Ga naar inhoud


Hoe snelkoppeling weer terughalen


humblebee

Aanbevolen berichten


Dit helpt niet. Als ik een nieuwe snelkoppeling maak heet hij weer *.lnk en wil windows weer kladblok opstarten. En ik weet dus niet hoe ik bv met "openen met... " dit kan veranderen.

Elk ander gewoon filetje kun je zo maar veranderen, maar een *.lnk filetje niet. Als ik op "eigenschappen" druk van de file heb ik bij een echte snelkoppeling ook meer tab bladen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou handig zijn als je aangeeft welke Windows versie, maar probeer dit eens,

 

HOu de Windows toets ingedrukt en druk op E (nu moet hij Windows Verkenner openen).

 

Dan bovenin op Extra - Instellingen en dan in de 2e tab geloof ik kun je dit wijzigen.

 

------------------

 

Heb je W7 dan klik je op Start - Configuratiescherm - Programma s.

 

Dan op Standaard Programmas en op associeer een bestand type met een programma.

 

Ik moet het vanuit het Engels vertalen dus het zal een beetje afwijken.

 

------------------

 

Nog makkelijker is het om naar de .exe te gaan waar je een snelkoppeling van maakt. Deze rechts aan te klikken en vervolgens e.e.a. te wijzigen. Dit zal dan worden meegenomen naar je snelkoppeling.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt me een oplossing maar als ik samenvoegen zeg dan geeft het rogramma aan: Kan ****.reg niet importeren: niet alle gegevens zijn naar het register geschreven. Sommige sleutels worden gebruikt door het systeem of andere processen. Weet jij welke processen dit zouden kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Pionewbie

 

Het was de juiste site, alleen zo makkelijk kwam ik er niet af. Ik heb zelf register editor opgestart en alle registers die in dit register bekeken (mbv bijwerken register). Bij de een na laatste register stond dus de kladblok als extra. Na het deleten en windows opnieuw opstarten had ik de snelkoppelingen weer.

Nogmaals bedankt, want ik had bijna Windows weer er van origine willen opzetten. Had me weer een volledige dag gekost om alles erop te zetten

Origineel bericht van: Pionewbie
Kijk eens op: http://www.winhelponline.com/blog/file-asso-fixes-for-windows-7/

Volgens mij staat daar de oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Even een oude topic ophalen.

 

Hier hetzelfde bij de buurman. Windows 7 Home editie.

Alle snelkoppelingen (bureaublad, werkbalk, etc) worden nu geopend middels de "mediaplayer".

 

Betekent als de fix niet werkt, je deze moet openen en alle registervermeldingen handmatig moet aanpassen?

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor een soort programma of bestand wordt er nu geopend door kladblok? Bijvoorbeeld het is een excel werkblad en wordt nu geopend door kladblok om maar iets te zeggen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

control panel > default programs > associate a file type or protocol with a program

 

of in 't kort --> Control Panel\All Control Panel Items\Default Programs

 

tenzij je een NL windows gebruikt vrees ik :)

 

hier kan je normaal voor elk bestandstype het bijhorende programma koppelen.

 

 

om alles terug standaard te zetten kan je via control panel > default programs > set your default programs werken

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, hier het probleem dat een snelkoppeling op het bureaublad gezien wordt als een mediafile.

 

In het bestandbeheer kun je de extensies koppelen aan diverse programma's. Dat weet ik.

Maar in dit geval, is het probleem, dat er juist geen programma moet opstarten, behalve waar de snelkoppeling naar verwijst.

En dat is niet te corrigeren via het windows scherm. Je kan die koppeling ook gewoon niet wissen.

 

Een XLS bestand wat wordt geopend door Notepad ipv Exel, is aan te passen in dat scherm. Maar een .lnk  hoort aan geen enkele (vast)programma gekoppeld te zijn.

 

Er is dus kennelijk een fix vanuit Microsoft daarvoor. Maar die kan foutmeldingen geven.

Mijn vraag is of ik dan aanpassingen in dat reg bestand (geopend met notepad), dan maar zelf moet doen.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat De Perre nu aangeeft, werkt helaas dus niet.

Je kan dat wel openen, maar dan moet je een ander programma aangeven die die instructie opent. Maar er moet juist geen standaardprogramma gestart worden.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...