Ga naar inhoud


mythbuntu met dreambox


gattaccio

Aanbevolen berichten

het volgende heb ik voor:

 

in mijn living heb ik een dreambox, draait enigma 2, in mijn slaapkamer mijn pc.

 

aangezien ik nog een oude pc heb liggen, zou ik graag hierop mythbuntu willen installeren zodat ik via streaming ook in de slaapkamer tv zou kunnen kijken, via een beamer.

 

een 2de sat' ontvanger gaat niet aangezien ik er geen aansluiting heb.

 

ik heb ergens op het internet gelezen dat dit mogenlijk is, je zou in mythbuntu moeten configureren dat de tuner kaart de dreambox is.

 

ik heb al een aantal keer geprobeerd maar helaas lukt het mij niet.

 

Daarom zou ik eens willen vragen of iemand hier al erin geslaagd is om mythbunbtu met dreambox te laten samenwerken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Ik heb ergens op het internet gelezen dat dit mogenlijk is, je zou in mythbuntu moeten configureren dat de tuner kaart de dreambox is.


Denk niet dat het zo is.
Je kunt op twee manieren het gaan doen:

Linux pc met een sateliettuner er daadwerkelijk in, waarbij qua betaalzenders het doet via intern cardsharing

Of gewoon streamen via de webbrowser. Hiervoor kan je ook gewoon windows gebruiken.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze manier werkt met streaming via vlc. Er wordt alleen op een handige manier gebruikt gemaakt van het streaming gedeelte.

Als je even zegt waar het misgaat in die handleiding kunnen we je mischien beter helpen.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is me uiteindelijk gelukt niet met mythbuntu maar met XBMC, en moet toegeven dat ik er heel blij mee ben.

 

heb dus XBMC geinstalleerd en daarna plugin.video.dreambox handmatig bijgevoegd in de plugins folder. ip adres van dreambox nog juist zetten en beeld.

 

je kan er uw bouckets opnames en radiozensers mee streamen.

 

uitgetest op een dreambox 8000 met pli en zou ook met andere enigma2 recevers werken vb: vu+

plugin.video.dreambox-1.0.1.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...