Ga naar inhoud


Kabel voor Component aansluiting


marcow

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

Omdat ik toch mijn Panasonic TX-P42G20 zodicht mogelijk tegen de muur wil plaatsen en dit niet helemaal mogelijk wordt als ik een scartkabel voor mijn DVD-speler moet aansluiten achterin de tv ,wil ik als alternatief de componentaansluitingen gebruiken.

 

Mijn vraag is nu moet ik perse een nieuwe kabel met ROOD/GROEN/

BLAUW voor de y-pb-pr aansluiting kopen. Ik heb nu als test

een normale video/geluidskabel uitgeprobeerd (rood,wit en geel) en kreeg volgens mij goed beeld.

 

Gaarne advies

 

Mvg Hans

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Marcow,

 

de rood/groen/blauw kabel is voor HDMI beelden over component te laten gaan.

 

gewoon uw gele uitgang op één van die geven is NOT done en zeker niet goed.

 

ik heb in uw vorige post ook 2 soorten beugels getoond die je kan gebruiken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
Marcow,

de rood/groen/blauw kabel is voor HDMI beelden over component te laten gaan.

gewoon uw gele uitgang op één van die geven is NOT done en zeker niet goed.

ik heb in uw vorige post ook 2 soorten beugels getoond die je kan gebruiken.



Misschien eens goed lezen? Het gaat alleen om de kleuren van de kabels....

Verder is "HDMI beelden over component te laten gaan" ook onzin. Component is een overdracht/aansluiting voor het digitale tijdperk en hier kan ook gewoon HD-Beeld over getransporteerd worden. Het is alleen analoog en zal dus iets minder van kwaliteit zijn.

Als je goed beeld hebt (en je bent er tevreden over) en het past lekker laten zitten. Je hoeft niet speciaal een andere kabel te halen. Een "speciale kabel" kan iets betere kwaliteit leveren

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

winwiz,

 

ik wist niet dat je geluid (rood/wit of rood/zwart) al in een rood/groen/blauwe ingang kunt steken en dan nog geluid krijgen ook? wink

 

je kan met de gele enkel te gebruiken wel beeld hebben, maar ik heb al meer tegenslagen gezien dan dat het goed ging..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
winwiz,

ik wist niet dat je geluid (rood/wit of rood/zwart) al in een rood/groen/blauwe ingang kunt steken en dan nog geluid krijgen ook? wink

je kan met de gele enkel te gebruiken wel beeld hebben, maar ik heb al meer tegenslagen gezien dan dat het goed ging..


Maar dat heeft niets hiermee te maken... Het gaat er gewoon om dat er kabels, die voor andere dingen normaal gebruikt worden, nu gebruikt worden om componenten te transporteren.

Het is echt niet zo dat rode kabels enkel gebruikt kunnen voor het rechter geluids-signaal...... maar dat snap je ook wel neem ik aan.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahha,

 

jaja, dat snap ik wel, maar ik zou toch wel niet opteren voor het beeld van de gewone gele component naar de gekleurde te doen.

 

 

en zeker weet ik wel, je kan een gewone cinch gebruiken om bv digitaal geluid over te laten lopen, maar neem je dan echt een cinch die gemaakt is voor digitale geluidsoverdracht, dan zal je het verschil wel horen hoor.

 

ik zou in zijn plaats toch kijken om alles te verbinden zoals het hoort, en desnoods een degelijke of bruikbare beugel zoals ik reeds in zijn post hier aantoonde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste leden,

 

Bedankt voor jullie reactie.

 

Ik kan natuurlijk ook de gewone video/geluid aansluitingen

dmv 3 tulipstekkers gebruiken maar ik had in de handleiding gelezen dat je dan een mindere kwaliteit krijgt; zodoende

heb ik de componentaansluiting gebruikt.

Mijn vorige tv ( 2004 ) had deze component aansluiting ook

en ik heb toen mijn HD-satellietontvanger hierop aangesloten

omdat ik ook de denkfout maakte dat ik dan HD ontvangst had.

Dit werkte dus niet want de tv gaf meteen een melding dat hij de hogere resolutie niet aankon.

 

MVG HANS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...