Ga naar inhoud


Meer snelheid met 2 ADSL-Lijnen koppelen.


Gast Doppertje

Aanbevolen berichten

Vraagje, waar ik wel wat over lees en nergens een duidelijke oplossing zie. Ik had wel eens internet via de satelliet (telefoonlijn_up, schotel down). Nu zit ik best ver weg van de centrale en 6 Mb is de hoogste download. Kan ik nu niet gewoon 2 lijnen nemen op een DSLAM (dus dubbel koper thuis) en die op de 1 of andere manier koppelen. Zat al in de hoek van 2 netwerkaarten in een PC te steken.

 

Wie weet raad, of kan me wellicht de juiste tips geven dat het gaat werken. In principe hoef ik niet eens moeilijk te doen want al mijn buren willen best meedoen.

 

Moet er wel bijvertellen dat de huidige provider bezig is geweest en we allemaal achter ons ip-nummer een 5-cijferig getal hebben gekregen. In de modem staat er nu dan ook hybrid poort 12345. Hoop niet dat dit laatste invloed gaat krijgen.

 

Wie van de heren weet iets meer over dat (ik noem het maar even Muxen en Demuxen) voor ADSL(2)(+). Mij gaat het nu allemaal een brug te ver. Alvast bedankt voor een reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Load-Balancing heb ik inmiddels doorgenomen en is iets voor servers en processen in bedrijven. Op zich wel interresant. Maar als ik daar nu over nadenk dan moet het in principe dus mogelijk zijn.

Ik maak gebruik van een downloadaccelerator en die gebruikt ook een aantal lijnen (hoe het ook heet). Als ik nu gewoon 2 netwerkaaeten in de PC steek, ben ik dan ook aan het load-balancen?. Stel dat ik nu een Wif steek in mijn vaste computer, dan zie ik 2 netwerken. De ene is een draadloze met een ip-adres en dan heeft de netwerkaart ook een ip_adres. Wil dus eigenlijk die 2 koppelen en dan met de WiFi op de buren. Dan zou ik toch 2 keer de snelheid (ongeveer) moeten hebben?. Principe is eigenlijk hetzelfde (wat ik bedoel dus) als 2 groepen in de meterkast parallel te zetten en zo de stroomcapaciteit is. (2x 10 Ampere is 20 Ampere geworden). Laatste mag niet natuurlijk, maar even ter indicatie. In vrachtwagens zie je wel 2 accu's parallel. Moet toch mogelijk zijn op de 1 of andere manier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Doppertje,

 

Standaard zul je met twee netwerk kaarten geen snelheids verbetering zien. Je OS al alle TCP-IP requests routeren over 1 lijn.

Ik denk dat de meest simpele optie in jou scenario zal zijn om een proxy neer te zetten in jouw netwerk die actief de verbindingen managed. Als je die proxy opzet onder linux zijn er allerlei tooltjes en Netwerk stack truukjes googelen die aan jou wensen tegemoet komen.

Voordeel van deze opzet is dat jou lokale proxy al het netwerk verkeer afhandeld naar buiten toe, dus elke machine binnen je netwerk zal dan van de voordelen kunnen genieten.

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je hermanh. In huis zijn maar 2 computers en meestal is er maar 1 tegelijk aan. Hoopte dat er iets bestond voor ADSL zoals ISDN. Vroeger had ik een 64k verbinding en kon als ik wat wilde downloaden bundelen en dan 128k inschakelen.

Jammer dat het niet voor ADSL gaat. Dacht eerst dat ADSL2 zoiets zou worden, maar dat is dus niet zo. Nou, wordt dus maar afwachten dan of er ooit iets komt. Ik denk dat er best wel vraag naar is. Heb dan wel 2 abonnementen, maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden zeggen ze. Nogmaals bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...