Ga naar inhoud


Technisat, SkyStar HD2 PCI kaart met CI module


wilnijv

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Een poosje geleden een Skystar HD2 PCI kaart van Technisat aangeschaft, samen met een CI-slot HD2 expansie kaart slot. Helaas heb ik nog geen Canaldigitaal kaart met CI module aan de praat kunnen krijgen.

Alle FTA zenders zijn uitstekend. Ook BVN werkt prima.

Verschillende CI modules geprobeerd. voor ik er nog meer aanschaf, heeft iemand het met een CI module werkend gekregen?

 

Bij voorbaat dank Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Origineel bericht van: wilnijv
Hallo iedereen,

Een poosje geleden een Skystar HD2 PCI kaart van Technisat aangeschaft, samen met een CI-slot HD2 expansie kaart slot. Helaas heb ik nog geen Canaldigitaal kaart met CI module aan de praat kunnen krijgen.
Alle FTA zenders zijn uitstekend. Ook BVN werkt prima.
Verschillende CI modules geprobeerd. voor ik er nog meer aanschaf, heeft iemand het met een CI module werkend gekregen?

Bij voorbaat dank Willem


Paar dagen geleden bestelde CI Module rechtstreeks van Canal Digitaal ontvangen. Samen met smartcard van een maand oud geprobeerd met de skystar HD2, windows 7 op een cpu van 2,9 GHz.

De SD kanalen kan ik redelijk goed ontvangen. De HD kanalen zijn helaas niet vooruit te branden.

Zelfs de gratis zender ZDF HD ging het minder goed doen, zodra ik de ci-module + smartcard instak.

De system requirements voor de skystar hd2 om hdtv te kunnen ontvangen zijn o.a.:

dual core athlon, minimaal 3,0 GHz.

En dit zijn de system requirements zonder gebruik van ci module. Mogelijk ligt het bij mij aan de cpu (dual 2,9 GHz). Ook als ik mijn cpu een beetje overklok naar 3,05 GHz loopt het niet. Een phenom ii cpu van 3,5 GHz. zou het probleem wellicht kunnen verhelpen.

Op de site van Anysee lees ik over de De Anysee E7 TC echter:

"Een voordeel is dat het gebruik van een CI module de processor van de computer rekenkracht bespaart en zodoende uitermate geschikt voor de lichtere Atom systemen."

Dit zou dus niet voor het upgraden van de cpu pleiten.

Daar een gratis zender als ZDF HD het juist slechter gaat doen als ik een ci module gebruik, sterkt ook niet de gedachte dat een cpu upgrade voor verbetering gaat zorgen. Er zal toch iets anders aan de hand moeten zijn.

Aan de hoeveelheid RAM kan het bij mij niet liggen. De videokaart is onboard (780g), maar daar zou het niet aan moeten kunnen liggen, daar ik ook wel 3 vensters tegelijk heb open gehad met ZDF HD en de twee andere HD zenders op dezelfde transponder en dan had ik gewoon goed beeld.

Ik kan me dus voorstellen dat zodra de ci module gebruikt wordt er extra rekenkracht van de cpu gevergd wordt om te decoderen en dat de oplossing in mijn geval in een upgrade van de cpu gezocht moet worden.

Maar wellicht is het een beter idee om gewoon een Openbox S9 HD PVR te kopen voor ca. 100,- : heel wat minder gedoe.

Is er iemand die nog een duit in het zakje wil doen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Melchiorskystar, en anderen,

 

Ik heb mijn Skystar HD2 kaart ingeboud in mijn nieuwe PC.

Het is een Intel core I5/2500 3,3GHz processor,de nieuwe sandy bridge, met 3Mb geheugen. Het MB is een Gigabyte GA-H67A-UD3H.

Ik heb dit MB gekozen daar de keuze voor MB's met PCI sloten niet zo groot is. Deze heeft er 3, en USB3 aansluiting.Video op MB.

 

Ik begrijp dat je de PCI module wel werkend hebt gekregen, dus ik zal het nog eens proberen.

Bedankt Wilnijv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...