Ga naar inhoud


[ET9000] Is die kapot of zie ik iets over het hoofd? alleen blauwe knipperled


paulie89

Aanbevolen berichten

Okay,

 

Staat mijn clarkie lekker te draaien, doet ie wat moeilijk met het zappen. Kan gebeuren. Netwerk in mijn huis is veranderd misschien dat dat de oorzaak is. Ik doe een reboot.

Doet de clarkie het nagenoeg helemaal niet meer. De blauwe led knippert bij opstarten 4 keer en dan is het afgelopen. Stroomloos maken, alle kabels eraf, Smartcard en harde schijf eruit etc. hebben geen effect. Ook USB stick erin met firmware hebben geen effect.

 

Situatie in resume:

- na aanzetten 4 blauwe knippers van de uit- en aanknop,

- geen display

- geen video output

- usb stick gaat wel aan, knippert niet.

 

 

Lijkt me een duidelijk geval van kapot. Iemand nog suggesties?

 

Dank!

ClarkeTech ET9000 met wave frontier t55 en 4 twin lnbs op Astra 1,2,3 en Hotbird.

 

 

Locatie: 1339

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: paulie89
Okay,

Staat mijn clarkie lekker te draaien, doet ie wat moeilijk met het zappen. Kan gebeuren. Netwerk in mijn huis is veranderd misschien dat dat de oorzaak is. Ik doe een reboot.
Doet de clarkie het nagenoeg helemaal niet meer. De blauwe led knippert bij opstarten 4 keer en dan is het afgelopen. Stroomloos maken, alle kabels eraf, Smartcard en harde schijf eruit etc. hebben geen effect. Ook USB stick erin met firmware hebben geen effect.

Situatie in resume:
- na aanzetten 4 blauwe knippers van de uit- en aanknop,
- geen display
- geen video output
- usb stick gaat wel aan, knippert niet.


Lijkt me een duidelijk geval van kapot. Iemand nog suggesties?

Dank!


zou het kunnen dat de software naar de k$%en is?
Ik zou even een memorystick inpluggen, met de firmware er op (in de dir et9000)
en dan de CT aanzetten. Misschien dat hij hem dan opnieuw flashed; nadat je op de ok knop (achter het klepje) gedrukt hebt.
Als dat niet werkt, is het vermoedelijk de hardware, en dan zou ik hem terugsturen.
Succes

----

Clarke Tech ET9000 (Enigma2)

Topfield 5500 (in een doos in de schuur)

0,8W, 4,8E, 9E, 13E, 19,2E, 23,5E, 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou daar was ik snel klaar mee. De elco heb ik niet gecontroleerd. 5 schroefies in en uit *2 binnen 24 uur is me even teveel werk sleep Inmiddels staat m'n clarkie bij de importeur, hopelijk hebben ze daar morgen geen atv en heb ik hem als de wiedeweerga weer terug. #ikmishemzo confused

 

dank u voor het meedenken

ClarkeTech ET9000 met wave frontier t55 en 4 twin lnbs op Astra 1,2,3 en Hotbird.

 

 

Locatie: 1339

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Had hier binnen 48 uur na aankoop hetzelfde. Nadat ik mijn ontvanger stroomloos maakte om het audio meubel opnieuw in te richten, wilde ik deze weer aanzetten.

Echter deed deze nx meer. De blauwe led in de powerbutton

knipperde een keer of 5 en dat was het. usb deed het ook niet.

De voeding bleek na controle goed te zijn. Na overleg met

leverancier (sxxxxxx.nl) teruggestuurd, deze heeft het mainboard vervangen en binnen drie dagen weer teruggestuurd. (wel jammer dat ik de verzendkosten moest betalen)

Hopelijk komt dit niet door de hooge temparatuurontwikkeling in deze ontvanger !!

Verder is dit een vriendelijke en mooie ontvanger.

 

terugsturen dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ook een et9000 geinstalleerd, ook na uitschakelen geprobeerd weer aan te zetten. Kreeg alleen blauwe lichtjes van de aan/uit knop en verder niks. Een paar keer de aan/uit knop achter op de ontvanger geprobeerd, weinig activteit! Toen de stekker eruit getrokken, even gewacht, dan start hij wel weer op. dit heb ik nu inmiddels twee keer gehad. Gebeurt het nog een keer gaat ook deze et9000 terug naar de handelaar om geruild te worden.

 

Groet Farmer

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel grappig. Inderdaad is het fenomeen, uitzetten en daarna met geen mogelijkheid meer aan te krijgen (stroomloos langer dan 24 uur zelfs). Ondertussen de derde satloze dag (niet leuk) crazy

ClarkeTech ET9000 met wave frontier t55 en 4 twin lnbs op Astra 1,2,3 en Hotbird.

 

 

Locatie: 1339

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: farmer1
Het lijkt er op dat de 8 mb bootgeheugen wat problemen lijkt te geven. Op normale stanby stand is er niks aan de hand en werkt alles prima. Heeft iemand hier iets over meegekregen?

Groet Farmer


KBA wat mij betreft. Wat ik wel moet zeggen is dat je na een avond SD de clarke wel helmaal mist. Hopelijk is hier geen design error. BTW zag nog een batterij in het apparaat zitten. Zou eruit halen nog wat oplossen?

ClarkeTech ET9000 met wave frontier t55 en 4 twin lnbs op Astra 1,2,3 en Hotbird.

 

 

Locatie: 1339

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paulie89
BTW zag nog een batterij in het apparaat zitten. Zou eruit halen nog wat oplossen?


Lekker laten zitten die batterij, dit is CT's anti-clone beveiliging. Als je de batterij verwijderd kan alleen de fabrikant het apparaat weer aan de praat krijgen.

Er is op het CT support forum al veel geschreven over zin en onzin van deze methode en de potentieele ellende van een lege batterij voor ons als bezitters van het ding.

Gewoon omruilen die bak als hij niet goed werkt.

Gr
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...