Ga naar inhoud


Nog maar een keer: Welke mediaspeler voor BluRay rips


Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Beobuddy
Nu rijst alleen nog de vraag: wordt het de Popcornhour of de Dune H1/D1/B1.
Beide werken met dezelfde sigma chip.

Ikzelf heb de Dune D1, voor (alle)films perfect maar muziek erop luisteren is waardeloos, via HDMI omdat hij tussen 2 nummers door het signaal even afbreekt waardoor je een fraktie van het eerst volgende nummer mist (voor mij heel irritant)Dus mocht dit voor jou (ook) belangrijk zijn, kun je er rekening mee houden.

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De popcornhour heeft gapless playback. Net nog even getest bij een "doorlopende" live cd (Adele - live from soho) en hij loopt inderdaad zonder onderbreking door als 1 geheel.

 

Ik draai niet zo heel veel muziek dus had er eigenlijk nooit zo op gelet, maar het werkt dus goed.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De keuze voor PCH was wel bewust hoor, hoewel ik de Dune een mooier uiterlijk vind hebben en tegenwoordig meer keuze om zelf iets leuks samen te stellen. De PCH is meer een hobby apparaat. De Dune is meer voor gebruikers, wat zeker ook zijn voordelen heeft.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de (muzikale) tip.

 

Maar voor muziek heb ik een andere doos. De BM5/BS5 van B&O.

Het gebruiksgemak daarvan staat in schril contrast met de mediaplayers die ik heb mogen proberen.

 

Een ander aspect wat ik tot toe ook heb ervaren is, dat wma lossless niet wordt ondersteund. Geen enkele mediaspeler, ,misschien de boxxee wel. Maar ook de popcorn kan geen wma lossless. En aangezien mijn gehele cd-collectie daarin is omgezet, gebruik ik de TVIX, Popcorn of Dune daar niet voor.

 

Vraag is alleen ook nog: heeft het aanschaffen van een Dune of Popcorn zin op dit moment, of moet ik wachten tot er een nieuwere chip?

Ik heb het vermoeden dat de huidige 8642/43 in principe kan wat ik zoek en verwacht.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermoeden.... wachten... wellicht volgende..... De volgende is bijna altijd beter, de huidige komt altijd net tekort.

 

De daarop volgende is weer beter. Straks zit je nog steeds met een LP en platenspeler met slinger, want ja de volgende....

 

En wij genieten van wat er nu is. smile

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk voor mijzelf dat het ook geen schokkende verbetering zal geven.

Als ik zo de specificaties bekijk, dan zie ik dat er voornamelijk verbeteringen op 3D gebied behaald zijn.

 

En dat 3D, is voor mij persoonlijk, een leuke gadget, ik heb het ervaren, maar voor mij geen noodzaak. En het is al zeker niet prettig met een extra bril de hele film te moeten bekijken. Ik heb pas een andere tv en daar moet ik het voorlopig mee doen.

En tegen de tijd dat ik mij bedenk om toch 3D te willen kijken, dan moet ik aan een ander scherm en zal er op dat moment inderdaad wel weer een nieuwere versie van welk dan ook wel weer zijn.

 

Maar ja, eigenlijk wilde ik toch ook een Dune zien of kunnen uitproberen voordat ik een definitieve keuze ga maken. En die heb ik niet in mijn familie/kennissenkring.....

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op een ander forum gelezen dat bij de Smart serie van dune (D1=€250 euro) dat je deze bij uitkomst van een nieuwe chip voor ~€125 kunt laten "upgraden" mocht 3D in de toekomst toch belangrijk worden.

Check ook even je pm

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hey Grunnsat

 

Je punt is duidelijk en zoals met veel zaken misschien minder zwart wit dan het opgeschreven is.

Feit voor mij blijft wel dat intenties of problemen met (het SDK van) een toeleverancier, mij -in de basis- niet interesseren.

Ookal zijn de redenen onuitputtelijk goed, het gaat mij om het resultaat.

 

Overigens excusses voor de late reactie, had het draadje niet meer in het vizier smile

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

100mbit is voldoende om te streamen.

Ik denk inderdaad zoals eerder gezegd netwerkproblemen.

Heb je de een hub tussenstaan?

Wat ik ooit heb meegemaakt is verkeerde dns gegevens.

Op dat moment kreeg ik een soort haperingen elke keer als die iets moest doen.

Kijk eerst even je hele netwerk keten na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook een boxeebox. En dat draait echt alles af. De afstandbediening is ook een handige. Aan de ene zijde de gewone AB en aan de andere zijde een compleet toetsenbordje. Maar Western heeft ook een hele mooie mediaplayer. Maar de popcorn en de Dune zijn ook prima.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Even een update m.b.t. het streamen van de BluRay rips met een grootte van 20GB en groter.

 

Nou, ik ben er denk ik uit.

Ondanks de tegenstrijdige bevindingen zat het toch in het netwerk. De NAS was het zwakke punt.

Ondanks dat deze prima werkte i.c.m. de popcorn en niet met de TVIX, heb ik het zelf in elkaar geknutselde NAS nog eens nader bekeken.

 

Die NAS is gebouwd m.b.v. het ZFS filesystem. En daar zat het probleem.

ZFS maakt gebruik van pools, d.w.z. pools bestaande uit v(irtuel) devices, waarbij de devices kunnen bestaan uit 1 of meerdere groepjes van hardeschijven, die weer zowel lokaal of via een netwerk met elkaar verbonden zijn.

Nu had ik een pool van 2 groepjes van 3 schijven (3x 1T schijven en 3x2T schijven). Dit alles met de bedoeling een softwarematige RAID te hebben met de veiligheid van het kunnen vervangen van schijven zonder data te verliezen.

Ik ben opnieuw begonnen en heb nu 6x 2T (9.8GB effectief) in 1 groep binnen de pool. En dat gaf veel betere lees en schrijfsnelheden.

Ik haal nu snelheden met gemak tussen de 75 en 95MB/s. Soms hoger zelfs (ik heb zelfs 105MB voorbij zien komen, wat ik betwijfel gezien een gigabit maximaal 1000Mb/s is?)

 

Na het kopieren van de vorige config naar de nieuwe loopt de nieuwe configuratie als een speer.

Het streamen van volledige BluRay's met menu, gaat zonder problemen! smile

BluRay's van 40-50GB zijn geen enkel probleem meer. Ik krijg heel vlot het menu van de BR in beeld, dus ik ben heel tevreden.

Overigens moet ik wel bij vermelden dat het streamen gebeurt met de 6600N. En die heeft 256MB werkgeheugen ipv de 128MB bij de HD-N1 Café. De laatste heb ik nog niet getest met de "nieuwe" NAS.

De nieuwe NAS draait nu op FreeNAS 8.0 voor x64.

Sterk punt van Freenas die ik heb ervaren is dat je een hele set schijven zo kunt overhevelen naar een willekeurige andere hardwareconfiguratie en met een live cd zo weer bij je data kan. Met in je achterhoofd hebbende dat het een zgn Raid5 config betreft.

 

Maar 1 ding werd weer duidelijk, 100Mbit poort op je mediaspeler is voldoende voor BluRay rips.

 

Nu heb ik inmiddels wel wat vernomen van de nieuwe TVIX XROID A1. Denk dat dat de volgende gaat worden.....

 

Zie hier op tweakers: http://tweakers.net/nieuws/71830/ces-tvix-bouwt-op-android-draaiende-mediaspeler.html

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...