Ga naar inhoud


windows 2000 server met licentie, kan ik hier nog wat mee?


tritium

Aanbevolen berichten

hoi allemaal, ik heb vandaag een oude server gekregen, de hardware was al zo oud (10 jaar) dat ik die maar heb weggegooid, alleen er zat ook nog een cd bij van ms windows 2000 server, dit is een OEM versie maar zit nog in de verpakking, kan ik hier nog wat mee, of is deze software ook al achterhaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites


We zitten inmiddels bij Server 2008 R2. Dus, ja je kunt stellen dat het achterhaald is

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, dan pleur ik die ook weg, tenzij er nog een liefhebber voor is, is gratis, ben m nu aan het installeren in vmware, om effe te kijken, activeren doe ik nog niet.

 

ik heb ook nog 2 18gb 15k scsi schijven, ze zijn over,dus voor de liefhebber... ook gratis natuurlijk.

 

vind het zonde om weg te gooien, dit hele systeem heeft 10 jaar geleden meer dan 10.000 gulden gekost....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Officiële Windows versies (lees: MS producten) t/m 2000 vind ik dan altijd weer leuk. laugh

 

Wil hier nog (gewoon omdat het kan) een keer oude Compaq Proliant (ja, ik heb iets met Compaq (deels haat/liefde... maar dat terzijde)) server hebben draaien... dus wat voorbereidend werk in de zin van software is nooit weg...

 

Zou je hem eventueel op willen sturen tegen verzendkosten plus een kleine vergoeding voor de moeite?

Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tritium
hoi allemaal, ik heb vandaag een oude server gekregen, de hardware was al zo oud (10 jaar) dat ik die maar heb weggegooid, alleen er zat ook nog een cd bij van ms windows 2000 server, dit is een OEM versie maar zit nog in de verpakking, kan ik hier nog wat mee, of is deze software ook al achterhaald.

OEM, deze hoort bij die server en mag op geen enkele andere hardware gebruikt worden.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA
Origineel bericht van: tritium
hoi allemaal, ik heb vandaag een oude server gekregen, de hardware was al zo oud (10 jaar) dat ik die maar heb weggegooid, alleen er zat ook nog een cd bij van ms windows 2000 server, dit is een OEM versie maar zit nog in de verpakking, kan ik hier nog wat mee, of is deze software ook al achterhaald.

OEM, deze hoort bij die server en mag op geen enkele andere hardware gebruikt worden.


Mag..... Er is geen mens die er wat van zal zeggen... maar volgens de kleine lettertjes mag het inderdaad niet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de grote letters ook niet, het is gewoon tegen de regels, hoe je het ook wendt of keert.

Ik hoop dat er een moderator meeleest.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is simpel, bij controle moet je de faktuur overleggen waarop staat bij welke hardware je het hebt gekocht.

En, sorry, maar het is wel degelijk illegaal.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA
Dat had ik niet gezien ... okay dan.
Raar dat een moderator illegale software stimuleert.


Ik stimuleer niets... Er is illegaal en "niet volgens de regels" gebruik.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Nogmaals: De CD zit nog in de verpakking. Er is nog geen enkele hardware koppeling gemaakt. Niks mis mee.

vGnp

Dat is onzin, die koppeling is bij de verkoop van de hardware al gemaakt.
Mocht er controle komen, dan MOET je aantonen dat je de CD hebt geinstalleerd op de hardware waarmee hij werd geleverd.

Daarom is OEM software ook goedkoper dan retail, plus, voor support moet je aankloppen bij de hardware leverancier, niet bij Microsoft (in het geval van Windows).

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...