Ga naar inhoud


Ervaring met DVB Viewer configuratie?


Aanbevolen berichten

Ik heb nu de combi Windows 7/WMC/TVSource/Acamd/OSCam op Smargo++/Tevii S470 draaien, en heb daar af en toe toch wat probleempjes of beperkingen mee:

- Zappen in 4-6sec

- Af en toe zijn EPG gegevens verdwenen (Gemeld door WMC)

- Afstandbediening valt zomaar uit

- HD zenders met blokjes (mogelijk TVSource probleem)

- Streamen van HD kanalen naar iPad/iPhone vaak problematisch

 

Ik vroeg me daarom af of mensen ervaring hebben met een vergelijkbare setup onder DVB Viewer (met plugins) zodat ik eens eea kan vergelijken.

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb inmiddels toch maar ff wat zelf geprobeerd, was een beetje nieuwsgierig :D

 

Ik heb enkel DVB Viewer geinstalleerd, en even wat FTA zenders gepakt om te kijken. Is wel even schrikken: zappen tussen SD zenders gaat nl. binnen de seconde confusedconfused

 

Als de gecodeerde kanalen daar nog een 0,3sec bij doen, dan is dat natuurlijk al een wereld van verschil met de TVSource/WMC combinatie. Sterker nog, het zappen gaat dan sneller dan het analoog zappen (kabel) via de TV zelf!

De WAF zou in ieder geval sterk toenemen, want die houdt van zappen...

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een paar voordelen: je kan gebruik maken van bouqueten, kan DVD's afspelen, multimedia afspelen en je hebt een goede HTPC skin wink

 

Maar wel een nadeel. Geen ondersteuning voor Bluray (ja, met een switch applicatie. Maar dat werkt voor geen meter).

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt goed.

Geen idee wat een bouquet is en waarom dat nu een voordeel is, maar daar kom ik dan wel achter.

DVD's en multimedia afspelen had ik al gelezen dat dat kan.

BR maakt me niet uit, gebruik ik nu ook niet, stream alles...

 

TV kijken zonder dat ik af en toe de EPG kwijt ben, of de afstandsbediening zijn nu even de belangrijkste zaken (voor het trage zappen en het blokjes-beeld) om met DVB Viewer na te gaan.

 

Ik kan inmiddels wel al de vele verzoeken op het DVBLogic forum snappen om het zappen te versnellen, want ik zie nu gewoon dat het heel snel kan, en dat had ik niet verwacht!

 

Ik moet dus maar even verder knutselen en ben benieuwd of ik de gecodeerde kanalen aan de gang krijg (Acamd / OSCam) of dat dat net als de vorige keer een drama is...

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muah, het probleem is niet TVSource, maar MCE7. Bij FTA kanalen (dus zonder TVSource) heb ik hetzelfde probleem. Zappen duurt dan nog steeds 3+ seconden.

 

Overigens heb je een manier om te switchen tussen DVB Viewer en MCE7. Maar goed, ik mis gewoon de ondersteuning voor BluRay. Met de combinatie TVSource, Cyberlink PowerDVD en Media Browser heb ik gewoon een all-in-one pakket, voorzien van dezelfde interface en alles geïntegreerd binnen MCE7.

 

Maar goed, binnenkort maar eens proberen of BluRay binnen DVB Viewer al een stuk beter werkt.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, dat betekent dus dat je als je snelle zaptijden wilt je sowieso WMC niet moet gaan gebruiken.

 

Is weer 1 TVSource probleem minder. Blijven over pixelation op HD kanalen (heeft men al een paar keer trachten te herstellen met hotfixes), en het moeizame streamen van live-tv hd naar iPad / iPhone en andere PC's in het netwerk (ook al een paar fixes daarvoor gehad).

 

Als DVB Viewer + plugins dit allemaal weet op te lossen en geen bijkomende nadelen heeft, dan denk ik dat het exit is met de WMC/TVSource combi...

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil alleen toevoegen dat ik van mening ben dat TVSource toch voor een beetje vertraging zorgt. Het is helemaal waar dat WMC vanwege die lifebuffer iets trager zapt dan DVBViewer maar bij mijn configuratie gooit TVSource daar nog een schepje bovenop.

 

Als ik mijn kaartje rechtreeks door WMC laat aanspreken en tussen twee FTA zenders zap dan merk ik dat zappen veel sneller gaat dan als ik mijn kaartje door TVSource laat aanspreken en dan in WMC tussen FTA zenders ga zappen.

 

Hier kan je zien dat er meerdere mensen zijn die over trage zaptijden klagen: http://www.dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=43&t=11879

 

Dit zijn mijn bevindingen van een tijdje geleden:

 

TVSource FTA and Encrypted channels: http://www.youtube.com/watch?v=8V4GDEqG5r8

 

DVBViewer Encrypted channels: http://www.youtube.com/watch?v=USxCGh4n6gc

 

DVBViewer FTA channels: http://www.youtube.com/watch?v=66CCgWJZICs

 

Media Center 7 FTA channels: http://www.youtube.com/watch?v=i1MYlTI2q_8

 

Kijk aub hoe snel zappen gaat als ik alleen gebruik maak van WMC zonder TVSource. Hiermee is het bewijs geleverd dat WMC ook zeer snel kan zappen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lujo
Ik wil alleen toevoegen dat ik van mening ben dat TVSource toch voor een beetje vertraging zorgt. Het is helemaal waar dat WMC vanwege die lifebuffer iets trager zapt dan DVBViewer maar bij mijn configuratie gooit TVSource daar nog een schepje bovenop.

Media Center 7 FTA channels: http://www.youtube.com/watch?v=i1MYlTI2q_8

Kijk aub hoe snel zappen gaat als ik alleen gebruik maak van WMC zonder TVSource. Hiermee is het bewijs geleverd dat WMC ook zeer snel kan zappen?

Inderdaad: in het laatste filmpje zap je toch ook in 1-2sec naar een volgende zender.
In de DVBLogic link lees ik dat Oberon het 'normaal' vindt dat TVSource er een 2.5 over doet om op dezelfde transponder van kanaal te wisselen.

Ik krijg nu wel het idee dat ik de zaptijden van de verschillende pakketten gewoon mag optellen: zeg 2sec voor WMC en minimaal 2.5sec voor TVsource wordt samen al 4.5sec. Zit goed in de richting die ik zelf meet (4-6sec) en op jou filmpje waar je richting de 6sec komt als zaptijd.

Tussen de FTA en encrypted zaptijden met DVB Viewer kan ik overigens maar weinig verschil zien!

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk al jaren via DVBViewer in combinatie met Recording Service.

Zapt lekker snel en op zich weinig problemen ermee.

Via het Wiki of het forum kan je meestal alle problemen wel oplossen.

 

Ik heb nooit begrepen dat heel veel users het doodnormaal vinden om lange zaptijden te hebben.

Als dat bij mij ook zo zou zijn, was ik allang weer teruggekeerd naar een Dreambox.

 

 

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mars Warrior

Is weer 1 TVSource probleem minder. Blijven over pixelation op HD kanalen (heeft men al een paar keer trachten te herstellen met hotfixes), en het moeizame streamen van live-tv hd naar iPad / iPhone en andere PC's in het netwerk (ook al een paar fixes daarvoor gehad).


De recordingservice heeft een webinterface en ondersteuning voor ipad/iphone smile Ik wist het ook niet, maar een simpele google query naar dvbviewer ipad geeft je een verwijzing naar de Wiki van dvbviewer wink

Ondertussen heb ik DVBViewer ook weer eens geïnstalleerd en bijgewerkt. Alleen die externe tool voor Blu Ray ondersteuning blijft een probleem. *zucht*

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gecodeerde kanalen doen het inmiddels. Was simpel en werkte in 1 keer door de Acamd instellingen van DVBLink over te nemen.

 

iPad werkt nog niet helaas...

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Updeetje:

 

TV:

TV doet het. Heb met de kanaleneditor wel een eigen lijst in elkaar gezet zodat de lijst met zenders automatisch klopt in alle EPG overzichten.

De bestaande kanelen (die zijn per sateliet) van te voren even geexporteerd zodat ik altijd terug kan.

 

Zappen gaat onveranderd snel. SD ongecodeerd is absoluut het snelste, en gecodeerde HD kanalen het langzaamst, maar nog altijd binnen een seconde of 2.

 

Geen last van blokjes tot nu toe, ook niet bij HD kanalen, waar TVSource dit zeer regelmatig laat zien.

 

iPhone / iPad doet het nu ook, na wat instellingen in de recording service goed gezet te hebben. Daar had ik overheen gekeken de 1ste keer.

Zowel SD als HD kanalen doen het zonder enig probleem. Ook dat is een groot verschil met TVSource / NWP: het doet het gewoon over een WiFi netwerk. Zelfs 2 kanalen over een WiFi netwerk geeft probleemloos beeld: geen haperingen, geen blokjes, niks!

 

Mijn HTPC met i3-530 trekt het transoderen van 2 kanalen met een gemiddelde CPU belasting van tussen de 60 en 80%.

 

Video/Series

Ik heb de MyMovies en MySeries plugins gedownload, en die zijn nu eea van de server aan het scrapen. Duurt ff en nog even afwachten hoe dat eruit gaat zien.

 

Automount van ISO's wordt ondersteund, maar heb ik nog niet kunnen uitproberen.

 

Afstandbediening:

Heb Tevii kaarten, dus gebruik de Tevii remote en Tevii plugin. Werkt perfect. Hoe zimpel kan het toch zijn met een actielijst en leermodus die probleemloos interactief de juiste actie aan een toets op de afstandbediening laat koppelen.

Geen gezeur met WinLirc, Girder of wat dan ook. Klik-klak-klaar!

 

Verders:

Verder nog geen mogelijkheden gevonden om bijv. uitzendinggemist oid te bekijken. Op sommige vlakken kan of is het wat minder dan andere pakketten, maar voor tv kijken voorlopig uitstekend geschikt!

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marc, bedankt dat je jouw ervaringen met ons wilt delen. Nu is het bewezen dat andere applicaties (lees programmeurs) wel goed werk kunnen leveren.

 

Ik begin indruk te krijgen dat de ontwikkelaar van TVSource één man is, namelijk Oberon en dat hij niet weet hoe die bepaalde dingen moet aanpakken.

 

Als er echt een hele team achter de ontwikkeling van TVSource zou zitten dan zouden problemen die al genoemd zijn allang opgelost moeten/kunnen worden.

 

Of misschien is het nodig dat ze hele TVSource applicatie moeten herschrijven en dat ze daar geen zin in hebben......

 

Allemaal speculaties en toch blijft het verbazend hoe Oberon in staat is om bepaalde problemen te ontkennen of schuld bij anderen neer te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grrrrrrrrrr mad

 

Na een Windows Update heb ik nu met DVB Viewer ook wat probleempjes die terug te voeren zijn op het niet connecten van Acamd met OSCam.

 

Kan ook toeval zijn natuurlijk. Heb al vaker om vage redenen gehad dat ik in OSCam niets zie van een client, en dan in ene weer wel...

 

Films afspelen met MyMovies lukt verders niet. Wel met de standaard Movies functie van DVBV. MySeries doet het ook niet, dus moet toch nog eea navragen op wat fora.

 

Maar als het het doet, dan blijft DVBV onveranderd snel met zappen en geen enkel probleem met het beeld!

 

Wat betreft DVBLogic / Oberon: geen idee of het 1 ontwikkelaar is of een heel team. Als het een team is dan zou ik ook verwachten dat de problemen snel worden opgelost.

Ik zie ook dat ik met mijn 4-6sec zaptijd nog relatief snel ben: anderen komen niet onder de 10sec. Lijkt me mateloos irritant!

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mars Warrior
..
Films afspelen met MyMovies lukt verders niet. Wel met de standaard Movies functie van DVBV. MySeries doet het ook niet, dus moet toch nog eea navragen op wat fora.

Voor vragen over MyMovies en MySeries zou ik je verder moeten kunnen helpen smile. Je kunt het bij het DVBViewer forum doen maar aangezien ik hier waarschijnlijk vanaf nu wel eens zal inloggen (ga binnenkort over van DVB-C naar DVB-S) kan het ook hier.
Groet,
Ger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...