Ga naar inhoud


Update image met behoud van settings


coolgang

Aanbevolen berichten

Ik heb eindelijk de dreambox 500HD gehaald en de pli image (luiheid voor cccams :D)op gezet. Vond de gui van Gemini eigenlijk veel mooier, maar daar gaat t nu even niet om.

 

Als ik de image wil updaten, flash ik altijd mijn box geheel. Ik vind t irritant om dan mijn settings (lnb settings voor de verschillende zenders) elke keer opnieuw te configureren. Los van andere algemenere settings. Is er een mogelijkheid om de image up te daten met behoud van settings?

 

Ik weet dat de image ook via het menu kan worden upgedate, maar heb dat nooit geprobeerd. Gaat t daar wel goed? (of uberhaupt nooit zo de image updaten?)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


met Pli kan je gewoon via het menu updaten.

 

je kan ook autobackup plugin instaleren en daarin autoinstall aanzetten, als je dan opnieuw flasht wordt alles automatisch terug gezet

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Updaten kan gewoon via het menu

 

Als je image een keer in de soep loopt is het wel handig, met autobackup+autoinstall hoef je dan alleen maar te flashen de instellingen/configs worden automatisch terug gezet en de plugins worden automatisch nieuw gedownload.

Autoinstall houdt gewoon bij welke plugins geinstaleerd/gedeinstaleerd worden, autobackup kan backups maken op een door de gebruiker ingestelde interval, eenmaal geinstaleerd en ingesteld heb je er geen omkijken naar.

 

Je hebt dan wel een hdd aan je 500hd nodig, met de 800hd's gebruik ik autobackup+autoinstall middels usb sticks, op de vuduo via de hdd.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: metoo

Je hebt dan wel een hdd aan je 500hd nodig, met de 800hd's gebruik ik autobackup+autoinstall middels usb sticks, op de vuduo via de hdd.


Ik gebruik een nfsmount van m'n 500hd naar m'n 8000hd, zowel naar de hdd als naar de cf die er ook inzit. Mijn 500hd is volledig functioneel gelijk aan m'n 8000hd laugh Movies zijn shared, net zoals de picons. De nfi van gp3flashbackup4nn2too_1.5.1 komt mooi op de hdd van de 8000.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks!

 

Gaat autobackup ook werken als ik de image niet update maar wissel van image? Ik denk erover na om naar Oozoon te switchen omdat ik bij PLi geen mooie skin kan krijgen waarbij de satelliet ook wordt gedisplayeed in het beeld. Alleen het pakket, maar ik wil zien op welke satelliet ik zit als ik een zender selecteer. Of heeft iemand een aanrader qua skin voor me onder pli image?

 

P.S. Heb de box sinds een paar dagen dus als ik iets over het hoofd zie.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: coolgang


Gaat autobackup ook werken als ik de image niet update maar wissel van image?


Nee, autobackup/autoinstall is een PLi tooltje

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...