Ga naar inhoud


Aston stopt met seca ci???


Gast

Aanbevolen berichten


Denk helemaal niet dat dit een roddelverhaaltje is. Dit kan wel eens bittere ernst zijn.<P>Al langer gonzen er geruchten over eventuele juridische stappen tegen Aston ivm de seca COMPETAIBLE CI. Deze CI simuleert namelijk seca codering en is absoluut niet Seca proofed en werkt dan ook niet onder licentie van de eigenaar van het Seca systeem Societe Europeanne de Controle Access wat weer een dochteronderneming is van Canal + France.<P>De providers, zoals C+ en Bertelsmann, hebben de oorlog verklaard aan de piraterij. De eerste stap was het afdwingen bij een nieuwe producent van Irdeto CI's dat deze niet meer te modificeren zijn. Deze heeft een prijzenoorlog voor oude Irdeto CI's teweeg gebracht (gisteren op een Duitse site werd vrolijk 500 DM voor een oude CI gevraagd) en een tweede stap is dus nu waarschijnlijk het dreigen van gerechtelijke acties tegen Aston om de CI uit de handel te laten nemen (wat dus schijnt te lukken volgens de berichten..overigens wel begrijpelijk want Aston is ook producent van digitale ontvangers en kan dus niet op gespannen voet blijven lopen met betaaltv providers die zich zoals het nu aanziet zicht verenigt hebben tegen de piraterij) en het zelf op de markt brengen van een landgebonden Seca CI afgeschermd voor andere pakketten.<P>En ik weet zeker dat men bij C+ nu druk bezig te proberen een zodanige wijzing in seca codering aan te brengen dat men via die wijze de Aston CI, die zogezegd seca competable is, buitenspel te zetten zonder dat de orginele secadozen ook op zwart gaan. Ofdat gaat lukken...denk het zelf niet maar proberen zal men het zeker.<P>Satwatcher<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het inderdaad zo is dat de Aston cam alleen maar seca emuleert, dan verbaast het mij dat het zolang heeft geduurd dat C+ / seca stappen onderneemt tegen Aston. Ik neem aan dat seca een gepantenteerd systeem is, zoals bv. irdeto, of conax.<BR>Wat mij verder verbaast is dat men de piraterij niet veel harder aanpakt, hiermee bedoel ik dat er nog geen kaartwissel heeft plaatsgevonden. toen Irdeto werd geintroduceerd maakte men zich absoluut geen illusies over het hacken. men zei alleen dat het minimaal een paar jaar zou gaan duren voordat eea. gehacked zou zijn. je zou toch verwachten dat men in die tijd een versie 2 smartcard zou ontwikkelen die dus totaal anders (nieuw algo. / asic) zou zijn. Kennelijk is dit (gelukkig) niet gedaan.<BR>Het is trouwens inderdaad van de zotte wat men nu voor irdeto ci cams vraagt. veel meer dan de flash eprom vervangen voor een prom zal men (hopelijk) toch niet doen ??<BR>prutsie<BR><P>------------------<BR>

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat men nu juist het moment heeft gekozen voor deze stappen ligt in het feit dat men bij C+ eindelijk inziet dat consumenten op dit moment meer gaan voor een CI ontvanger dan voor exclusieve secadozen. Daarom heeft men dus besloten om CI's te gaan maken en dat is dus indirect het sein om Aston maar aan te pakken voor iets wat niet als leuk werd ervaren maar werd gedoogd omdat het toch een groot aantal secaabbo's opleverde.<P>Men zal daarom zeker proberen om Aston CI's buitenspel te gaan zetten om de seca abbo's de nieuwe CI aan te smeren en de stop om dit een landgebonden CI te laten worden is tevens doeltreffend tegen secapiraterij.<P>Vraag doemt nu op waarom er dan ook niet een Irdeto landgebonden CI komt. Denk dat dit meer te maken heeft dat Irdeto onder licentie van een derde speler valt welke belang heeft aan het universeel houden van het coderingssysteem. Seca is dus van C+ intern en wordt hoofdzakelijk gebruikt door betaalproviders welke in het C+ pakket zitten.<P>Satwatcher<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Irdeto zal echt niet zo snel uit Europa vertrekken hoor. Premiere World en Nova zullen zeker voorlopig doorgaan in het nieuwe Irdeto 2 systeem. Denk dat het inderdaad voor Canal + en D+ een aflopende zaak zal zijn en dat men voor deze providers zeker niet de investering naar Irdeto 2 zal doen. <P>Alhoewel Italiaanse rechters af en toe hele interessante uitspraken doen smile.gifsmile.gifsmile.gif<P>Satwatcher <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooralsnog lijkt het er inderdaad uit te zien dat dit voorlopig een stunt is geweest van een Engelse handelaar om de prijzen van Aston CI's omhoog te drijven. Het volgende bericht is op dit moment te lezen op deze site:<P>Public Apology: Aston Electronics France We would like to publicly apologize to Aston Electronics, regarding misleading information we were supplied regarding the production of Aston CI CAMs. The production of CAMs will continue, despite conflicting reports from dealers and organizations in France and around Europe.<P>Bij Canal + is men echter wel op zoek naar een mogelijkheid van juridische stappen. En er bestaan wel degelijk plannen om zelf met een minder piraterij gevoelige seca CI te komen.Echter voorlopig gaat Aston door met het produceren van de seca competable CI. <P>Satwatcher<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...