een verdeler die in afstand verder ligt van de centrale dan je eigen adres dan is totale koperlengte aanzienlijk meer. Ik krijg van de bovengenoemde site een afstand terug van 1844 meter terwijl meerdere vierpunts metingen van KPN mij op een afstand van bijna 3 kilometer zetten. Sinds ik weet waar de verdeler zit waar ik op aangesloten ben, kan ik helaas niet anders doen dan geloven dat de vierpunts meting correct is. KPN weet overigens precies op welke afstand ik zit (net zoals alle KPN dochters) want als ik daar Internet aanvraag krijg alleen pakketen tot maximaal 8 Mbit aangeboden (in de praktijk zit ik nu op net iets meer als 6Mbit). Ik wacht dan ook met smart het moment af dat KPN SDSL apparatuur in de wijkverdelers gaat plaatsen. Ik ga dan ineens naar een afstand van minder dan een kilometer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: peterk
Nou neem de uitkomst van die site maar gerust met een enorme korrel zout.


Ja dank, was dus jouw opmerking die me aanspoorde met KPN te bellen.

Overigens ligt er bij mij KPN glasvezel, helaas leveren ze er geen diensten over.....

Gr
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Line attenuation: 30 dB (downstream) / 33 dB (upstream)

 

U heeft meer demping in de upstream, en dat is niet goed.

 

Waarschijnlijk draadje los, loopt op 1 ader. Of modem defect. Die Siemens SX551 trainen na een jaar of 2 wel lager in.

 

Ik zou zoiezo die Siemen vervangen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rlckring
Waarschijnlijk draadje los, loopt op 1 ader. Of modem defect. Die Siemens SX551 trainen na een jaar of 2 wel lager in. Ik zou zoiezo die Siemen vervangen..


Waardoor zou ik die Siemens kunnen vervangen? Heb ook voip via KPN, wordt dat door eender welk modem/router ondersteund?

In geval van een loss draadje, kan ik daar zelf iets aan doen?

Alvast bedankt voor de response!

Gr
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draadje los geloof ik niet.. Daar is je snelheid veel te hoog voor. (Het is echt niet zo dat je 1 draadje voor upload en 1 voor download hebt hoor.)

 

Bel eens met je provider als je klaagt over de verbinding en je zegt zo langs je neus weg dat je een "oude siemens" hebt sturen ze misschien zo een nieuwe op. Meestal doen ze daar niet zo moeilijk over.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...