Ga naar inhoud


[DM800HD-SE] hd formatteerd niet ?


piet popi

Aanbevolen berichten

hallo,zojuist een dm800hd-se aangeschaft laatste openpli er op gezet alles werkt prima de aangesloten harddisc herkent hij wel daarna maar wil hem niet formatteren.

Menu / instellingen / systeem instellingen / hardeschijf

Hardeschijf is intialiseren en daarna via de rode knop formateren. wat doe ik fout of vergeet ik iets ? wie kan mij helpen?

pietpopi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hij doet het na het indrukken van de rode knop wel hoor, je ziet ook de melding dat je gewoon verder kunt gaan met TV kijken terwijl de harde schijf formatteert. Dit moet je dus gewoon bevestigen. Verder krijg je niks zichtbaar op het scherm. Na een kwartiertje of zo kun je checken of de schijf geformatteerd is door een opname te proberen. Als dit werkt, is de schijf succesvol geformatteerd dus.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit ook gehad.

Het probleem bij mij was dat de HDD nog gemount moest worden

En door een fout in de software ging dit niet

Dit alles is ong. een maand geleden en ik verwacht dat het in de software ondertussen wel is opgelost maar weet dit niet zeker.

Ik heb het door een vriend van mij (Linux man)op afstand laten fixen,daarna ging alles prima.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: Maascomp
Ik heb dit ook gehad.
Het probleem bij mij was dat de HDD nog gemount moest worden
En door een fout in de software ging dit niet
Dit alles is ong. een maand geleden en ik verwacht dat het in de software ondertussen wel is opgelost maar weet dit niet zeker.
Ik heb het door een vriend van mij (Linux man)op afstand laten fixen,daarna ging alles prima.
Succes


En is het mogelijk om dit even te posten wat die heeft gedaan??
Ik heb mijn DM800 net voorzien van een nieuwe HD geformatteerd naar Ext2 nu crasht mijn box alleen nog maar??

Graag hulp.....

Alvast bedankt,

Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

inmiddels alweer aan de pc opnieuw geformatteerd naar ext3 geeft weer een groen scherm...kan alleen geen crashlog vinden op de HD volgens het scherm moet die daar staan??

 

Ik kan alleen iets lezen over geen trashcan??Geen timer???

 

Kan hem nu via Winscp wel benaderen en er staat inderdaad geen trashcan aangegeven op de HD kan ik die zelf aanmaken??

 

De map movie heeft die wel zelf aangemaakt.

 

Dus graag nog steeds een beetje hulp gevraagd.

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

Ik heb voor mezelf even de oplossing gevonden al is was dit niet de handigste!!!

 

Ik heb een paar series die ik wilde opnemen vanavond dus had even haast...

 

Ik heb nu mijn schijf werkend gekregen na dat ik mijn box terug heb geflasht naar PLI 1.0 ff geformatteerd en daarna de box weer voorzien naar 2.0 alles werkt weer naar behoren...Geen crashes meer en de opnames doen het ook.

 

Dit is natuurlijk niet de oplossing....Zit er in 2.0 dan toch een BUG???

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...