Ga naar inhoud


Welke Logitech afstandsbediening werkt het best met een DM8000 ?


El_Bandito

Aanbevolen berichten

Wie heeft goede of slechte ervaringen met een Logitech afstandsbediening i.c.m. een DM8000 ?

 

Ik wil een all in one afstandsbediening kopen maar ben er nog niet uit welk type. De prijs maakt me niet zoveel uit.

 

Naast de dreambox moet de ab ook een pioneer TV en Sony surround setje kunnen bedienen.

Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Harmony (Logitech) afstandsbedieningen werken mijns inziens op alle apparaten vaak beter dan de "eigen" afstandsbediening.(maar daar zullen de meningen ook wel over verdeeld zijn)

Ik had een 525, toen dit display stuk ging heb ik een 895 gekocht, beide werken perfect, de 895 heeft een mooi design, daardoor vinden veel mensen de knoppen wat onlogischer.

Ik gebruik de Logitech voor ongeveer alles hier in huis, o.a.:

DM8000, KlikaanKlikuit, versterker, TV, Mediaportal PC

voor de KlikaanKlikuit zit er nog een IR naar RF vertaler tussen, hierdoor kan ik met de AB de voor mij belangrijke lichtbronnen bedienen en het schakelen van de IP-cams (babyfoons).

 

Welke Harmony je kiest is sterk afhankelijk van wat je wilt (oplaadbaar of niet, RF of niet)

en wat je budget is. persoonlijk denk ik dat de meeste gebruikers met de goedkoopste harmony prima uit de voeten kunnen.

 

suc6 met je keuze

 

GigaBlue QUAD plus 4XS2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hen een One en een 300, de dure One ligt in de kast want heeft niet de gekleurde knoppen.

 

De goedkope 300 bevalt prima want die kan "blind" worden bediend en stuurt alle vier de apparaten (DM8000, TV, IPTV en Logitech Z5500 versterker) goed aan.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die "One" had je beter terug kunnen sturen: dat is een enorme misser van Logitech geweest (waar ze wel van geleerd hebben).

 

De 300 is net de verkeerde: daarmee bedien je weer ouderwets apparaten in plaats van functionaliteiten.

 

Die 895 was een prima ding, dat niet meer wordt gemaakt. Hetzelfde geldt voor de 525 & 555.

 

Ik denk dat momenteel de 600, de 650 en de 700 de beste keuze zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier al ruim een jaar de Harmony One, en moet zeggen dat ik er wel tevreden over ben, werkt perfect op m'n DM8000, ook de gekleurde toetsen is geen probleem, die vind je terug boven in het touch venster!

2x Gigablue Quad S/S/C/C Oscam, Gigablue IP Box
DM 800HDse PVR DVB-S/USB-C Oscam, DM 800HDse PVR DVB-C Oscam
Wavefrontier T55 13/19/23/28

Synology DS214+ en DS211+ NAS, Raspberry PI als Oscam server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb hier een Harmony 650 i.c.m. DM800 en dat werkt klote! Heb het ding al meerdere keren ingeleerd of bijgewerkt, maar met name de respons is traag (je kunt bijvoorbeeld niet de knop vasthouden om door je zenderlijst te "scrollen").

 

Ik weet niet in hoeverre de 800 en 8000 op dit gebied verschillen of een Harmony One of wat voor een type dan ook i.t.t. de 650, maar de combo Harmony 650 en DM800 is i.i.g. geen aanrader.

DM 500+

DM 800 HD PVR

DM 7000-S (voorheen)

Visiosat Bisat G4 Quadro (Hotbird, Astra 1/2/3) + 4x ALPS twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dreamer AB
Nou, ik heb hier een Harmony 650 i.c.m. DM800 en dat werkt klote! Heb het ding al meerdere keren ingeleerd of bijgewerkt, maar met name de respons is traag (je kunt bijvoorbeeld niet de knop vasthouden om door je zenderlijst te "scrollen").

Ik neem aan dat je de (best wel goede) klantenservice van Logitech dit probleem hebt voorgelegd? Meestal weten die wel een oplossing. Of het Nederlandse Harmony-forum om hulp gevraagd?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Heb je ook al eens aan een Marmitek AB gedacht? Ook die zijn makkelijk te programmeren en werken uitstekend met al het bovengenoemde (behalve KaKu volgens mij).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik de logitech 785. Werkt echt heel goed. Ik heb toevallig vorige week gekeken om dezelfde nieuw bij te kopen. Dit als mijn huidige kapot gaat. Helaas niet meer te koop. Ik heb in het verleden ook andere types gehad. Werkten allemaal heel goed op de 8000 en voorheen op de 7020. Als het niet lukt om hem te programmeren dan is de helpdesk er nog.

Die helpen je echt subliem.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de Logitech 525 i.c.m. DM500HD, werkt niet goed, vorige reactie klopt wat betreft traagheid.

Het versturen van b.v. aan/uit gaat van de 10x 5 maal fout.

Ook door de zenders scrollen gaat niet goed!

Ben hier al een jaar mee bezig, heb de moed opgegeven.

Waarschijnlijk komt het doordat de Logitech alle ir commando's, software matig omzet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lite On
Waarschijnlijk komt het doordat de Logitech alle ir commando's, software matig omzet.
Geen idee wat je daarmee bedoelt. Ik gebruik diverse Harmony's al jarenlang zonder noemenswaardig probleem voor velerlei apparatuur.
Maar de hamvraag: heeft de behulpzame, makkelijk en gratis toegankelijke helpdesk in dat jaar geen enkele oplossing geboden?
En hulp via het betreffende Nederlandse forum heeft ook niet gebaat?

En over "traagheid": heb je gespeeld met de snelheidsinstellingen van de Harmony?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Harmony one werkt hier prima op DM8000.

 

En...mocht er iets niet kloppen, dan kan je dat aangeven bij logitech, wordt de One online geupdate voor alle one users wereldwijd met zelfde type dreambox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...