Ga naar inhoud


externe antenne voor snellere verbinding ?


loodvrij

Aanbevolen berichten

Ik heb bij mijn ouders een linkys wag200g router staan.

Zelf woon ik tegenover hun een maak draadloos verbinding via een repeater bij mij thuis.

Op die repeater heb ik een hub aangesloten en heb daar weer alle zaken aangesloten die ik nodig heb.

(pc, popcornhour, Vu duo)

 

Nu had ik 2 popcornhours in mijn bezit en heb mijn vader 1 gegeven.

aangezien ik mijn harde schijf al op gedeeld had staan kan hij nu ook via mijn harde schijf naar films kijken.

soms gaat dat vlekkeloos, maar meestal met horten en stoten.

 

Kan ik met een externe antenne de zaak verbeteren ?

Ik woon recht tegenover hun en de afstand is slecht 50 meter.

bij hun staat de router op de vensterbank in de woonkamer en bij mij staat de repeater op mijn slaapkamer achter het raam.

ze kijken elkaar rechtstreeks aan en er zijn geen obstakels ( behalve de beide ramen)

 

Wat zou een goede oplossing kunnen zijn ( en moet dat voor zowel de router als de repeater ?)

 

DB 7000 met pli-jade, DB 500 met pli-jade.

DB 600( image ?), VU + Duo met open-pli

philips 6073 / nokia 9500/ humax 5400 ci ( staat stuk in de kast, wie is er handig??)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

Je hebt 'versterkende' antennes op de markt, welke zorgen voor een beter signaal. Of die beschikbaar zijn voor jouw modem/repeater, dat ligt oa aan het merk. Allereerst pas je zoiets toe op de router om te kijken of dat zoden aan de dijk zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet eens een range extender aan je eigen kant eventueel met een verlengde antenne.

Zo heb ik het op de camping opgelost en werkt echt perfect.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem met een Range extender is dat je snelheid gehalveerd wordt, en daar komt hij juist te kort. Voor de oudere linksys AP's zijn betere antennes te koop met 7 dbi versterking. Dit kan zeker schelen en is te prefereren boven een range extender. Ook al aangezien de afstand maar een meter of 50 is.

 

L48-2328.jpg

 

Ik zou het eerst aan 1 kant proberen. Dit zou afdoende moeten zijn.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Inderdaad, maar heeft TS spullen van Linksys, dat is de vraag.


In ieder geval de router bij de ouders... zie de startpost.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: winwiz
In ieder geval de router bij de ouders... zie de startpost.

Stupide, overheen gelezen. Dan inderdaad eerst proberen door high gain antenne(s) te plaatsen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

heren,

 

bedankt, de antenne is in ieder geval de beste manier om te testen of ik daar een beter signaal mee krijg,

 

of in ieder geval meer bandbreedte, daar gaat het denk ik om....

(linksys is idd het merk van mijn router)

 

DB 7000 met pli-jade, DB 500 met pli-jade.

DB 600( image ?), VU + Duo met open-pli

philips 6073 / nokia 9500/ humax 5400 ci ( staat stuk in de kast, wie is er handig??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: loodvrij
heren,

bedankt, de antenne is in ieder geval de beste manier om te testen of ik daar een beter signaal mee krijg,

of in ieder geval meer bandbreedte, daar gaat het denk ik om....
(linksys is idd het merk van mijn router)


Volgens mij krijg je niet meer bandbreedte, het gaat om meer vermogen, niet bandbreedte, ik kan in mijn linksys wrt54g en wap54g het vermogen instellen, kan dat bij jou ook niet??

Kan je niet beter een kabeltje trekken??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chelloanarchist
Origineel bericht van: loodvrij
heren,

bedankt, de antenne is in ieder geval de beste manier om te testen of ik daar een beter signaal mee krijg,

of in ieder geval meer bandbreedte, daar gaat het denk ik om....
(linksys is idd het merk van mijn router)


Volgens mij krijg je niet meer bandbreedte, het gaat om meer vermogen, niet bandbreedte, ik kan in mijn linksys wrt54g en wap54g het vermogen instellen, kan dat bij jou ook niet??

Kan je niet beter een kabeltje trekken??


Meer vermogen is onzin. Om meer bandbreedte te krijgen moet er een sterker signaal zijn. Ja, je kunt vermogen opvoeren maar dat helpt 1 kant op, maar je moet ook beter ontvangen anders heeft het weinig zin. Overdreven gezegd kun je je vermogen zo ver opvoeren dat je door de hele stad zichtbaar bent, maar je kunt alleen een verbinding opzetten met mensen die pakweg maximaal 100 meter van je vandaan zitten. Je ontvangst is immers niet verbeterd (of je moet zorgen dat de gebruikers ook sterker worden qua uitzending). De beste versterker is nog altijd een goede antenne. Een antenne met 7dbi versterking heeft hetzelfde effect qua zenden als je vermogen met ongeveer 5x vermeerderen maar hij ontvangt ook een factor 5 beter. Dit houdt concreet in dat je afstand waarop je verbinding kan maken ruwweg 2x zo ver is.

Bij gelijke afstand met een betere antenne, zoal bij de TS, zal de signaal sterkte dus hoger worden en daardoor dus je verbindingssnelheid ook hoger

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

iemand nog tips over een zaak waar die antenne die getoond werd te koop is (via PM)...?

 

DB 7000 met pli-jade, DB 500 met pli-jade.

DB 600( image ?), VU + Duo met open-pli

philips 6073 / nokia 9500/ humax 5400 ci ( staat stuk in de kast, wie is er handig??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Check voor de zekerheid of je antenne demontabel is. Het lijkt me wel, maar je weet natuurlijk nooit wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Eigenlijk mag je dat niet echt vragen... Maar geen nood, zoeken op HGA7T, dan kom je er wel.


Hmm, toch eens de huisregels weer eens lezen..... :D
bedankt voor de zoekterm, daar komen we een stuk verder mee !

p.s. de antenne is inderdaad demontabel...

 

DB 7000 met pli-jade, DB 500 met pli-jade.

DB 600( image ?), VU + Duo met open-pli

philips 6073 / nokia 9500/ humax 5400 ci ( staat stuk in de kast, wie is er handig??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: loodvrij
Hmm, toch eens de huisregels weer eens lezen..... :D

Ja, daar staat in niet vragen op commerciële links en vooral ook niet geven. Een zoekhint mag natuurlijk wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...