Ga naar inhoud


Niet europese Turkse kanalen ontvangen


Gast berati

Aanbevolen berichten


Gast Tha Great Mac

Inderdaad. Volgens mij zijn er wel mogelijkheden om betreffende zender NTV Spor via internet streaming te bekijken. Zoek maar eens met een zoekmachine. Misschien lost dat jouw probleem ook wel op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah of ik probeer gewoon via Vlc player naar mijn dreambox te streamen, alleen daar ben ik wel even mee bezig want dat is ook niet echt makkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De East Beam van de Türksat 2A is het moeilijkst te ontvangen.

Volgens de footprint is de signaalsterkte in Nederland veel kleiner dan 40dBW en voor 40dBW heb je al 130cm nodig.

Echter op KingOfSat staat zowel een positief als negatief ontvangstrapport in Nederland met 120cm maar in de UK (wat nog verder weg is, dus nog minder signaal) staan ontvangstrapporten van zelfs 80cm! Het is dus maar de vraag of je echt 300cm nodig hebt. 120cm is denk wel echt het minimum en misschien is 150cm wel aan te bevelen.

 

De East Beam van de Türksat 3A is wel beter te ontvangen hier dan de 2A maar toch ook nog 120cm.

De overige beams zijn geen probleem hier, al vanaf 60cm te ontvangen.

post-33201-1318261866,3076_thumb.jpg

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk hier maar maar eens.

In de linkerkolom zie je de zenders die op de 'lastige' East beam zitten.

Hoe hoger de frequentie wordt=hoe groter de benodigde schotel moet zijn!

Qua ervaring geldt dat je in NL genoeg hebt aan een 120cm schotel voor de frequentie tot 11628h.

Hierna wordt de schotelgrootte steeds groter.

Voor de 'originele' Star,KanalD,Show heb je hier in NL een schotel van min. 2.50m nodig.

In Nürnberg,D ontvangen ze deze drie met een 125cm. Dus hoe dichter bij TR, hoe kleiner de schotel. Vanaf Oostenrijk pakken ze nl. de hele zooi op een 90cm!

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...