Ga naar inhoud


windows 2000 server met licentie, kan ik hier nog wat mee?


tritium

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: SnijdeA
De ervaring heb ik opgedaan door Microsoft te bellen en te googlen.


Dat is geen ervaring hebben dat is informatie inwinnen... Als je dagelijks met dit spul werkt heb je andere "ervaringen" dan dat je zo even door de telefoon wordt verteld. Er bestaat meer dan zwart en wit.

Maar goed ik stop ook met het welles en nietes verhaal.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Het gaat om 11 jaar oude achterhaalde software...

Het zal MS een zorg zijn, dus waar maak jij je nog druk om?

Het zijn de regels, daar maak ik me zorgen om.
Als je niet betaalt voor retail, dan mag je het ook niet gebruiken als retail.
En het is MS echt wel een zorg hoor.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt een OEM versie toch ook kopen zonder hardware, aleen de eerste pc waarop het geinstalleerd wordt, is dus gekoppelt.

 

zo heb ik windows 7 gekocht, is dat dan ook illegaal?

 

trouwens heb ik na een moederbord upgrade (eigenlijk een andere pc dus) problemen gekregen bij het activeren.

 

1 belletje naar microsoft dat mn moederbord was vervangen vanwege een defect, kreeg ik een ander nummer, waarop windows wel kon activeren, en sinds dien doet i het ook weer op het oude nummer??? whistle

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tritium
je kunt een OEM versie toch ook kopen zonder hardware

Nee, dat mag niet, als een dealer dat wel doet, dan is hij in overtreding.

Origineel bericht van: tritium
zo heb ik windows 7 gekocht, is dat dan ook illegaal?

Helaas wel ja.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg volhardend hoor.....

 

Citaat:

Microsoft zal geen stappen ondernemen tegen winkels die oem-versies van Windows 7 aan particulieren verkopen. Wel wil de softwaregigant winkeliers beter gaan voorlichten over de verschillende licentieversies en de verkoopvoorwaarden.

 

Een oem-versie van Windows 7 is volgens de definitie van Microsoft uitsluitend bedoeld voor een 'assembleerder, reparateur of pre-installateur van software die klantsystemen verkoopt aan derden'. Deze oem-uitvoeringen zijn aanzienlijk goedkoper dan de retailversies van Windows 7. Op de oem-edities zit echter geen ondersteuning vanuit Microsoft: deze moet door de systeembouwer verzorgd worden. Door de lagere prijs zijn oem-versies al jarenlang populair bij eindgebruikers die hun eigen systemen bouwen. Windows 7 is dan ook bij een groot aantal winkels in oem-uitvoering te bestellen, al dan niet in combinatie met hardware.

 

Afgelopen week ontstond er commotie nadat Microsoft het aanbieden van oem-versies aan particulieren tegenover Gadget.nl 'illegaal' noemde. De softwaregigant stelt dat het twee jaar geleden de definitie van een 'oem' heeft aangescherpt, waardoor winkels deze versie niet meer zouden mogen aanbieden aan particulieren die zelf hun pc's in elkaar schroeven. Microsoft zal computerwinkels echter niet gaan dwingen om de verkoop van oem-versies te staken, zo laat Lucas de Clercq, directeur Original Equipment Manufacturing aan Tweakers.net weten: "Wij kunnen een webwinkel en de sector als geheel er hooguit op aanspreken. Bovendien heeft ook de klant een eigen verantwoordelijkheid".

 

Bron Tweakers

 

Kortom zoals eerder al gesteld. Het mag officieel niet, maar M$ zal je er echt niet voor op de bon slingeren.

 

Vergeet dus niet dat je goedkoop uit bent maar ook geen ondersteuning van Microsoft mag verwachten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tritium
duidelijk verhaal, maar een retail versie kopen is eigenlijk ook geen optie, want zodra de pc vervangen moet worden vanwege ouderdom is er al een nieuwere versie windows op de markt...

Op zicht klopt dat, alleen je kan er voor kiezen om een OS zo lang te gebruiken als de ondersteuning geldt.
XP bijvoorbeeld, dat gaat bij mij al 3 hardware versies mee en wordt nog steeds ondersteund door Microsoft.
Plus, je kan een retail versie kopen met meerdere licenties, om zo meerdere machines te voorzien van bepaalde software, om zo op 3 jaar oude PC's bijvoorbeeld Windows 7 te installeren.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...