Ga naar inhoud


vraag Multifeed universeel lnb houder


Gast nabio

Aanbevolen berichten

hi allemaal ik heb vraag over Multifeed universeel lnb houder

 

ik wil 4 sattelieten ontvangen met 1 schotel hotbird,astra19

arabsat26 astra 28, is dat mogelijk wil ik graag horen en op welke satteliet moet de schotel gericht worden , thanks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


komt gelijk de tegenvraag... wat voor schotel heb je ???

 

met diverse schotels kun je zo'n multifeed houder gebruiken

er zijn er echter ook speciaal voor bepaalde merken schotels

de 26 Oost LNB ligt wel erg dicht tegen de 28,2 Oost LNB aan en dat zou problemen kunnen geven

sommigen die zo nabij gelegen posities toch willen ontvangen gebruiken dan dunnere LNB's en maken die alternatief vast op de multifeed

 

een en ander kun je in de galerij met schotel opstellingen van leden van sat4all bekijken.

 

uitrichten is meestal de gebaseerd op de middenpositie (of belangrijkste positie / belangrijk voor jou)

 

ciao

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

[arabsat 26] Badr 4/5/6 26. Daar heb je minimaal een schotel van 95cm

voor nodig dit gaat niet lukken met een Multifeed opstelling

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi schotel is triax 110cm maar op welke sattelie moet de schotel gericht worden op hotbird ??.. dan astra 28 niet nodig

vriendelijk groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet iemand hoe dat zit met de ontvangst van Badr 26

astra3 en astra2, astra1 en hotbird goed ontvangst.

ik wil ipv astra 2 badr 26 ontvangen maar geen signal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: clio
weet iemand hoe dat zit met de ontvangst van Badr 26
astra3 en astra2, astra1 en hotbird goed ontvangst.
ik wil ipv astra 2 badr 26 ontvangen maar geen signal


de schotel draaibaar maken in combinatie met de nu vaste opstelling is de mogelijkheid om 26 oost Arabsat te ontvangen.

mvg Wiljo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ik begrijp dat met een multifeed geen arabsat 26 kan ontvangen ? [/quote

 

Je geeft aan dat je een triaxschotel 110 cm hebt , je kunt het proberen (het is tenslotte een hobby) om voorzichtig mm voor mm te schuiven met je lnb ergens tussen 23,5 oost en 28.2 oost (skew lnb tegen de klok met de klok mee draaien in de gaten houden) etc), maar dat blijft moeilijk. draaibaar triaxschotel 110 cm met de goede lnb ik mag geen merk noemen hier, zoek evn in het FAQ onderwerp ontvangst 7 west nillesat en arabsat 26 oost.

Heb zelf op een 120 cm schotel net de goede lnb (zwarte) geplaatst ontvangst nillesat en arabsat is geweldig vooruit gegaan.

 

Succes! mvg Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Wiljo

mijn probleem is dat ik met een draaibaar schotel maar een satelliet kan ontvangen ik heb twee ontvangers die ik graag wil houden. Daarom heb ik multiblock erop gemonteerd.

ik heb geprobeerd wat je zie mm voor mm van links naar recht te schuiven maar zonder resultaat, bovendien zit er weinige ruimte tussen astra3 23,5 en astra2 op 28.2 , er valt weinige te schuiven

groet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: clio
Beste Wiljo
mijn probleem is dat ik met een draaibaar schotel maar een satelliet kan ontvangen ik heb twee ontvangers die ik graag wil houden. Daarom heb ik multiblock erop gemonteerd.
ik heb geprobeerd wat je zie mm voor mm van links naar recht te schuiven maar zonder resultaat, bovendien zit er weinige ruimte tussen astra3 23,5 en astra2 op 28.2 , er valt weinige te schuiven
groet


Jou vraag was? om 26 oost Arabsat te ontvangen, met schuiven op de multifeedrail lukt dat niet, is inderdaad krap tussen 23.5/28.2 oost.

Als jij nu de installatie die je nu hebt gewoon zo houd, maar op de astra 19 oost (ik neem even aan dat jij minimaal een twinLNb) omdat je aangeeft twee ontvangers hebt, of misschien een quadLNB met vier aansluitingen?
Met een motor erbij geïnstalleerd die je aansluit op de Astra 19 oostLNB op een vd twee/vier (twin/of quadLNB)aansluitingen+ een coaxkabel van motor naar lnb en coax van motor naar receiver.
Op jou Satreceiver moet je dan wel de Diseqc-instellingen even goed instellen.
Ik weet niet of je toevallig op je Satreiver USUALS hebt zitten? dit is handig om een motor af te stellen.( of evt diseqc 1.2

Conclusie vd verhaal is je houd gewoon je huidige installatie de multifeed.
Als jij naar 26 oost Arabsat wil draaien bijv. beneden in de kamer op jou satreceiver of andere satelliten die nu niet hebt op jou multifeed kan dat.
Daarna draai je schotel weer zodanig dat je astra 19 oost ontvangt zoals ook 23.5/28.2/13 oost etc.

Wiljo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Wiljo

Dit betekend dat ik een motor moet gaan aanschaven , terwijl ik dit niet weg heb gedaan omdat deze stuk was.

Ik heb een kennis in Amsterdam die wel met een multifeedrail arabsat26 kan ontvangen alleen heeft hij zelf dit niet gemonteerd dat heeft iemand anders voor hem gedaan , alleen ik kreeg deze persoon niet te pakken omdat hij een andere telefoon nr heeft.

Mijn alle 4LNB-s zijn allen twin LNB die aangesloten zijn op Dreambox 800 en 500

Mr groet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: clio
Beste Wiljo
Dit betekend dat ik een motor moet gaan aanschaven , terwijl ik dit niet weg heb gedaan omdat deze stuk was.
Ik heb een kennis in Amsterdam die wel met een multifeedrail arabsat26 kan ontvangen alleen heeft hij zelf dit niet gemonteerd dat heeft iemand anders voor hem gedaan , alleen ik kreeg deze persoon niet te pakken omdat hij een andere telefoon nr heeft.
Mijn alle 4LNB-s zijn allen twin LNB die aangesloten zijn op Dreambox 800 en 500
Mr groet

Terwijl ik dit niet weg heb gedaan omdat deze stuk was??? had je al een motor?

Waarschijnlijk heeft jou kennis een Wavefrontier 90 cm schotel waar tot maximaal 16 LNBS op kunnen.
Daar kun je Arabsat 26 oost vast wel op krijgen.
Dat zou ook een oplossing kunnen zijn als jij geen draaibaar maar alleen een vaste multifeed opstelling wil.

Mvg Wiljo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...