Ga naar inhoud


[ET9000] Harddisk initialiseren werkt niet, maar word wel herkend


Beeper

Aanbevolen berichten

Over gestapt van DM7000 naar de ET9000. OpenPli 2.0 geflashed, alles ingesteld en dat werkt.

 

Harddisk ingebouwd, wordt netjes herkend, maar ik dien de disk te formatteren. Als ik deze keuze maak in het menu dan gebeurd er niets.

 

Heb met een relook al eens gehad dat formatteren alleen met het orginele image werkte, is dat hier ook het geval?

 

Het orginele image heeft hier namelijk niet lang genoeg geleefd. ongeveer 5 minuten toen was Pli al aanwezig. laugh

 

Ben zeer tevreden over Pli vandaar. Zie op de HDD wel een dir /USR dus er staat wel iets op, maar verder kom ik niet.

 

Hoe krijg ik de HD geformatteerd? en worden de directories hdd/movies enz dan ook aangemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor deze hulp. Inderdaad mijn disk staat erbij

Western Digital AV-GP WD5000AVDS 500GB 3.5" 32MB Cache

 

Weer eens te snel geweest met flashen blush

 

via ET9000 control center zou het ook moeten kunnen.

Alleen is die niet te downloaden zonder login op een site aan te maken. Ik blijf even zoeken

 

We komen verder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb intussen de orginele FW gevonden, maar had de box langere tijd aan laten staan na het kiezen van initialiseren van de HDD. ( openPLi 26-02 )

 

Blijkbaar zie je geen enkele actie lopen, maar vanmorgen na uitschakelen via de powerknop, na het booten, een mapje met /hdd/movies.

 

Alles werkt nu naar behoren. Had het via het orginele image anders geprobeerd, dat laden van een image via USB is appeltje eitje. Eerst natuurlijk een backup gemaakt van het goed draaiende image.

 

Heb het ET9000 commander progje nog niet gevonden, maar dat is nu natuurlijk weer even niet nodig tot de volgende uitdaging.

 

Thanks all.

 

Probleem opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het ET9000 commander progje nog niet gevonden, maar dat is nu natuurlijk weer even niet nodig tot de volgende uitdaging.

 

 

Deze heb ik wel gevonden maar bij geeft hij aan dat het ip niet klopt en die klopt voor de 100% want met dcc / winscp / putty kan ik contact maken waar zou dat aan kunnen liggen.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil het hier ook wel even proberen voor je, maar dan zou ik over het programmatje moeten beschikken,. Ga even zoeken. Als jij het kunt vinden zou het mij ook moeten lukken toch cool

 

Pakketje gevonden, werkt hier wel helemaal. IP van de box ingevuld login root/dreambox

Wellicht een firewall die in de weg zit ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een 2,5 inch HDD ingebouwd, die wilde ook niet formatteren, met de ET9000 tool is dit wel gelukt.

 

Maakt weer minder geluid met zo'n kleine disk en voor de prijs hoef je het niet te laten.

 

Heb jij DHCP aanstaan? ik gebruik een vast ingesteld adres.

Wat voor een router heb je ertussen zitten?

 

ik krijg de melding 230 login successful en kan daarna alles doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

DHCP heb ik aan staan en de router is de speedtouch 546 die het overigens erg goed doet heb tot nu toe nog geen een progje gehad wat het niet deed maar deze dus wel dcc en alle andere progjes werken gewoon maar deze niet ik snap er geen reex van

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn oplossing was gewoon via de usb poort nieuwe firmware erop blazen vanuit een koude start usb in voorzijde en bevestigen via ok button op het apparaat, en hij zag de HD weer. Formateren via netwerk, met linux commando's enzo werkte bij mij allemaal niet, ook de tool werkte niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet wat het probleem is bij mij hij kan geen ip adressen aan die maar 2 cijfers hebben nu heb ik er dus 010.0.0.153 ipv 10.0.0.153 van gemaakt en dan logt hij wel in maar ik vind dus dat ze dat moeten fixxen

post-42353-1318261871,3394_thumb.jpg

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...