Ga naar inhoud


magic ehd skin valt buiten beeld


SIMBAke

Aanbevolen berichten

Dan laat je de box eerst upscalen en vervolgens je TV weer downscalen... is kwaliteitsverlies... dus niet doen!!

 

En wie weet betekent dat downscalen wel simpelweg de randen eraf knippen zodat 1080i overblijft...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: SIMBAke
bij die afbeelding viel de buitenste arcering buiten beeld , maar dat heb ik alleen met de magic eHD skin
met de Glass HD skin is die afbeelding goed
In Magic-EHD doet een skin helemaal niets aan het vertonen van een plaatje; ik heb die plaatjes gegeven omdat die een 100% referentie geven. Oftewel: als je dan een randje mist, is het dus de TV die op overscan staat ingesteld. En het beste is toch om daarvan af te komen.
Als het plaatje bij gebruik van een andere skin wel volledig wordt vertoond, wordt het plaatje dus verkleind weergegeven. Als dat echt zo is, maakt de skin hem eerst kleiner, waarna de TV hem weer groter maakt. En jij maar denken dat je naar HD zit te kijken, terwijl je beeld een aantal malen (volstrekt onnodig) wordt omgerekend laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

de box staat ingesteld op 1080i

en de tv ; auto formaat ; aan

4;3 stand ; breedbeeld

eandmasker ; auto

actieve stand ; 100 hz

wat zou ik dan moeten veranderen aan de instelling volgens u ?

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet van "overscan" af. Alle TV's, zelfs de HD-versies, staan daar standaard op ingesteld. Maar: die instelling zit vaak onder allerlei fantasienamen diep verstopt in het menu. Soms zelfs in het service-menu, soms is een firmwareupgrade nodig. En bij een heel enkele TV is het zelfs helemaal niet mogelijk.

Het beste kan je even googelen op "overscan" (en eventueel je TV typenummer). Ook op de diverse forums vind je daar wel wat over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

en het merk en exacte typenummer vermelden van de TV wil ook wel eens een oplossing bieden. Allicht dat er wat gebruikers hier zijn die het al hebben uitgezocht voor hun TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Is het mogelijk om de instelling Dot by Dot te kiezen?

Dit zegt namelijk de handleiding:

Dot by Dot Geeft het ingangssignaal weer met hetzelfde aantal

beeldpunten op het scherm.

 

Alleen is mij niet duidelijk of je de TV in de PC mode kan schakelen als je naar de sat.ontvanger kijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...