Ga naar inhoud


[Nieuw] Xtrend ET9500 opkomst?


SoSa

Aanbevolen berichten


misschien dat het deze is.

 

NEW !! Clarke Tech ET8000 NEW !!

under development

 

 

et8000front.jpg

 

 

 

* 400MHz MIPS processor

* CPU: BCM7405

* HDTV H.264 hardware

* plug & play Tuner

* Tuner: DVB-S, optional: DVB-C, DVB-T

* OSD Linux operating system

* 10/100 Ethernet LAN port

* colored OLED display

* integrated fan

* 3 x USB 2.0 ports.

* 1 x SATA for internal HDD

* 1 x eSATA External

* 1 x HDMI output

* 1 x YUV output

* 2 x Common Interface slots

* 2 x card readers installed

* Multimedia video / audio streaming over network

* S / PDIF Dolby Digital AC3 output

* 2 Scart (RGB, CVBS or S-Video)

* RS232 interface

* 8MB Separate boat storage (bootloader can not be damaged!)

* 128MB Flash / 512 MB DDR Memory

* DiSEqC 1.0/1.1/1.2/1.3 USALS

* Media Player

* Direct Download Plugin

* PIP (Picture in Picture)

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou kunnen als ze het modelnummer gewijzigd hebben maar meestal is een hoger model nummer een indicatie van betere specs en ik kan dat niet zo snel vinden in de specs die jij post, op de OLED display na dan. De ET8000 lijkt op dit moment gewoon een single tuner waar je de tuner van kan verwisselen. Vindt het trouwens een zeer lelijke kast maar smaken verschillen natuurlijk. Lijkt erg veel op de Azbox Elite HD. Dus kwa specs vind ik de ET8000 over het algemeen slechter dan de ET9000 en ik hoop eigenlijk dat de ET9500 en verbeterde versie van de ET9000 is met o.a. meer tuners en een echte goed werkende PIP wink. Maar we zullen het hopelijk snel genoeg weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SoSa
Zou kunnen als ze het modelnummer gewijzigd hebben maar meestal is een hoger model nummer een indicatie van betere specs en ik kan dat niet zo snel vinden in de specs die jij post, op de OLED display na dan. De ET8000 lijkt op dit moment gewoon een single tuner waar je de tuner van kan verwisselen. Vindt het trouwens een zeer lelijke kast maar smaken verschillen natuurlijk. Lijkt erg veel op de Azbox Elite HD. Dus kwa specs vind ik de ET8000 over het algemeen slechter dan de ET9000 en ik hoop eigenlijk dat de ET9500 en verbeterde versie van de ET9000 is met o.a. meer tuners en een echte goed werkende PIP wink. Maar we zullen het hopelijk snel genoeg weten.


De ET8000 komt niet van de fabrikant van ET.
De Xtrend ET9500 is exact hetzelfde als de ET9000 alleen dan zijn de tuner detachable. Prijs zal een flink stuk hoger liggen als de ET9000 en is rond juni verkrijgbaar.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer want ik zou echt graag een ontvanger met 3 tuners willen, 2 is net te weinig voor me op sommige momenten. Ik hoorde dat VU+ misschien met een triple tuner zou komen dus dan moet ik dat maar in de gaten houden. Wel mooi voor de gene die DVB-C of DVB-T tuners willen gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SoSa
Jammer want ik zou echt graag een ontvanger met 3 tuners willen, 2 is net te weinig voor me op sommige momenten. Ik hoorde dat VU+ misschien met een triple tuner zou komen dus dan moet ik dat maar in de gaten houden. Wel mooi voor de gene die DVB-C of DVB-T tuners willen gebruiken.


je kan een externe USB tuner op de VU+DUO aansluiten zodat je 3 tuners beschikbaar hebt

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de regel worden er USB DVB-T tuners extern erbij geprikt, maar met DVB-S2 zal dat ook gaan als de drivers ervoor ondersteund worden...

 

Sundtek schijnt goede support te hebben, ook hebben ze een DVB-S2 USB tuner: Sundtek SkyTV Ultimate (DVB-S/S2)

 

 

Sundtek SkyTV Ultimate - DVB-S/S2 USB Tuner

 

High-End USB Stick zum Empfang von digitalem Fernsehen via Satellit. Der Stick eignet sich hervorragend fuer HDTV und herkoemmliche SDTV Sender.

 

Die enthaltene Software unterstuetzt Windows MediaCenter sowie Linux ab 2.6.x

 

Die Linux Software unterstuetzt zudem ebenfalls das Streamen von DVB-S/S2 via W-Lan oder LAN auf andere Linux PCs (Streamen zu Windows ist derzeit in Arbeit).

 

Dank der flexiblen Treiberarchitektur ist der Stick auf nahezu allen verschiedenen Hardware Architekturen einsetzbar. (z.B ARM (eabi/oabi), MIPS (bit/little endian), MIPSEL (big/little endian), PPC, X86 (32/64bit)).

 

Beispiele unterstuetzter Systeme:

* Western Digital WDTV Live (Media PC, lediglich Streaming) (MIPSEL)

* Western Digital My Book (NAS) (ARM)

* Sheevaplug (ARM)

* Guruplug (ARM)

* Dreambox 800 HD, Dreambox 800 SE, Dreambox 8000, Dreambox 500HD (via Netzwerk), VU+ Duo, Clarke Tech ET9000

* Acer Aspire One Netbook (Intel 32bit)

* Netgear WNDR3700 Router (MIPS)

* Seagate Dockstar

 

Bitte beachten Sie das HDTV (1080i/720p) unter Linux ein leistungsstarkes System benoetigt, um die CPU Resourcen zu schonen empfehlen wir hierbei unter anderem Graphikkarten von NVidia mit VDPAU Unterstuetzung. Zum Abspielen von SDTV (720x576 Videos) werden keinerlei besonderen Hardwareanforderungen benoetigt - ein durchschnittlicher PC kann dies heutzutage problemlos dekodieren.

 

Die Installation ist sehr einfach und laesst sich innerhalb weniger Sekunden ohne Probleme auf unterschiedlichen Systemen bewaeltigen.

 

Der USB Stick wird mit folgenden Komponenten ausgeliefert:

# DVB-S/S2 USB Stick

# Netzteil

# 30 cm USB Kabel

# IEC/F-Buchse Adapter

 

Die Software befindet sich wie ueblich in unserem Supportforum zum Download.

 

Die Treiber werden direkt von uns in Berlin gepflegt, Supportanfragen koennen diesbezueglich auch genauestens beantwortet werden.

 

Links:

Treiberforum: http://support.sundtek.com/index.php/topic,341.msg1670.html

Supportforum: http://support.sundtek.com/index.php/board,21.0.html

 

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...