Ga naar inhoud


DVB-T tuner voor Dreambox 8000


Gast Mazi007

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben er in geslaagd om mijn Dreambox 8000 voledig te installeren alles werkt prima nu wil ik verder gaan, ik heb ook een DVB-T tuner voor Dreambox 8000 gekocht, nu is mijn vraag wie heeft hier ervaring mee + hoe moet dat geinstalleerd worden en wat is daarna de meerwaarde, thanks voor alles verschillende vragen ineens !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Grappig, je koopt een dvb-t tuner en vervolgens vraag jij je af wat de meerwaarde is van deze tuner? Of lees ik het verkeerd?

 

Origineel bericht van: Mazi007
Hallo, ik ben er in geslaagd om mijn Dreambox 8000 voledig te installeren alles werkt prima nu wil ik verder gaan, ik heb ook een DVB-T tuner voor Dreambox 8000 gekocht, nu is mijn vraag wie heeft hier ervaring mee + hoe moet dat geinstalleerd worden en wat is daarna de meerwaarde, thanks voor alles verschillende vragen ineens !!!

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt grappig maar ik woon in belgie dus ik veronderstel dat ik hiermee 4 posten kan ontvangen? Een, canvas + 2 franse of heb ik het mis, dvb-t tuner bij gekocht maar heb er geen ervaring mee !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dat je in Belgie zit had je niet bekend gemaakt en, trouwens, je vraagt toch eerst iets na voordat je gaat kopen toch?

 

Origineel bericht van: Mazi007
Lijkt grappig maar ik woon in belgie dus ik veronderstel dat ik hiermee 4 posten kan ontvangen? Een, canvas + 2 franse of heb ik het mis, dvb-t tuner bij gekocht maar heb er geen ervaring mee !!

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had die er dadelijk bij gekocht je antwoord is misschien logisch maar nog steeds weet ik niet wat hier voor mij de meerwaarde is in Belgie, in Nederland word er betaald uitgezonden voor Dvb-t heb ik begrepen in belgie niet !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

de enige meerwaarde is dat als er zenders opzitten die ook op de sat zitten,dat je meer kanalen tegelijk kunt opnemen, een ander voordeel kan zijn dat er regionale zenders op kunnen zitten die niet op de sat zitten, alleen hoe dat in belgie zit weet ik niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel meerwaarde ga je niet krijgen, naast één, ketnet/canvas, één +, ketnet/canvas +, actua en gunk tv nog de 3 netten van de rtbf.

Met een beetje geluk nog een paar gecodeerde Nederlandse of franse zenders erbij.

Het is een noodoplossing in geval Tv vlaanderen er eens uit ligt, meer is het niet.

 

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed lees toch een voordeel, bij uitval Tv Vlaanderen toch beeld of bij felle regen !!!

Ook 2 de turner, nu nog hoe moet deze juist aangesloten worden in dreambox 8000 + hoe moet bekabeling ??

1 coax naar tv + 1 naar een Dvb-t antenne klopt dit of kan het anders ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mazi007
Als ik het goed lees toch een voordeel, bij uitval Tv Vlaanderen toch beeld of bij felle regen !!!
Ook 2 de turner, nu nog hoe moet deze juist aangesloten worden in dreambox 8000 + hoe moet bekabeling ??
1 coax naar tv + 1 naar een Dvb-t antenne klopt dit of kan het anders ???


Je gewone antenne in de dvb-t tuner.
Die tuner scannen en je hebt beeld (fta)

Meega

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit ga ik morgen of zaterdag zonder fout proberen en moet ik dan Dreambox laten scannen voor die posten ???

Hoe gaat dat dan juist ???

Sorry, ik ben maar een nerd op dit gebied,

 

Alvast bedankt voor alle hulp !!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat ongeveer het zelfde als bij sat. Je moet hem op Europa zetten en dan zenders zoeken

 

Menu

instellingen

zenders zoeken

tuner configuratie ----digi T tuner

ontvangstinstellingen-----Europa

 

Zenders zoeken

digi T tuner selecteren

 

Zo is het bij Newnigma.

 

gr.

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...