Ga naar inhoud


[7072] philips dsx 7072 astra 1 2 3


bub

Aanbevolen berichten


Een duo lnb is heel geschikt voor deze ontvanger, dan heb je de

23,5 en de 19,2

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind dan toch 4 aparte lmbs nog beter is want op 28 graden zitten een 30 tal zenders film en serie kanalen die je fta kunt ontvangen als er ergens anders niet te veel op is maar natuurlijk 0.2 of0.1 db lmbs werkt perfek .. fpilips 7141hd 78 cm schotel 4 losse lmbs 0.1 db vision

Sonny led 32itch TV   M7 MZ-101 HD 80cm schotel4losse lnbs 0.1 VISSION ontv.13-19-23-28.bassic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een triax 98 cm schotel 2 lnb's 1 op 19,2 en 1 op 13 hotbird . heb een nieuwe zenderlijst geladen maar er staan veel zenders bij met (13) en ook veel met(28)(23) dat zou tog moeten betekenen dat als ik 4 lnb's heb die zenders tog ook moet kunnen kijken en zo als nu die met 13 er achter moeten zien of heb ik iets verkeerts gedaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

niets verkeert gedaan zet gewoon 2 lmbs bij voor 23. en 28.graden en je hebt een pak intersante zenders bij zeker op 28.graden een 30 tat serie en film kanalen fta gr.......

Sonny led 32itch TV   M7 MZ-101 HD 80cm schotel4losse lnbs 0.1 VISSION ontv.13-19-23-28.bassic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze ontvanger is gemaakt voor de 19,2 en de 23,5 als je er andere satellieten mee wil ontvangen

zal je nooit alle zenders kunnen ontvangen, alles is al voor af in gesteld en daar kun weinig aan

veranderen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal je de zenders er op deze manier in moeten zetten

 

1) Druk op het knopje MENU van de afstandsbediening.

2) Kies voor optie 5: Kanalen installeren.

3) Kies nogmaals voor optie 5: Kanalen installeren.

4) Klik op OK op de afstandsbediening.

5) Kies vervolgens voor optie 1 Canaldigitaal.

6) Klik op de afstandsbediening op het pijltje naar rechts (Schotel 2).

7) Klik op OK op de afstandsbediening.

8) De satellietontvanger gaat nu de zenderlijst opnieuw inladen, dit duurt circa 20 minuten.

9) Na het inladen van de kanalenlijst, komt de satellietontvanger terug op Nederland 1.

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bub
ja maar had eert voor de zenderlijst vernieuwing wel hotbird zenders en met de nieuwe lijst niet meer


Zo te zien heb je de snelscan lijst ingeladen. Daarin wordt 19.2 positie aan LNB A gekoppeld en de de 23.5 positie aan LNB B. Hotbird zal aan C of D gekoppeld zijn.

Jouw LNB B staat op Hotbird dus dat komt niet met de kanalenlijst overeen.

Groeten,
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Raytec,

 

Ik zit met eenzelfde probleempje. Ik probeer kanalen handmatig toevoegen (is me met BVN keurig gelukt) maar nu probeer ik dat met de twee zenders die C+ verplaatst en ik krijg steeds nul kanalen. Doe ik iets verkeerds? (Ik ben bang dat na een reguliere canal+ optie inscannen mijn mooie Ben kanalenlijst weg is dus ben dat voorlopig maar even niet van plan)

 

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bub,

 

Met originele firmware heeft snelscannen met jouw configuratie weinig zin.

Met gewoon zoeken ga je volgens mij vastlopen op de 999 kanalen beperking.

Het beste is volgens mij de kanalenlijst even serieel uitlezen en de DisEqC even goed zetten.

 

@hendrik jan,

Met welke firmware wil je dat proberen? en welke kanalen? SBS6, net5?

Die zit op 12515H tegenwoordig dus die transponder even inscannen. Als je 0 kanalen vind staan die waarschijnlijk al ergens in de lijst. Dan is het een kwestie van even omwisselen.

 

groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...