Ga naar inhoud


[ET9000] Xtrend ET9000 ervaringen


wian

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een Xtrend ET9000. Hier mijn eerste indrukken en ik hoor ook graag jullie ervaringen.

 

In de doos zit de ontvanger, afstandsbediening, handleiding, hdmi kabel en kabeltje en schroeven voor een evt. harddisk.

 

Toen ik de ontvanger aanzette bleek OpenPLi 2.0 er al op te staan! Het was een kwestie van de enigma2 wizard doorlopen, daarna vanuit het menu de Henk settings en CCcam downloaden, kaart erin en draaien. Wel makkelijk, maar ook verbazingwekkend dat er af fabriek al PLi op stond. Ik neem aan dat dit met het PLi team kortgesloten is?

 

Softwarematig was het dus dik in orde. Hardwarematig heb ik meer gemengde gevoelens. Op de printplaat en gebruikte componenten heb ik niks aan te merken (ook geen verstand van), maar de behuizing voelt nogal goedkoop aan. De harddisk erin schroeven was niet moeilijk; kap eraf, het harddisk frame eruit schroeven, harddisk erin schroeven en frame terugplaatsen. Het frame is van vrij dun metaal en had scherpe randjes en geen rubbertjes oid om het geluid van de harddisk te dempen. Het zijn maar kleine dingen, maar voor mij bepalend hoe ik de bouwkwaliteit van een ontvanger ervaar. Toen ik de kap van de receiver terugschoof schoot het plastic front aan een kant los. Was zo weer terug geklikt, maar geeft je ook weer niet het gevoel dat je een ontvanger van een kleine 400 euro in je handen hebt.

 

Dan het belangrijkste; de beeldkwaliteit. Die is uitstekend. Ik had hiervoor een Vu Duo aangesloten staan en de beeldkwaliteit is in ieder geval niet minder (heb ze jammer genoeg niet tegelijkertijd kunnen testen). De Xtrend zapt lekker snel en reageert eigenlijk met alles behoorlijk vlot. Weet niet of dit door de nieuwe processor komt, of doordat hij meer geheugen heeft dan de Vu+, maar met de KerniHD2r2 skin lijkt de Xtrend iets sneller dan de Vu+. Opnemen en timeshiften werkt allemaal zoals verwacht.

 

Voor een nieuwe ontvanger is ie al erg "af". Weer een geduchte concurrent voor de dreambox. Ben benieuwd hoe de 7020HD hiertegen zal afsteken.

 

Helemaal vergeten te vermelden: toen ik de ontvanger net ingesteld had, ging ie soms op standby als ik op OK drukte op de afstandsbediening. Gelukkig had ik in de andere discussies op sat4all gelezen, dat dit gemakkelijk op te lossen is door even een software update vanuit het menu te doen. Anders had ik er mee terug naar de winkel gegaan.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Een nieuw topic openen was een beetje overkill.

 

Hier gaat het verder:

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1958456/ET9000_Eerste_indruk_ET9000#Post1958456

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...