Ga naar inhoud


[TV/VIDEO] galvanische antenne scheiding


Aanbevolen berichten

celloanarchist, een eurosteker wordt gebruikt voor apparaten die geen aarding nodig hebben, niets meer en niets minder. Dubbel geisoleerd gaat veel verder dan dat en apparatuur die daaraan voldoet is zeker niet voorzien van een eurosteker. ik heb twee bijlagen toegevoegd. van een eurosteker en van een steker die voor dubbel geisoleerde apparaten gebruikt KAN worden (symbool is maatgevend). Nog ff op gezocht en bij deze wiki kan je het nalezen http://nl.wikipedia.org/wiki/Klasse-indeling_elektrische_arbeidsmiddelen De foto's in de bijlage komen daar trouwens ook vandaan.

 

Laten we het er maar op houden dat er een verschil in opvatting zit tussen wat een (hobbie) electricein en een (hobbie) electronicus verstaat onder dubbel geissoleerd. Want elektra en elektronica zijn toch twee apparte beroepen.

 

Nu iets over de spanningsversleping. Uit jouw antwoord leid ik af dat je een kabelaansluiting hebt. Ik weet dat je er geen zin in hebt maar ik raad je toch sterk aan om uit te zoeken van welke kant het komt. Als het namelijk uit de kabeldoos komt dan moet je proberen om het daar oplossen. Want als je een andere tv aansluit dan krijg je dezelfde problemen weer terug. En het lijkt mij dat je dat niet wilt. Als je niet te ver van Zaandam afwoont dan stuur je maar een PM, ik heb meetinstrumenten om spanning/stroom en aardverspreidingsweerstand te meten.

post-47392-1318261946,1154_thumb.jpg

post-47392-1318261946,1217_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: rijschoq
celloanarchist, een eurosteker wordt gebruikt voor apparaten die geen aarding nodig hebben, niets meer en niets minder. Dubbel geisoleerd gaat veel verder dan dat en apparatuur die daaraan voldoet is zeker niet voorzien van een eurosteker. ik heb twee bijlagen toegevoegd. van een eurosteker en van een steker die voor dubbel geisoleerde apparaten gebruikt KAN worden (symbool is maatgevend). Nog ff op gezocht en bij deze wiki kan je het nalezen http://nl.wikipedia.org/wiki/Klasse-indeling_elektrische_arbeidsmiddelen De foto's in de bijlage komen daar trouwens ook vandaan.

Laten we het er maar op houden dat er een verschil in opvatting zit tussen wat een (hobbie) electricein en een (hobbie) electronicus verstaat onder dubbel geissoleerd. Want elektra en elektronica zijn toch twee apparte beroepen.

Nu iets over de spanningsversleping. Uit jouw antwoord leid ik af dat je een kabelaansluiting hebt. Ik weet dat je er geen zin in hebt maar ik raad je toch sterk aan om uit te zoeken van welke kant het komt. Als het namelijk uit de kabeldoos komt dan moet je proberen om het daar oplossen. Want als je een andere tv aansluit dan krijg je dezelfde problemen weer terug. En het lijkt mij dat je dat niet wilt. Als je niet te ver van Zaandam afwoont dan stuur je maar een PM, ik heb meetinstrumenten om spanning/stroom en aardverspreidingsweerstand te meten.


Hoi rijschoq,
Bedankt voor het aanbod, maar woon in de "KUIP" stad van rood en wit, dus niet zo naast de deur.

Heb even de wiki link bekeken, en tja, waarschijnlijk heb ik de dingendoor elkaar gehaald, danwel ergens anders verkeert gelezen, of was de uitleg foutief.

Heb een brief gemaakt, nog opsturen, mailen, naar upc voor een afspraak met een "monteur", omdat die doos los zit en herstelt moet worden.
Nu even afwachten tot dat de upc smurfen zijn geweest.

I.i.g. iedereen bedankt voor het mee denken, en me hebben behoed voor electroku tie, danwel voor "natte" condensatoren.

Thx C A.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als je vochtverlies hebt komt en je LNB komt aan aarding, komt deze op de LNB In aansluiting, en die ligt over het algemeen rechtstreeks verbonden aan de behuizing, dus aan de massa. De condensatoren moeten daar tegen kunnen (en dat wordt inderdaad zo voorzien).

 

LNB = ontvangskop van een satellietschotel. Je kan vocht krijgen op de connectors en dan ligt de antennekabel en uiteraard de rest ook aan aarding via deze weg. De bewuste condensatoren in de ontvanger of TV zelf worden niet nat, maar ze moeten wel minimaal 250 VAC aankunnen...

 

 

 

 

Ik vermoed dat de kabelmaatschappij er van uit gaat dat er geen spanning op de invoer kabel mag staan, kwestie van het eigen personeel te beschermen bij werkzaamheden, en dat de afschermingsvlecht van de coax gewoon aan aarding ligt. (is hier voor zover ik weet in de bananenrepubliek zo iets)

 

En dan denk ik dat de kabelmaatschappij hier niets aan zal veranderen. De spanning komt mogelijks uit je TV zelf, maar ook eventueel uit een aangesloten DVD of andere apparatuur.

 

Een galvanische scheiding lost het probleem van het vonken wel op, maar dan valt de aarding weg van de kabelmaatschappij naar je aangesloten toestellen. En dan kan het zijn dat je op je aangesloten toestellen 110V krijgt. Dit komt vooral tot uiting bij de toestellen met zo een metalen behuizing. De stroom is beperkt, maar je voelt het wél...

 

 

Eddy Vl

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier kwam ik bij toeval terecht .:

 

aaa.tkk.fi/Misc/Electronics/circuits/antenna_isolator.html

 

 

 

Isolation between antenna network and TV/radio equipment

 

En is precies zoals ik het hebben wil, kijken of het de belofte nakomt..

 

bbb.hobbyprojects.com/T/television_circuits.html

 

Staan trouwens heel erg interessante bouwprojecten.zoals een 4watt 2,4 GHZ

zend versterker, andere HF, maar ook LF projecten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...