Ga naar inhoud


Enigma1/2 Dreamboxen VU+ CTet9000 AZbox Prem(E2) 11_02_2011


Satje07

Aanbevolen berichten

 

Settingslijsten Enigma1/2 Dreamboxen VU+ CTet9000 AZbox Elite Premium(+)

 

Note!! Enigma2 bevat 2 "Favourites" een met o.a. de NL HD zenders i.p.v. de SD uitvoering op die plaats.

Dus even met je editor die voor jou niet nodig is verwijderen.

 

 

Deze lijsten zijn geschikt voor alle Dreamboxen; behalve de DB-100,VU Plus Solo, Duo, ClarkeTech ET9000,

AZbox Elite, Premium, Premium+

Maakt in princiepe niet uit of je een schotel op Astra, draaibaar of meerdere LNBs voor een schotel bevat.

Ook welke DiSEqC je schotel hangt. (Staat nl ingesteld je config(E1) of settings(E2) file op je box)

 

Volgorde van de lijst 19E 23E 13E 28E dan 16E.Enz..Enz. Overige tussen 68.5E-58W

 

Word ingescand met vaste schotel op 28/23/19/13 en 1.80 schotel met vrije opstelling

op overige satellieten.

 

Aan te raden Editor: Dreamset 2.32 Editor (64 voor Windows X64) Software 2.3 ( www.dreamset-editor.com )

 

Lijst word bijgehouden aan de hand van kingofsat.net,www.flysat.com/index.php,lyngsat.com(Feeds)

De dagelijkse veranderingen te vinden bij: nl.kingofsat.net/news.php www.flysat.com/index.php

Wekelijkse veranderingen kun je op deze sites nakijken.

 

FAQ

Soms komt het voor dat je lijst er niet goed inkomt (ziet soms gewoon de oude zender(naam) staan)

of geen beeld op sommige zenders; dit komt dat de oude lijst nog gedeeltelijk in het geheugen van je box zit.

Zet hem met Dreamset even op DATA zenders en delete deze zonodig en zet eventueel je eigen Favourites

in lijst op de plek van de mijn lijst vervolgens opslaan.

 

Nu Dreamset afsluiten/opstarten en dan pas naar je box sturen. (radartje draaien op je tv RB)

vervolgens STROOM eraf!! /Box aan en nu is het inorde.

Wil het nu nog niet met een FTP programma als Total Commander handmatig overschrijven;

vervolgens STROOM eraf!! /aan en nu is het inorde. (denk om de goede paden)

satellites.xml in: /etc/tuxbox/ Services/bouquets in: /etc/enigma2/

Nu zit de lijst er goed in, probeem zit in het feit dat oude lijst in het geheugen blijft bij enigma boxen.

nu opnieuw EPG activeren en klaar is kees.

 

"Mijn HD kanalen worden niet zichtbaar, behalve na nieuwe scan"

(Zet je editor op Software Enigma 2 ver 3 (Firmware Custom)

HD zenders worden niet meteen zichtbaar bij sommige lijsten (heen en terug zappen)

Laad de lijst in Dreamset dan bij indelen lijst CTRL A op de gewenste Satelliet en met rechter muis

Set Service "Clear PIDs values"

en safe de lijst en zet hem in je box. (Bij deze lijst is dit in princiepe reeds gedaan) verder als boven.

 

Ik zie allemaal ??? in satelliet bouquetten met Dreamboxedit

Ik kan de E1 lijst niet in Dreamboxedit inladen (foutmelding `c`)

Gebruik 'Dreamset' deze kan grafisch hiermee wel omgaan en geeft

geen fouten met na inladen zoal Dreamboxedit. verder kun je met Dreamset ook lekker zappen

makkelijk met snel zoeken naar feeds en zo.

 

Uiteraard zijn deze lijsten E1 en E2 (2.3) zijn ook met Dreamset gemaakt.

 

In enigma1 zie ik een hoop zenders niet die in E2 wel zichtbaar zijn:

Een groot deel van de zenders worden tegenwoordig in DVB-S2 (8)PSK opgestraalt (betere beeldkwaliteit)

Buiten de Echte HD zenders, er zijn zelfs veel Feeds die al hiermee werken.

In Dreamset zie je in een keer in de E2 lijst welke dit zijn (blauw)

Voorbeeld: Astra 3 23E Eurobird 9 09E 90% is niet meer zichtbaar in een E1 ontvanger.

 

 

Is op satellieten rondkijken geen hobby van je en geef je alleen om TV kijken moet je deze lijst

niet nemen, er zijn lijsten zat direct via de DB te downloaden. Wil je echt weten wat er rond de

Clarke-Belt bevind en heb je zelf geen tijd dit allemaal zelf in te scannen is dit je lijst.

 

Verder; lijsten zijn een momentopname dus altijd mogelijk dat de zenders hier en daar veranderd zijn,

er zijn meest meer als 100 veranderingen per week in de door ons te bekijken Clarkebelt.

 

Verander naar hartelust de lijst voor eigengebruik.

Aanpassen van & delen van deze lijsten voor 3e word zeker niet zonder toestemming op prijs gesteld!!

 

Fouten en nuttige opmerkingen verneem ik graag van jullie.

 

Suc6 met de lijsten

Ed

Enigma1.zip

Enigma2.zip

Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120  75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13

Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920

ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)

Link naar reactie
Delen op andere sites


super bedankt voor de lijst maar zo te zien zijn de SR waardes niet aangepast van sky italie die staan nog op 27500 ipv 29900 SR

 

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sky Italy Fec aanpassing 13 Oost + extra scan Eutelsat W3A 7 Oost

verder nog wat kleine aanpassingen uiteraard.

suc6 Ed

Enigma1.zip

Enigma2.zip

Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120  75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13

Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920

ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Sky Italy Fec aanpassing 13 Oost + extra scan Eutelsat W3A 7 Oost
verder nog wat kleine aanpassingen uiteraard.
suc6 Ed


Jij Bent ook echt een topgast Ed !

Hartstikke bedankt voor het goeie werk , smile

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

je bent een topper !!!!

 

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Deze lijsten zijn geschikt voor alle Dreamboxen; behalve de DB-100,VU Plus Solo, Duo, ClarkeTech ET9000,
AZbox Elite, Premium, Premium+


Ik lees dit in de nieuwe settings-faq.txt, nou heb ik een ET9000 en gebruik jou lijsten al sinds ik deze tuner vlak voor de kerst heb gekocht en nooit geen problemen gehad.

Alleen dat bericht in de txt laat me toch fronzen, hoezo niet geschickt voor deze tuner?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WeneR
Citaat:
Deze lijsten zijn geschikt voor alle Dreamboxen; behalve de DB-100,VU Plus Solo, Duo, ClarkeTech ET9000,
AZbox Elite, Premium, Premium+


Ik lees dit in de nieuwe settings-faq.txt, nou heb ik een ET9000 en gebruik jou lijsten al sinds ik deze tuner vlak voor de kerst heb gekocht en nooit geen problemen gehad.

Alleen dat bericht in de txt laat me toch fronzen, hoezo niet geschickt voor deze tuner?


Zelfde vraag....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...