Ga naar inhoud


[ET9000] HDMI wordt niet vanzelf actief na standby


Gast Mreffe

Aanbevolen berichten

Ik ben eigenlijk heel er tevreden over de ET9000. Heb tot nu toe een probleem nog niet kunnen oplossen. Telkens als ik ET9000 op standby zet en b.v. volgende dag weer aan dan krijg ik geen beeld op TV. Als b.v. na 30 sec. ET9000 weer op standby zet en vervolgens weer aan dan heb ik wel opeens beeld. TV staat gewoon op HDMI. Heeft iemand dit al eens meegemaakt of weet waar dit door wordt veroorzaakt. OpenPLi image.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Origineel bericht van: robje
Ik heb er verder geen last van maar mijn vrouw die begint zich te irriteren
Andere vrouw... :D

Ik heb dit zelf ook 1 keer gezien, dus het kan inderdaad best een verouderde driver zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb inmiddels weer geupdated naar een nieuwere versie van eind maart. De problemen bestaan nog steeds. Ik doe de box uit door 1 keer kort op de aan/uit knop te drukken, dus gewoon standby. Bij inschakelen schakeld de tv niet over op HDMI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: robje
Bij inschakelen schakeld de tv niet over op HDMI.

Dat is niet ongebruikelijk, dat kan aan de HDMI CEC van de TV liggen. Dan zul je met de hand de juiste HDMI ingang van de TV moeten selecteren.

Bij de TS staat de TV gewoon op de juiste HDMI ingang, maar er is geen beeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

zoek eens op "hotelmode" of "servicemode" voor je TV

daarin kun ja aangeven dat je TV moet opstarten met een vastgestelde ingang, bv scart of HDMI1

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik ken dit probleem niet met m'n ET9000, maar kende het probleem wel met m'n TF7700HDPVR met E2. Die hoefde ik niet geheel te rebooten om beeld te krijgen, hdmi stekker uit/in de TV was afdoende.

 

Later heb ik CEC uitgezet via het menu van de TV (Anynet+ bij Samsung), dat loste het euvel voorgoed op.

 

Gr

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...