Ga naar inhoud

[DM800HD-SE] Hoe opgenomen bestanden op USB zetten?

Grandell

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb sinds een half jaar de Dream 800 HD SE, dit is echt een geweldige receiver. Nu neem ik vaak films op en vraag ik mij af hoe ik deze op USB stick zet om ook op andere locaties te bekijken. Ik kan de files benaderen via de pc, maar dan krijg ik alleen .ts bestanden. Dit ondersteunen de meeste tv-toestellen of blu-ray spelers niet.

Mijn vraag: Is er een mogelijkheid dmv een plugin op de Dreambox 800 SE een opgenomen bestand naar USB te kopieren, waar ook meteen het bestandsformaat wordt veranderd in bijvoorbeeld divx. Dit kan uiteraard via omzetprogramma's, maar kan dit ook via een addons/plugin. Kan dit bv. met Burn2DVD?

Ik hoor het wel.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is het niet gemakkelijker om gewoon een SMB share aan te maken zodat je op andere pc's gewoon het bestand over het netwerk kunt openen?

vlc speelt ze volgens mij prima af smile

**DM800PRO - OpenPli 2.0 - 500GB HDD, 1GB USB

**Triax 78tds + Multifeed + 4x ALPS LNB (13,19,23,28)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JoSchaap
is het niet gemakkelijker om gewoon een SMB share aan te maken zodat je op andere pc's gewoon het bestand over het netwerk kunt openen?

vlc speelt ze volgens mij prima af smile

Ja dat klopt! Via de pc is afspelen geen probleem. Mijn doel is eigenlijk om mijn USB stick in de panasonic plasma tv van mijn ouders of in de blu-ray speler te stoppen en dan af te spelen. Divx. bestanden pakt ie prima, .ts pakt ie niet. Kan ik door een USB in de Dream 800 te stoppen, rechtstreeks de bestanden ernaar toe kopieren? En is er ook een mogelijkheid dat de Dream hieraan meteen een ander bestandsformaat toekent, bv .divx of .iso
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Grandell
En is er ook een mogelijkheid dat de Dream hieraan meteen een ander bestandsformaat toekent, bv .divx of .iso

Niet dat ik weet, volgens mij niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een SD opname betreft, kun je de DVDBurn plugin gebruiken om een DVD ISO op de stick te plaatsen. Dat duurt wel vreselijk lang (een uur ofzo).

Het zou mogelijk moeten zijn om op de commandline een gstreamer pipeline op te zetten de de TS omzet naar iets anders, zoals MPG of MKV. Nooit geprobeerd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Grandell
Origineel bericht van: P.C.Hooftletter
Het programma is NORMAALGESPROKEN niet gratis!

Bedankt!! Hier een link naar het gratis programma:
http://############################

Nou ja, ik wilde het een beetje legaal houden... Maar hij is ook te vinden op de bekende torrentsites.

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: redneck eyeball
Wel jammer dat dit enkel voor MPEG2 streams werkt.
Dus voor opnames van MPEG4 zenders of HD zenders is er toch nog iets anders nodig.

Er is een HD-versie van VideoReDo, maar de gekraakte die overal te vinden is werkt niet goed. Zit niks anders op dan kopen dus.

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zelf daarvoor Xilisoft video convertor (niet gratis) hiermee kan ik alles van de DM, dus ook HD content omzetten naar wat ik maar wil, meestal het Ipod/Ipad formaat. Gaat zeer snel.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen