Ga naar inhoud


[Vantage] Vantage HD 8000S Ervaringen / betrouwbaarheid


avtdvt

Aanbevolen berichten

Vantage HD 8000S Ervaringen / betrouwbaarheid.

 

Ik zoek een Twin PVR HD satelliet ontvanger, goedgekeurd door CanalDigitaal. De ontvanger komt in Engeland te staan. Het merk moet aldaar ook te koop zijn in geval van reparatie. Ik heb al een Vantage X200S CI, waarover ik redelijk tevreden ben.

 

De Vantage HD 8000S is nu alweer enkele jaren op de markt. Ik zou graag de mening horen van eigenaren wat betrefd betrouwbaarheid van zowel hardware als software. Ik begrijp dat Vantage regelmatig software updates doet.

Is de software niet aangepast speciaal voor CanalDigitaal, of begrijp ik dat verkeerd?

 

Ook de Topfield 7710 HD TWIN PVR stond op mijn lijstje, maar nadat ik op verschillende formums gelezen heb dat er problemen zijn met de voeding en oververhitting, lijkt deze receiver niet geschikt voor mij. De doos moet gewoon werken en betrouwbaar zijn- ik ben geen hobbyist.

 

Alle reacties welkom - alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben redelijk tevreden met mijn Vantage 8000.Goed beeld snelle zapper en geen freezes.Moet zeggen dat ik geen vergelijk heb daar het mijn eerste en enige HD ontvanger is.Zou wel een Logitech afstandbediening erbij nemen want die van Vantage zelf is bagger.

Succes.

Vantage 8000s,500Gig. Tuner1 ,draaibaar Gibertini 80cm schotel met Stab h100 en Alps lmb. Tuner2 ,vaste schotel Triax 78,multifeed astra 1-2-3 en hotbird met alps lmb's via diseqc 4-1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Heb hem nu meer als een jaar en ben erg tevreden, als je hem voor Canal Digitaal wil gebruiken is het echt een perfecte keuze zet de juiste software erop en de beide kaartlezers werken met de mediaguard seca 3 kaarten ook beide tegelijk dus tvv en cd zonder conflicten, ook werkt de epg erg goed dus ook de meerdaagse en weer van beiden.

Je kunt tot 2 hd opnames maken en nog kijken op dezelfde transponder wat die keurig aangeeft en wat ik erg belangrijk vind, je kan zelf kiezen welke tuner je wil gebruiken wat weer erg handig is als je een uitgebreide instalatie hebt, ik heb bv een draaibare met stab 120 op tuner 1 en een disq switch met Astra 19.0 en Astra 23.5 en Astra 28 op tuner 2.

Vind je feedhunten leuk, hij heeft ook nog een instelbare (begin en eind Frec) blindscan ...wil je wat dollen met emu's kan ook kijk eens bij de oosterburen en je vind het wel, is een snelle zapper kortom niet de goedkoopste wel betrouwbaar ( slechts 1 keer vastloper, bleek epg map te zijn, leeggegooid probleem weg) en wel een lekker hobbyding.

 

Groetjes..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Vantage HD8000S receiver (ben erg tevreden) maar zit met het volgende zenderlijst probleem:

 

Je kunt op de volgende manier zoeken:

• Auto zoeken over verschillende satellieten,

• handmatig zoeken per satelliet

• blind zoeken per satelliet

• Fast scanning op Canal Digitaal.

 

Welke lijst ik ook tevoorschijn tover, er zitten altijd een hoop zenders tussen die Gecodeerd zijn of die geen signaal hebben.

 

Wat ik wil is een zenderlijst met alleen kanalen die ik ook daadwerkelijk kan bekijken (dus de Canal Digitaal lijst met daarop aangevuld alle FTA zenders die voor mij beschikbaar zijn (ik gebruik de Astra 19, 23 en 28).

 

Hoe doe ik dit?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: avtdvt
Bedankt voor de feedback!

Ik kan in Engeland (waar ik woon) de Vantage HD 8000S aanzienlijk goedkoper krijgen. Kan ik niet de nederlandse software downloaden en die erop zetten (voor CanalDigitaal), of zie ik dat te eenvoudig?


Ik heb de Duitse versie, ook totaal ongeschikt voor CDS kaarten, althans voor wat betreft de kaartlezers, maar doordat ik dezelfde EMU software gebruik als Terradon, werkt de ontvanger uitstekend voor CDS. Als dat bij een Duits model mogelijk is, zie ik niet waarom het bij een in Engeland gekocht exemplaar niet zou werken. Gewoon downloaden, erin zetten en proberen zou ik zeggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...