Ga naar inhoud


[TV/VIDEO] Aristona TV gaat in standby en start weer op tijdens zappen


gps

Aanbevolen berichten

Ik heb hier de TV van mijn dochter een Aristona 63TA4416/03 met chassis L01.1E AA. Heeft ze pas overgenomen en aangesloten op UPC kabel. Als nu TMF op 504Mhz of MTV op 520Mhz gekozen wordt of er naar toe zap en komt men op dit kanaal dan gaat de TV in standby met een plop geluid en groene flits in beeld en start daarna gelijk weer op en staat dan op programma 1. Alle andere kanalen ongeveer 30 stuks zijn goed. Het zijn precies de kanalen waar ze naar wil kijken. Als ik handmatig deze kanalen laat zoeken heb ik ze wel, maar selecteer of zap ik daarna dan gaat het weer mis. Komt iemand dit bekend voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo.

 

Dit is een software probleem en is niet simpel (lees: goedkoop) op te lossen.

 

Een simpele andere oplossing is om optie-byte 6 op "000" te zetten in het "service-menu".

 

Het probleem is dan opgelost maar je hebt dan geen teletekst meer.

 

Succes.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gps
Als nu TMF op 504Mhz of MTV op 520Mhz gekozen wordt of er naar toe zap en komt men op dit kanaal dan gaat de TV in standby met een plop geluid en groene flits in beeld en start daarna gelijk weer op en staat dan op programma 1.


Via een oude video of digitale decoder gaan kijken
en die heeft een eigen zapper.
Of misschien de belangrijkste zender op nummer 1 instellen

Snurker

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

optie code`s zijn voor dit app volgens mij (staat ook op de sticker van de beeldbuis)

216 197 224 040 224 008 003

 

Ga nu in het sam menu,reset de optie code`s en voer deze getallen opnieuw in.

In het sam menu kom je met de orginele a.b.

toets 062596 in ,gevolgd door de info toets(i)

 

nadat je klaar bent met invoeren druk dan op de st/by toets

Link naar reactie
Delen op andere sites

De sticker op de beeldbuis geeft aan: 25PAL/SECAM BGILLDK TXT1P 0. 0-37-224-40-224-0-3. De code die er nu instaat is: 128-037-224-040-224-008-003. Ik heb de code van Steve erin gezet, maar het probleem blijft. Wat Snurker aangeeft om de belangrijkste zender op positie 1 te zetten is helaas geen oplossing want dan blijft de tv uit en weer aan gaan enz. Het zijn 3 kanalen waar het mis gaat: 504, 520 en 536Mhz. Tussen liggende kanalen zijn goed. De oplossing van John77 werkt wel om optie 6 op 0 te zetten. Dan zijn de 3 kanalen goed maar inderdaad geen teletekst. Maar zonder teletekst wil ze ook niet. De vorige eigenaar liet bij navraag weten dat het toestel een aantal jaren geleden 1 keer defect was geweest en toen is de geheugenchip vervangen. Het was hem niet bekend dat de 3 kanalen niet werkten want daar keek hij nooit naar. Als ik tijdens zender zoeken een betreffend kanaal vastleg dan blijft hij spelen maar zap ik 1 kanaal hoger en weer terug dan is het weer mis. De error code geeft alleen nullen aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...