Ga naar inhoud


Dreambox 7020 en de toekomst


topwaredesign

Aanbevolen berichten

Hoi

 

Ik heb mijn dreambox 7020 vervangen voor een VU+Duo.

Doordat er meerdere zenders overstappen op het HD uitzenden.

 

Kunnen we over een tijdje nog wel kijken met een NIET hd ontvanger?

Want steeds meer zenders stappen over naar he HD.

 

Beneden kan ik wel kijken op de VU+ doordat dat en HD ontvanger is.

Maar is het nog verstandig om een extra schotel op te hangen om daar de dreambox aan te koppelen?

 

Of kan ik hem beter verkopen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: topwaredesign
Maar is het nog verstandig om een extra schotel op te hangen om daar de dreambox aan te koppelen?

Kan die VU+ geen SD weergeven dan? confused

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

het ligt helemaal aan jou kijkgedrag en wat Canaldigitaal voor ons in petto heeft

 

het heeft niet eens zozeer met HD te maken met met het type uitzending en de bijbehorende compressie, deze is voor de meeste HD uitzendingen in DVB-S2 en die kan de 7020 niet aan

 

deze 7020 kan alleen DVB-S aan

 

nu zie je dat Canaldigitaal ook de standaard SD zenders vaker in DVB-S2 gaat uitzenden, dit om bandbreedte te besparen en niet omdat het een HD uitzending betreft

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zullen steeds meer providers uit gaan zenden in DVB S2, in combinatie met Mpeg-4 part 10 (H.264).

De reden is simpel, een kleinere hoeveelheid data voor dezelfde beeldkwaliteit. Dus minder bandbreedte, dus lagere kosten.

Het is net zoiets als de overstap van analoge transponders naar DVB S een aantal jaren geleden, (al is het verschil in bandbreedte tussen DVB S en DVB S2 veel kleiner dan tussen analoog en DVB S) DVB S en DVB S2 zullen zeker nog een aantal jaren naast elkaar bestaan. Nieuwe kanalen zullen echter vaak alleen in DVB S2 gaan uitzenden, bestaande DVB S kanalen zullen langzaam uitfaseren.

 

Hoe lang een bestaande aanbieder nog in DVB S uitzend is inderdaad koffiedik kijken. Ze willen hun abonnees natuurlijk wel voor ze behouden.

 

Aan jou de afweging om je "oude" 7020 nu nog voor een paar tientjes te verkopen of om er nog een aantal jaren op de slaapkamer of kinderkamer gebruik van te maken.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...