Ga naar inhoud


[DM7000] DM7000S Defecte voeding?


Gast Dreamy__X

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb een DM7000S die niet meer wil doorstarten. Wel contact met nulmodem-kabel. Geen netwerk en het rode lampje van de netwerkverbinding brandt ook niet. Wel frontpanel met DREAM MULTIMEDIA => hier blijft hij op staan.

 

Is dit een probleem van de voeding of klopt de flash niet?

 

Voeding: elco vervangen? zo ja welke?

Flash: JTAG? Heb ik zelf niet......misschien hulp van iemand in de buurt?

 

Met vriendelijke groet,

 

M.J. Scheper (Dreamy__X).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: paardengek
Heb je de dm 7000 al geflashed middels dreamup / serieel ?
Meestal is geeft dat de oplossing.

Als ook dat niet helemaal wil, kun je ook nog proberen eerst het beroemde erase-image erin te flashen, alvorens je een nieuw image installeert.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat tips om te proberen

 

Als je Dream MultiMedia in je display ziet, is de Dream meestal niet kapot. Je hebt waarschijnlijk de flash overschreven.

 

Een harde reset geven of de linkse boven knop indrukken tot dat frlas erase verschijnt

of de stekker 20 sec eruit te trekken, dat wil nog wel eens helpen. Antenne los gooien

Even proberen zonder de nul modem kabel te starten. want dat schijnt ook nog wel eens problemen te geven.

En probeer ook eens meerdere keren een harde reset te geven achter elkaar.

 

Check eerst eens of je compoort nog werkt. Indien in orde dan alleen fysiek verbinden met nullmodem kabel en vinkje uit in DreamUp.

Desnoods je HD even ontkoppelen.

Als dit allemaal niet helpt, dan denk ik toch echt dat alleen een Jtag je nog kan helpen.

Je moet de box dus even bij je dealer aanbieden ,of opzoek gaan naar iemand met een Jtag.

Een andere optie is natuurlijk om zelf een jtag in elkaar te flansen.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Bedankt voor de reacties. Ik heb met DreamUp wel gewoon contact met de box. Met DreamUp gaan ook de netwerklampjes weer branden. Heb het erase-image erin geladen en daarna pli-jade-3. Dit geeft als resultaat dat de box weer blijft hangen op Dream MultiMedia en verder op de tv geen enkel beeld geeft. Ik denk dat de voeding dus toch nog wel goed is.

 

Zit er in de flash nog iets verkeerd? Moet ik de flash met hyperterminal benaderen? Of toch een JTAG?

 

Weet het echt niet meer... crazy

 

Met viendelijke groet,

 

M.J. Scheper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Dreamy__X
O ja, flash erase als de box start lukt ook niet. Er blijft DM MultiMedia staan.

En flashen met erase image? Al geprobeerd?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt mij ook geen voeding probleem ,ik had je al wat gegevens gestuurd via pm.

Misschien een optie om even bij uniden langs te gaan.

Het blijft altijd moeilijk om te beoordelen wat het nou precies is.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dank je satencom. Heb nu toch echt wel alles gedaan wat je kunt, behalve een JTAG. Ik denk dat het probleem daarin zit.

Ik laat het nog wel even weten wat de uitkomst zal zijn. Denk dat ik idd even ga contacten met uniden.

 

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit ook een keer met mijn DM7000 gehad deet ook niks meer.Ik heb toen FlashErase geflasht(zie bijlage) via Dreamup maar heb wel alles losgekoppelt in de box ook de HDD als die erin zit daarna met de laatste Firmware release 1.09 van DMM erop toen starte hij op en daarna heb ik gewoon van voren afaan alles weer op de box gezet.Mijn DM7000 werkte het beste met Gemini 4.x

Suc6 En hier de Release 1.09 img

erase.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben van mening dat als het bootlogo van dmm in het scherm staat een JTAG niet nodig is,heb al meerdere boxen gezien waarop PLI niet loopt en gemini bv wel en visa versa een verklaring kan wezen dat er mss ander chipsets in de de diverse serienummers gebruikt worden/werden,maar daar ben ik niet zeker van. heb maar dm7000(gebruik ik als goedkope nas) en een 8000 waar ik pli voorlopig nog niet opzet.

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook heel veel images geprobeerd en kwam altijd bij de Gemini terug, totdat ik ontdekte dat de USB-stick moeilijk werd herkend.

Misschien wordt hier ook niet compatibel stick of harddisk gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...