Ga naar inhoud


gsm gateway aan de fritzbox 7340


Aanbevolen berichten

wil graag uitbellen met de fritzbox 7340 als ik een 06 nummer bel via het mobiele netwerk en volgens kan dat niet met de umts stick

van de fritzbox dus heb ik een gsm gateway nodig

vraag? kan het volgende:

-gsm gateway aansluiten op de fritbox

-via dailing rules als je 06 belt met analoge telefoon via fritzbox automatisch uitbellen via gsm gateway

-mocht iemand het nummer van de gsm gateway terug bellen,moet de telefoons aan de fritzbox overgaan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Heeft een fritzbox dan een FXO poort?

 

Ik ken de fritzbox niet, maar als er een FXO poort op zit, zou je er een simpele analoge GSM gateway op aan kunnen sluiten.

 

SIP (VoIP) GSM gateways zijn (wel) duur. Dan moet je toch al heel flink naar GSM nummers bellen, wil je de kosten voor gateway en een extra GSM abonnement er uit halen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boomer22,

 

Wat jij wilt kan wel met een Siemens Gigaset SX353 bureau toestel (ISDN)

 

Ik heb op mijn Fritzbox 7270 een SX353 aangesloten.

Al mijn DECT toestellen zijn op de SX353 aangesloten.

 

Als ik mijn GSM toestel met bluetooth koppel aan de SX353, maak mijn mobiel onderdeel uit van het DECT netwerk.

Een binnenkomend gesprek van de GSM wordt op alle toestellen met een eigen beltoon weergegeven, inclusief de naam van de beller uit het GSM telefoonboek.

 

Voor een uitgaand gesprek kan ik kiezen tussen VOIP via de Fritzbox of een gesprek via het GSM toestel.

Of deze keuze automatisch mogelijk is via een nummerplan weet ik niet.

 

Gr

Marcel

 

Pli op DM800, VU+ DUO  en DM8000 met 4xDVB-S2, Wave Frontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja deze poort heeft er 2 van maar ik kom er niet achter welke dan zonder storingen goed zou kunnen werken en we hebben bedrijf aan huis dus we bellen weleens naar 06 nummers

Origineel bericht van: boomer22
wil graag uitbellen met de fritzbox 7340 als ik een 06 nummer bel via het mobiele netwerk en volgens kan dat niet met de umts stick

van de fritzbox dus heb ik een gsm gateway nodig

vraag? kan het volgende:

-gsm gateway aansluiten op de fritbox

-via dailing rules als je 06 belt met analoge telefoon via fritzbox automatisch uitbellen via gsm gateway

-mocht iemand het nummer van de gsm gateway terug bellen,moet de telefoons aan de fritzbox overgaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb wel een siemens dect sl 37h h met bluetooth maar dat zal wel niet werken ook de fritzbox heeft geen isdn is nammelijk een oem versie van xs4all

Origineel bericht van: mati
Boomer22,

 

Wat jij wilt kan wel met een Siemens Gigaset SX353 bureau toestel (ISDN)

 

Ik heb op mijn Fritzbox 7270 een SX353 aangesloten.

Al mijn DECT toestellen zijn op de SX353 aangesloten.

 

Als ik mijn GSM toestel met bluetooth koppel aan de SX353, maak mijn mobiel onderdeel uit van het DECT netwerk.

Een binnenkomend gesprek van de GSM wordt op alle toestellen met een eigen beltoon weergegeven, inclusief de naam van de beller uit het GSM telefoonboek.

 

Voor een uitgaand gesprek kan ik kiezen tussen VOIP via de Fritzbox of een gesprek via het GSM toestel.

Of deze keuze automatisch mogelijk is via een nummerplan weet ik niet.

 

Gr

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast georgiosolos

Dat kan, de 7340 heeft een gecombineerde analoge (Fx0) en ISDN lijn. Als deze poort niet gebruikt wordt kun je deze perfect hiervoor gebruiken. Ikzelf bel via een Vodafone RL400 die bij onze oosterburen voor een habbekrats verkocht wordt die je dus op deze combipoort kunt aansluiten en configureren in je dial plan en je binnenkomende lijnen. Heb deze GSM aansluiting zonder nummerweergave geconfigureerd, in de RL-400 gestopt en kan nu dus via de RL-400 zowel uitgaand als ingaand bellen. De 7340 kun je zo perfect configureren en de kwaliteit is goed.

 

Die 7340 is een heel krachtige linux box, het is een Wlan router/modem met UMTS ondersteuning, een krachtige firewall en VPN, NAS software, ondersteund voip nummers, USB Print server, is tevens een Dect basis station en heeft een combi ISDN/Fx0 poort erop. Wordt ook flink door Tweakers aan uitbreidingen aan gewerkt, zoals je deze ook kunt gebruiken als een CCcam server met ondersteuning voor USB kaartreaders. Voor een klein bedrijf is het een heel goede oplossing waarvoor eigenlijk geen echt concurrerend product voor te krijgen is.

 

PS. OEM versies kun je gewoon upgraden met de full fimware van Fritz/AVM zodat je alle toeters en bellen kunt activeren van de 7340. Is sowieso aan te raden omdat je dan mee kunt gaan met nieuwe releases. Immers deze box heeft wel wat bugs waarvan je afhankelijk bent van nieuwe releases om dit op te lossen. AVM is dan het enigste aanspreekpunt bij problemen, en niet XS4all. Beide willen wel eens naar elkaar wijzen bij problemen met de box met XS4all firmware erop.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan die vodafone zat ik ook aan te denken maar ben je dan niet afhankelijk van een vodafone sim kaart? en het verschil met de 7390 hier zit geen isdn poort op maar kan nog wel een paar dect telefoons kopen.maar even voor de duidelijkheid heb geen vaste lijn meer alleen maar voip nummers,de gsm gateway moet toch waar de dsl de fritzbox in kom ook de gsm gateway via een y kabelin de fritzbox komen en dan gateway in de fritzbox als een vastelijn programeren?

Origineel bericht van: georgiosolos
Dat kan, de 7340 heeft een gecombineerde analoge (Fx0) en ISDN lijn. Als deze poort niet gebruikt wordt kun je deze perfect hiervoor gebruiken. Ikzelf bel via een Vodafone RL400 die bij onze oosterburen voor een habbekrats verkocht wordt die je dus op deze combipoort kunt aansluiten en configureren in je dial plan en je binnenkomende lijnen. Heb deze GSM aansluiting zonder nummerweergave geconfigureerd, in de RL-400 gestopt en kan nu dus via de RL-400 zowel uitgaand als ingaand bellen. De 7340 kun je zo perfect configureren en de kwaliteit is goed.

 

Die 7340 is een heel krachtige linux box, het is een Wlan router/modem met UMTS ondersteuning, een krachtige firewall en VPN, NAS software, ondersteund voip nummers, USB Print server, is tevens een Dect basis station en heeft een combi ISDN/Fx0 poort erop. Wordt ook flink door Tweakers aan uitbreidingen aan gewerkt, zoals je deze ook kunt gebruiken als een CCcam server met ondersteuning voor USB kaartreaders. Voor een klein bedrijf is het een heel goede oplossing waarvoor eigenlijk geen echt concurrerend product voor te krijgen is.

 

PS. OEM versies kun je gewoon upgraden met de full fimware van Fritz/AVM zodat je alle toeters en bellen kunt activeren van de 7340. Is sowieso aan te raden omdat je dan mee kunt gaan met nieuwe releases. Immers deze box heeft wel wat bugs waarvan je afhankelijk bent van nieuwe releases om dit op te lossen. AVM is dan het enigste aanspreekpunt bij problemen, en niet XS4all. Beide willen wel eens naar elkaar wijzen bij problemen met de box met XS4all firmware erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de leukste dect phones zijn van fritz effe googelen

fritzshop.XX

 

mooiste kleine dect phones met kleuren display kosten weinig

en je kunt all je voip nummers gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

`heb je hulp nodig heb de vodafone RL 400 gekocht krijg hem niet aan de gang met de fritzbox via een losse telefoon werkt hij wel de fritzbox 7340 heeft geen isdn lijn heb hem als volgt aangesloten fritzbox dsl lijn komt een y kabel uit de ene aan de adsl lijn VOIP en internet en de andere aan de vodafone tae lijn de vodafone telefoonlijn niks heb jij enig idee?

Origineel bericht van: georgiosolos
De vodafone box heeft geen sim-lock.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...