Ga naar inhoud


magic ehd skin valt buiten beeld


SIMBAke

Aanbevolen berichten


je mist nu dus aan alle kanten een paar cm van je tv beeld.

Overscan instelling aanpassen op tv, als dat niet kan magic hd gebruiken ipv magic ehd.

 

magic hd is over alle kanten iets kleiner waardoor het niet meer opvalt dat je wat beeld mist.

hetzelfde geld voor magic ehd light en magic hd light

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: SIMBAke
langs alle kanten valt die een paar cm buiten beeld , terwijl het tv beeld wel goed is , raar niet ?

Dan staat je TV niet goed ingesteld en maakt die gebruikt van zgn. overscan.
Aan alle zijden ben je dan een deel kwijt en heb je dus ook geen echt HD. De meeste moderne TV's hebben meestal wel de mogelijkheid dit uit te zetten maar vaak is het wel goed zoeken, de naamgeving is ook voor alle merken weer anders, de een noemt het overscan de ander 1:1 of pixel-1 etc.
Bekijk bijgaand plaatje eens via je TV d.m.v pictureplayer, dan weet je meteen voor hoeveel procent je "bestolen" wordt door je TV.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SIMBAke
ik heb een pioneer HD ready plasma , die staat nu op volledig scherm 1125i
ik heb dat probleem alleen maar met deze skin , met Glass HD skin niet en andere ook niet


Vreemd ik heb een Samsung 6000 serie ook full HD en ook voledig scherm staan en heb hier geen last van.

Hier nog 2 Overscan beelden. Je kan deze foto's natuurlijk bekijken met pictureViewer op je box.

post-6488-1318261803,0182_thumb.jpg

post-6488-1318261803,1827_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SIMBAke
ik heb een pioneer HD ready plasma , die staat nu op volledig scherm 1125i
ik heb dat probleem alleen maar met deze skin , met Glass HD skin niet en andere ook niet


De andere skins worden net zoals de magic hd wat kleiner gehouden, houden rekening met wat overscan.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

met de plugin autoresolution heb ik het goed gekregen

als je de box aanzet vraagt hij is 720 p ok ?

en dan is de verhouding ok

wel maar 720p frown maar ja , het is maar een HD ready tv , geen FULL HD , dan is dat normaal wss ?

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SIMBAke
ik heb een pioneer HD ready plasma , die staat nu op volledig scherm 1125i
ik heb dat probleem alleen maar met deze skin , met Glass HD skin niet en andere ook niet
Dat "volledig scherm 1125i" zegt me helemaal niets, maar als je een randje beeld kwijt bent is er maar één oorzaak: de TV staat ingesteld op "overscan". En dan mis je dus niet alleen een stukje van de skin, maar ook van het TV beeld. Maar wat veel erger is: je krijgt dan in feite geen HD beeld meer: elk pixeltje beeldinformatie wordt omgerekend naar 0,95 pixeltje (of zoiets). Je hoeft niet zo heel erg goed te kijken om dat verschil te kunnen zien.

Het is al gezegd, maar toch nog maar eens: Magic-HD houdt rekening met 5,5% overscan (er wordt dus een rand rondom vrij gehouden); Magic-EHD gebruikt het gehele beeldoppervlak. Als je zelfs met Magic-HD al beeld kwijt bent, is de overscan wel heel erg. Gebruik anders bijgaande plaatjes eens om te zien hoeveel beeld je mist en schrik je rot....

post-38625-1318261804,7926_thumb.jpg

post-38625-1318261804,9654_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...