Ga naar inhoud


[7071] IRDETO kaart op RayTec image 2.12d


bcw

Aanbevolen berichten

Voor een kennis heb ik een oude Philips DSX7071/23E voorzien van RayhTec firmware v212d (6072) plus de meeste recente kanalenlijst van johan45. Op mijn SECA kaartje werkt dit zonder problemen, maar ik krijg deze decoder niet aan de praat op het IRDETO kaartje van mijn kennis. Dit IRDETO kaartje speelt wel in mijn Dreambox.

Ik heb met + B 1 0 op Ned 1 en RTL4 de CA ID op 622 gezet; de CAI ECM is dan 1381. Geen beeld of geluid.

 

Moet dit wel kunnen werken? Zo ja, wat doe ik fout?

Bedankt!

Ben

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sorry, Scotty, maar dat begrijp ik niet. In de handleiding van de Rayhtec firmware manual lees ik:

Bij aanschaf van uw decoder was deze voorzien van software die het alleen mogelijk maakte om programma’s te

decoderen welke in het Mediaguard systeem (SECA) uitgezonden werden.

Nadat uw software is aangepast, is het mogelijk om verschillende coderingssystemen te ontvangen.

Dit gebeurt door het kiezen van de juiste video ecm pid. Standaard staat dit ingesteld in de kanalenlijst. Indien dit niet

in de kanalenlijst staat stelt de ontvanger zich af op het eerste codeersysteem. Daarnaast kan het codeersysteem

handmatig ingesteld worden onder optie 0 of 1.

Ik maak hieruit op dat de Philips ook IRDETO zou moeten kunnen lezen. Is dit niet juist?

 

Bedankt,

Ben

Link naar reactie
Delen op andere sites

De originele firmware kan alleen overweg met de Seca codering. Die, te decoderen Seca berichten, worden naar de kaartlezer gestuurd, waarna de Seca kaart dit decodeert.

 

De aangepaste firmware filtert ook andere dan Seca berichten.

Die berichten gaan naar de kaartemulator, danwel naar de seriele poort.

 

Niet Seca berichten worden niet naar de kaartlezer gestuurd.

 

Ik hoop dat dit de zaak verduidelijkt.

 

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je Irdeto kaart gaat niet werken in de Philips decoders.

Het is een seca decoder en dat zal het altijd blijven.

De emu emuleerd seca en andere coderingen softwarematig zodat je geen kaart nodig hebt.

Dit laatste werkt dan alleen als er een hack is van een codering systeem.

Momenteel is dit Cryptoworks van provider 0D0504 (ORF) en 0D0510 (AustriaSat) en soms Irdeto 2 van provider 00266 (CanalDigitaal)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...