Grandell Geplaatst: 23 maart 2011 Delen Geplaatst: 23 maart 2011 Hallo, Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb sinds een half jaar de Dream 800 HD SE, dit is echt een geweldige receiver. Nu neem ik vaak films op en vraag ik mij af hoe ik deze op USB stick zet om ook op andere locaties te bekijken. Ik kan de files benaderen via de pc, maar dan krijg ik alleen .ts bestanden. Dit ondersteunen de meeste tv-toestellen of blu-ray spelers niet. Mijn vraag: Is er een mogelijkheid dmv een plugin op de Dreambox 800 SE een opgenomen bestand naar USB te kopieren, waar ook meteen het bestandsformaat wordt veranderd in bijvoorbeeld divx. Dit kan uiteraard via omzetprogramma's, maar kan dit ook via een addons/plugin. Kan dit bv. met Burn2DVD? Ik hoor het wel. Alvast bedankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoSchaap Geplaatst: 23 maart 2011 Delen Geplaatst: 23 maart 2011 is het niet gemakkelijker om gewoon een SMB share aan te maken zodat je op andere pc's gewoon het bestand over het netwerk kunt openen? vlc speelt ze volgens mij prima af **DM800PRO - OpenPli 2.0 - 500GB HDD, 1GB USB **Triax 78tds + Multifeed + 4x ALPS LNB (13,19,23,28) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 23 maart 2011 Delen Geplaatst: 23 maart 2011 Origineel bericht van: JoSchaap vlc speelt ze volgens mij prima af Inderdaad, converteren is niet nodig. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Grandell Geplaatst: 23 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2011 Origineel bericht van: JoSchaap is het niet gemakkelijker om gewoon een SMB share aan te maken zodat je op andere pc's gewoon het bestand over het netwerk kunt openen? vlc speelt ze volgens mij prima af Ja dat klopt! Via de pc is afspelen geen probleem. Mijn doel is eigenlijk om mijn USB stick in de panasonic plasma tv van mijn ouders of in de blu-ray speler te stoppen en dan af te spelen. Divx. bestanden pakt ie prima, .ts pakt ie niet. Kan ik door een USB in de Dream 800 te stoppen, rechtstreeks de bestanden ernaar toe kopieren? En is er ook een mogelijkheid dat de Dream hieraan meteen een ander bestandsformaat toekent, bv .divx of .iso Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 23 maart 2011 Delen Geplaatst: 23 maart 2011 Origineel bericht van: Grandell En is er ook een mogelijkheid dat de Dream hieraan meteen een ander bestandsformaat toekent, bv .divx of .iso Niet dat ik weet, volgens mij niet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast MiLo Geplaatst: 23 maart 2011 Delen Geplaatst: 23 maart 2011 Als het een SD opname betreft, kun je de DVDBurn plugin gebruiken om een DVD ISO op de stick te plaatsen. Dat duurt wel vreselijk lang (een uur ofzo). Het zou mogelijk moeten zijn om op de commandline een gstreamer pipeline op te zetten de de TS omzet naar iets anders, zoals MPG of MKV. Nooit geprobeerd... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
P.C.Hooftletter Geplaatst: 23 maart 2011 Delen Geplaatst: 23 maart 2011 Met VideoReDo gaat het op mijn laptop binnen 5 minuten. Via de FTP de .ts naar je computer zetten, die openen met VideoReDo, dan opslaan als MPEG. Je kunt er ook heel makkelijk bestanden mee bijknippen. Het programma is NORMAALGESPROKEN niet gratis! DM800HDSE - OpenPLi 2.0 DM600 - OpenPLi Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 24 maart 2011 Delen Geplaatst: 24 maart 2011 Mjah, .ts is eigenlijk ook mpeg (raw), dus dat zal snel gaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Grandell Geplaatst: 24 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2011 Origineel bericht van: P.C.Hooftletter Het programma is NORMAALGESPROKEN niet gratis! #################################################### Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
P.C.Hooftletter Geplaatst: 24 maart 2011 Delen Geplaatst: 24 maart 2011 Origineel bericht van: Grandell Origineel bericht van: P.C.Hooftletter Het programma is NORMAALGESPROKEN niet gratis! Bedankt!! Hier een link naar het gratis programma:http://############################ Nou ja, ik wilde het een beetje legaal houden... Maar hij is ook te vinden op de bekende torrentsites. DM800HDSE - OpenPLi 2.0 DM600 - OpenPLi Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
redneck eyeball Geplaatst: 24 maart 2011 Delen Geplaatst: 24 maart 2011 Wel jammer dat dit enkel voor MPEG2 streams werkt. Dus voor opnames van MPEG4 zenders of HD zenders is er toch nog iets anders nodig. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
P.C.Hooftletter Geplaatst: 24 maart 2011 Delen Geplaatst: 24 maart 2011 Origineel bericht van: redneck eyeball Wel jammer dat dit enkel voor MPEG2 streams werkt. Dus voor opnames van MPEG4 zenders of HD zenders is er toch nog iets anders nodig. Er is een HD-versie van VideoReDo, maar de gekraakte die overal te vinden is werkt niet goed. Zit niks anders op dan kopen dus. DM800HDSE - OpenPLi 2.0 DM600 - OpenPLi Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Neptunus Geplaatst: 24 maart 2011 Delen Geplaatst: 24 maart 2011 Ik gebruik zelf daarvoor Xilisoft video convertor (niet gratis) hiermee kan ik alles van de DM, dus ook HD content omzetten naar wat ik maar wil, meestal het Ipod/Ipad formaat. Gaat zeer snel. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
P.C.Hooftletter Geplaatst: 24 maart 2011 Delen Geplaatst: 24 maart 2011 Die ga ik eens proberen. Dankje voor de tip. DM800HDSE - OpenPLi 2.0 DM600 - OpenPLi Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
P.C.Hooftletter Geplaatst: 27 maart 2011 Delen Geplaatst: 27 maart 2011 Mh, bij mij kan hij niet met HD opnames overweg... DM800HDSE - OpenPLi 2.0 DM600 - OpenPLi Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen