Ga naar inhoud


instellen Twin tuner


humaxxx

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb net een tweede kabel naar men dreambox 8000 gelegd. Voorheen had ik de tweede tuner intern doorgelust naar de eerste maar dit geeft in sommige situatie nog weleens problemen.

 

mijn situatie nu:

Ik heb een stab120 met een 88triax en quad lnb.

De eerste tuner van de 8000 stuurt de stab motor, de tweede tuner van de 8000 is nu dus rechtstreeks aangesloten op de lnb. Veder heb ik nog een 7020 voor de slaapkamer die ook rechtstreeks is aangesloten op de lnb.

 

Als ik nu in men 8000 kijk heb ik een tweetal opties voor de tuner configuratie waar ik tussen twijfel, te weten:

- 2e kabel van gemotoriseerde LNB Tuner A

- gelijk aan (tuner A)

 

Welke kan ik nu het beste gebruiken en wat zijn de voor en nadelen?

 

Verder was het voonheen (doorgelust) zo dat als ik iets aan het opnemen was dat de dreambox in licht grijs aangaf welke zenders ik niet kon bekijken zonder dat ik de opname verstoorde. Dit is nu niet meer zo. Want eigenlijk moeten alle zenders van de andere satellieten grijs zijn als ik iets opneem. Weet iemand hoe dit zit.

 

Als laatste zou ik graag willen weten hoe ik tussen de twee tuners schakel?? Soms zit ik naar tuner B te kijken en hoe kan je dan weer naar tuner A

 

Alvast bedankt

 

 

 

 

 

 

2x Dreambox 8000 openpli 7.2
19 & 23 east

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt 2de kabel van gemotoriseerde LNB proberen want gelijk aan (tuner A) gaat sowieso niet werken.

 

Schakelen tussen de twee tuners heb ik nog niet gezien en alleen opnames kunnen een selectie voor een andere tuner afdwingen. Als de opname op Tuner A loopt dan kun je kijken op tuner B en kun je de opname niet verstoren. Neemt hij op tuner B dan kun je wel de opname verstoren door te zappen.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je antwoord

 

Hoe kun je kiezen dat je met tuner A opneemt of met tuner B. Ik dacht dat je altijd automatisch met tuner A opneemt en met tuner B dan kunt zapper (op dezelfde satelliet)

 

gr.

 

Humaxxx

2x Dreambox 8000 openpli 7.2
19 & 23 east

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: humaxxx
bedankt voor je antwoord

Hoe kun je kiezen dat je met tuner A opneemt of met tuner B. Ik dacht dat je altijd automatisch met tuner A opneemt en met tuner B dan kunt zapper (op dezelfde satelliet)

gr.

Humaxxx


Nee, het is precies andersom en je kijkt op de eerste tuner en als de opname begint dan kijkt de Dreambox of die zender zender beschikbaar is op tuner B.

Als je vanuit standby of deep-standby wilt opnemen via tuner a dan moet je voordat je jouw dreambox in de standby zet eerst naar die zender schakelen waarvan je later wil opnemen. In jouw instellingen moet je dan wel aangeven dat de laatst bekeken zender bij het opstarten naartoe gezapt wordt en dus geen voorkeuze zender aangeven in de instellingen.

Kijk ook in dit draadje want die gaat ook over de tuners en welke zenders: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...n_n#Post1955524

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de vorige versies (pre GP3/1.6) zat het volgens mij in als je de zenderlijst opriep en dan op menu drukte kon je aangeven dat de zender altijd bij het opstarten van de Dreambox getoond werd.

 

Je kunt het zelf heel snel test door te zappen naar een andere zender en de Dreambox in deep-standby te zetten en daarna weer op te starten. Als er dan een andere zender tevoorschijn komt dan diegene jij bekeek toen je de Dreambox in deep-standby dan mag gaan zoeken naar de uit knop daarvoor.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zatter
Origineel bericht van: humaxxx
bedankt voor je antwoord

Hoe kun je kiezen dat je met tuner A opneemt of met tuner B. Ik dacht dat je altijd automatisch met tuner A opneemt en met tuner B dan kunt zapper (op dezelfde satelliet)

gr.

Humaxxx


Nee, het is precies andersom en je kijkt op de eerste tuner en als de opname begint dan kijkt de Dreambox of die zender zender beschikbaar is op tuner B.

Als je vanuit standby of deep-standby wilt opnemen via tuner a dan moet je voordat je jouw dreambox in de standby zet eerst naar die zender schakelen waarvan je later wil opnemen. In jouw instellingen moet je dan wel aangeven dat de laatst bekeken zender bij het opstarten naartoe gezapt wordt en dus geen voorkeuze zender aangeven in de instellingen.

Kijk ook in dit draadje want die gaat ook over de tuners en welke zenders: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...n_n#Post1955524


het is zelfs nog anders wink

er wordt standaard opgenomen van de tuner met de minste beschikbare satellieten zodoende hou je een tuner over met de meeste zapmogelijkheden

het is dus helemaal afhankelijk van je tuner en schotelsetup

binnen de PLi images kan je dit overrulen door in je menu een voorkeurstuner op te geven maar dan ben je dus je maximale vrijheid en keuzemogelijkheden kwijt

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij is dit dus geen verschil omdat ze allebei op de rotor zitten. Ik ben wat aan het proberen geweest en hij neemt altijd met tuner A op en met tuner B kun je dan zappen. (op dezelfde satelliet natuurlijk)

2x Dreambox 8000 openpli 7.2
19 & 23 east

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...