Ga naar inhoud


[DM800HD-SE] OpenPli 1 2-1-2011: geluid veranderd niet van niveau bij ac3/dolby


APPLE

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Heb sinds enkele dagen een dolby surround set in huis, heb deze met een optische toslink kabel aangesloten voor het maximale geluid.

Wat me op is gevallen als een uitzending in dolby uitzend, oa de HD kanalen, geeft het veranderen van de volume geen resultaat (dus niet harder of zachter, mute werkt wel), zet ik downmix aan of kijk ik naar een uitzending die niet dolby uitzend bijv BVN veranderd het geluid van van niveau.

 

wat doet ik of de dream verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: APPLE
Hallo,

Heb sinds enkele dagen een dolby surround set in huis, heb deze met een optische toslink kabel aangesloten voor het maximale geluid.
Wat me op is gevallen als een uitzending in dolby uitzend, oa de HD kanalen, geeft het veranderen van de volume geen resultaat (dus niet harder of zachter, mute werkt wel), zet ik downmix aan of kijk ik naar een uitzending die niet dolby uitzend bijv BVN veranderd het geluid van van niveau.

wat doet ik of de dream verkeerd?


Niks, ac3 geluid kun je niet veranderen.

Meega

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Meega1
Origineel bericht van: APPLE
Hallo,

Heb sinds enkele dagen een dolby surround set in huis, heb deze met een optische toslink kabel aangesloten voor het maximale geluid.
Wat me op is gevallen als een uitzending in dolby uitzend, oa de HD kanalen, geeft het veranderen van de volume geen resultaat (dus niet harder of zachter, mute werkt wel), zet ik downmix aan of kijk ik naar een uitzending die niet dolby uitzend bijv BVN veranderd het geluid van van niveau.

wat doet ik of de dream verkeerd?


Niks, ac3 geluid kun je niet veranderen.

Meega


Klopt, jammer dat dit blijkbaar niet mogelijk is, hierdoor kijk ik vrijwel altijd met downmix aan, omdat (zeker in de avond) de volume anders veel te hoog staat.
Staat iig hoog op mijn 'wishlist'.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Madshark
Klopt, jammer dat dit blijkbaar niet mogelijk is, hierdoor kijk ik vrijwel altijd met downmix aan, omdat (zeker in de avond) de volume anders veel te hoog staat.
Staat iig hoog op mijn 'wishlist'.
Leg dat eens uit: je kunt het volume toch lager zetten? Ik gebruik nooit "downmix" en ik heb nooit last van een te hard geluid.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...