Ga naar inhoud


Canaldigitaal paar zender wel, meeste niet.


Rexodus

Aanbevolen berichten

Ik ben helemaal nieuw in satland dus vergeef me als ik vragen raar formuleer of dat het lijkt dat ik niet weet waar het over heb. Dat is namelijk zo wink

 

Ik heb een Philips DSR2211 met een duo LNB twin in een 60cm schotel.

 

Ik ontvang zenders van Astra 1 en Astra 3 denk ik omdat ik regionale zenders heb maar ook Ned1, 2 en 3 en BVN.

 

Nu komt het probleem. Ik heb het entertainment pakket van CD. Ik ontvang oa ook ESPN America, Motors TV (fr), Yacht & Sail maar geen commerciele zenders (RTL4 enzo) Discovery science, SyFy en de fapchannels die ik geactiveerd heb. Mijn signaalsterkte is op of over de 4 uit 5 en de balk ik groen.

 

Dit vind ik erg raar. Misschien weet iemand wat ik fout doe? Bij voorbaat dank voor het antwoord. Ik kon het verder nergens vinden.

 

Rex.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij is de Philips DSR2211 een ontvanger die alleen MPEG2 ondersteunt, geen MPEG4. Ik hoop dat dat een bewuste keus is geweest aangezien Canal Digitaal steeds meer overstapt naar MPEG4.

Dat is trouwens niet de oorzaak van jouw probleem, de commerciëlen zijn volgens Lyngsat nog steeds in MPEG2 via Astra1 te ontvangen. Als ik die site goed snap zijn het ook niet alleen de horizontale of verticaal gepolariseerde zenders die je mist. Ik snap het dus ook even niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alle zenders van het entertainment pakket wilt ontvangen, zal je over moeten

stappen naar een HD ontvanger, de meeste zijn alleen maar meer te ontvangen

met HD ontvanger.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Discovery Science (23 mp4) Consumenten 24 (23 mp4 Syfy (23 mp4)

 

Je noemde er een paar zenders, die je alleen maar kunt krijgen met hd ontvanger,

 

Als het goed is heeft de DSR2211 nu software versie 55,zo niet dit even proberen.

 

1. Zet de ontvanger op BVN (voorkeuze 14)

 

2. Druk op het knopje MENU van de afstandsbediening

 

3. Kies voor optie 7 TECHNISCHE INFORMATIE

 

4. Kies vervolgens voor optie 3 NIEUWE SOFTWARE INLADEN

 

5. Toets op de knop OK

 

6. Op het display verschijnt nu een lopende tekst “AUTO UPDATE”

 

7. Na ongeveer 3 minuten ziet u de tekst “STORE” en zal de satellietontvanger opnieuw

opstarten

 

En nu de zenders er weer op nieuw in zetten, via Fast-Scan inladen

 

 

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag niet wat ik allemaal gedaan heb behalve schotel draaien, opnieuw inlezen enz enz... Ik heb nu de commerciele, discovery channel, NGC enz enz. Geen regionale meer, geen Discovery Science en SyFy. Ik denk ende denk maar logica kan ik niet ontdekken. Zou die LNB raar doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt volgens mij helaas gelijk. Ik zal m'n zaken moeten updaten. Hardware is goed maar te oud... Net van mei vorig jaar ofzo.

 

Iemand een idee voor een low-budget HD receiver die CD-compatible is en jullie goedkeuring kan dragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is alleen telefonisch te regelen voor 25 euro heb je een .Philips DSR7141HD

maar dan moet je wel 1of 2 jaar lid blijven.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Venton HD 200 S of Opticum HD 9600.

Low-budget en doen wat ze moeten doen...

 

Of zoek even op marktplaats oid?

Heb een Philips HD Receiver (niet de recorder) al zien passeren op 2dehands.be voor 75euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rexodus
Ik ben helemaal nieuw in satland dus vergeef me als ik vragen raar formuleer of dat het lijkt dat ik niet weet waar het over heb. Dat is namelijk zo wink

Ik heb een Philips DSR2211 met een duo LNB twin in een 60cm schotel.

Ik ontvang zenders van Astra 1 en Astra 3 denk ik omdat ik regionale zenders heb maar ook Ned1, 2 en 3 en BVN.

Nu komt het probleem. Ik heb het entertainment pakket van CD. Ik ontvang oa ook ESPN America, Motors TV (fr), Yacht & Sail maar geen commerciele zenders (RTL4 enzo) Discovery science, SyFy en de fapchannels die ik geactiveerd heb. Mijn signaalsterkte is op of over de 4 uit 5 en de balk ik groen.

Dit vind ik erg raar. Misschien weet iemand wat ik fout doe? Bij voorbaat dank voor het antwoord. Ik kon het verder nergens vinden.

Rex.


Is het een Triax 64/78 schotel.
Is de arm ook voor een triax 64/78
Het komt ooit voor dat er een verkeerde arm bij zit waardoor je dit soort klachten krijgt je kunt bepaalde transponders pakken en andere weer niet.
Dit heeft te maken met de arm lengte.
Triax 64 heeft 4 schroeven , triax 78 heeft 5 schroeven.
Achter op staat ingeslagen welk type arm het is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...