Ga naar inhoud


Manual voor handmatige softcaminstalatie


zomfranken

Aanbevolen berichten

Op diverse plaatsen in dit forum is reeds melding gemaakt van het elimineren van alle softcamapplicaties (ondermeer voor de Cccam) uit images zoals met name die van Gemini.

We dienen die dus in het vervolg handmatig erion te zetten en dat is op zich geen probleem (zelfs leuk om uit te proberen) wanneer je over een goede handleiding met duidelijke instructies beschikt. En dat mis ik tot op heden. Dan zegt men iets over installatie in map tmp en via handmatig installeren op de box verder gaan; dan zegt men via var/bin cccam installeren en via var/etc de cccam cfg. Van alles geprobeerd maar het lukt bij mij niet en ook niet bij divese anderen. Is er iemand die ons een goede instructie zou kunnen geven? Bij voorbaat dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jammer dat het nu allemaal wat lastiger is geworden: voorheen kon je (voor de Gemini images) de CCcam, de configuratiefiles en de info plugin via het blue panel downloaden en installeren.

Nu ben ik een DM600 die ik opnieuw heb geflashd handmatig aan het voorzien van CCcam 2.14 (via de handmatige installatie vanuit de /tmp map).

Ik heb nu de CCcam aan de gang, maar als ik de CCcam Info V1.1 plugin via de gele knop opstart krijg ik de melding: Sorry. Connection to CCcam refused. Check that CCcam is running and your plugin settings.

Vermoedelijk ben ik nog iets vergeten te installeren of te configureren. In de CCcam Info plugin heb ik de user en password ingevuld (is gelijk aan die in de CCcam.cfg file staat).

Kan iemand me vertellen wat ik nog moet doen om het voor elkaar te krijgen?? Met die info plugin kan je mooi zien (met Entitlements) of je kaart up to date is en dat gaat nu dus niet...

 

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen heb ik op mijn DB500 via var/bin var/script en var/unstall de cccam 2.2.1 kunnen installeren. Via Blue panel wordt dat op dezelfde manier aangegeven als voor de cccam 2.1.4. Uiteraard via var/etc ook de cccam cfg erin gezet. Echter met de 2.2.1. functioneren alleen de free to air kanelen maar zelfs de smartcard doet het niet. Ook niet na resetten; restart van de softcam etc.

Waar zou nu nog een fout kunnen zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zomfranken
Intussen heb ik op mijn DB500 via var/bin var/script en var/unstall de cccam 2.2.1 kunnen installeren. Via Blue panel wordt dat op dezelfde manier aangegeven als voor de cccam 2.1.4. Uiteraard via var/etc ook de cccam cfg erin gezet. Echter met de 2.2.1. functioneren alleen de free to air kanelen maar zelfs de smartcard doet het niet. Ook niet na resetten; restart van de softcam etc.
Waar zou nu nog een fout kunnen zitten?


Heb je wel een geldige CDS kaart?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel een beetje om een nieuw onderwerp te starten omdat de titel van deze thread overeenkomt met waar ik mee bezig ben.

In het kort zou ik willen weten WELKE bestanden (op welke locatie in de filestructuur) er nodig zijn om CCcam samen met de CCcam info plugin te laten werken.

CCcam is inmiddels met succes geïnstalleerd en functioneert prima.

Alleen wil ik de entitlements (kaart updates) kunnen zien, en dat zou met de CCcam info plugin moeten gaan.

Ik heb een DM600PVR met Gemini 4.7, en de CCcam versie is 2.14.

De CCcam plugin versie is v1.1.

 

 

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Seca3

 

 

Ik maak zelf geen gebruik van de door jou genoemde CCcam info plugin.

 

Maar probeer het eens in de map /usr/script, hierin zijn de door mij gebruikte scripts terug te vinden waarmee ik vanaf de Dreambox info op kan vragen.

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zilverster

 

Bedankt voor je antwoord, alleen hoe kan ik nou 'jouw' gebruikte scripts in 'mijn' Dreambox terugvinden??

 

Ik ben er overigens wel in geïnteresseerd, dus als je me ze zou willen toezenden zal ik dat erg op prijs stellen.

 

 

 

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn de lopende processen (gefilterd op CCcam):

 

root@dm600pvr:~> ps -ef | grep CCcam

540 root 2096 S /var/bin/CCcam_2.1.4

541 root 2096 S /var/bin/CCcam_2.1.4

542 root 2096 S /var/bin/CCcam_2.1.4

543 root 2096 S /var/bin/CCcam_2.1.4

544 root 2096 S /var/bin/CCcam_2.1.4

545 root 2096 S /var/bin/CCcam_2.1.4

546 root 2096 S /var/bin/CCcam_2.1.4

547 root 2096 S /var/bin/CCcam_2.1.4

552 root 2096 S /var/bin/CCcam_2.1.4

603 root 544 S grep CCcam

 

Hoe kun je trouwens zien of het betreffende script 'loopt'? Ik ben niet zo'n expert op linux gebied (helaas).

 

Overigens heb ik mijn probleem opgelost: een beetje de botte bijl methode, maar ik heb de box opnieuw geflasht, CCcam en de CCcam info plugin opnieuw geïnstalleerd, een CCcam.cfg file in /etc gezet en.... werken!

 

 

 

 

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zomfranken
Seca 3,

Kun je mij mededelen hoe jij de Cccam met succes (bij gebruik van Gemini image) hebt geinstalleerd? Bij voorbaat dank.

PS: Ccam info zet ik voor mijn DB800HD er als volgt in: usr/lib/enigma2/plugins/extensions/cccam info

De DM600 is een Enigma 1 box en de DM800 een Enigma 2, die zijn o.a. qua file structuur verschillend.
Je moet beschikken over een geschikte Enigma 2 CCcam archive, als je HIER kijkt zie je in het 5e bericht twee bestanden staan die je op de aangegeven manier vanuit de /tmp map installeert, en dan moet het werken!

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevoeging: bij de nieuwere Gemini 2 images moet je via het blue panel naar 2. File Manager gaan en de /tmp map opzoeken.

Dan naar het betreffende bestand gaan en het uitvoeren. Hopelijk is het een beetje duidelijk... succes!

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...