Ga naar inhoud


[Enigma2] Gemini Project 3 - MOD for AzBox HD


VluggeW

Aanbevolen berichten

Je kan net zo gemakkelijk MAZ of ACC gebruiken, dan heb je FTP, Telnet en nog meer tot je beschikking.

 

Met Enigma2 kan je je AZbox als CCcam server gebruiken, alleen kan je daarvoor (nog) niet de kaartlezers van de AZbox gebruiken.

Die werken in deze versie van E2 nog niet.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

 

Na aardig wat geklooi toch wat stapjes dichterbij gekomen.

Met acc kreeg ik geen verbinding ook niet via de ftp. Via core ftp wel. Via telnet in w7 weer niet. Maarrrrr via putty gelukkig wel. :-s

 

Het bestand van Perdi via putty overgezet en geinstalleerd.

Via deze 'tunisia addon manager' valt er erg veel te downloaden, alleen de cccam's die ik tot op heden probeer werken niet. (error, bron kan niet gevonden worden of zoiets)

 

Ook lijkt de software update die als een pop up op het scherm kwam te werken.

 

we zoeken verder naar de cccam oplossing.....

 

 

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het niet zo verwarrend. Dit topic gaat over GP3 en niet over E2 van het SIFteam.

CCcam draait overigens op allebei uitstekend, net als op andere E2 versies.

 

Je hebt allerlei problemen die bij mij niet opduiken. Elk FTP programma werkt bij mij gewoon in relatie met de AZbox. Ook MAZ en ACC. CCcam werkt zonder problemen, inclusief de CCcam.cfg file en de emu manager van GP3. Allemaal zonder telnet of andere 'moeilijke' dingen. Gewoon je AB gebruiken en de goede dingen downloaden.

 

Met de Tunisia plugin heb je een hulpmiddel waarmee je zonder problemen tig plugins kan installeren, inclusief CCcam.

 

Zou bij jou toch ook moeten lukken? Misschien moet je (nog) eens een schone installatie doen en dan alleen MAZ of ACC gebruiken voor FTP. Als dat problemen geeft zal de rest ook niet zo goed gaan lijkt me.

Stap voor stap werken en één ding tegelijk doen, anders weet je niet waar het probleem moet zoeken.

 

Gewoon doorgaan dus, het gaat je best wel lukken.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mauspartyhouse

tis verwarrend maar deze discussie gaat eigenlijk over de sifteam fw.....


Nee, deze discussie gaat eigenlijk over Gemini en niet over SIF. Wil je als je post, dit aub in het juiste topic doen.

Vanaf nu hier dus enkel postings van mensen die spreken over Gemini 3.

M_Z
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Splitter-boy

 

(domme) vraag misschien :

ook voor deze Gemini staat de cccam.cfg toch in /etc ?

 

Grt

Nick

 

m'n ccam werkt namelijk niet en 't lijkt alsof 'ie de configfile niet ziet. CCCAM-info laat m'n interne server niet zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb SIG geïnstalleerd maar zit nu met hetzelfde rotprobleem als ik eerder had met RC3: ik kan in de tuner configuratie alles keurig instellen MAAR GEEN IDEE HOE HET OP TE SLAAN!!!

 

Als ik uit het menu wil krijg ik de simpele vraag:

 

Afsluiten zonder opslaan?

 

Kies je Ja dan wordt er niets opgeslagen

 

Kies je Nee dan kom je in het menu terug.

 

Geen enkele andere toets op de afstandsbediening die daar een opslaan veroorzaakt. Ik weet zeker dat ik iets fout doe maar WAT?

 

PS: na nog een aantal keren hannesen reageerde de ontvanger nu ineens wel op de Ok knop. Ik weet niet of dit blijvend is.

 

En ik zie hierboven een vraag: ik kon ook geen cccam.cfg in de etc directory van de AZBox vinden. Heb hem er met c-line en al maar ingeschreven, of het werkt kan ik pas weten nadat ik de ontvanger bruikbaar heb gemaakt walt de installatie heeft de complete settings weggehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Splitter-boy

Vreemd, 't werkt niet.

Via CCCAM info kan ik zien dan CCCAM is opgestart.

 

Met die info zie ik alleen host 127.x.x.x

Daarom via de AB een 2e regel erbij gezet, verwijzende naar Dreambox waar de kaart inzit.

 

Hoe komt cccam in die info ? Maw hoe komt 'ie erbij dat de localhost 127.x.x.x is ?

Dat staat toch normaal in de cccam.cfg file ?

 

Heb de config in /etc en in usr/bin geplaatst; geen effect.

Ook de attrib naar 644 gezet; geen effect....

 

Wie weet er meer ? confused

 

Grt

Nick

 

ps : Voor rest ziet dat GP3 er zeer gelikt uit !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Splitter-boy

Yes, 't werkt bijna allemaal nu.

Na een factory reset opnieuw die plugins erin gezet.

Toen verscheen ook de default cccam.cfg in de map /etc.

Na het wijzigen van wat regeltjes kan ik nu kijken op de AZBox via m'n Dreambox (die de kaarten host)

 

Maar HD werkt nog niet...... cry

Ook zeker te weten dat 't geen abonnementsprobleem is, heb ik geprobeerd om op Duitse zenders (=FTA) beeld te krijgen, maar helaas.

Heb ik een "geheime" plugin gemist ???

 

Grt

Nick

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...