Ga naar inhoud


T90 en graden/positie scheiding?


joop001

Aanbevolen berichten

Ik ben voornemens voor een T90 tegaan en ben bezig het e.e.a. voortebereiden. Ten aanzien van de te ontvangen posities heb ik nu een vraag.

 

Eerder begreep ik dat je met een T55/T90 opstelling posities die minder dan of 1,5 graad van elkaar verwijderd zijn, met een LNB kan ontvangen.

 

Echter nu lees ik dat diversen heel erg hun best doen om bijv voor 9 en 10 E aparte LNB's te plaatsen. Ik begrijp dat een LNB per positie een beter resultaat in ontvangst zal opleveren dan een gecombineerde LNB ontvangst.

 

Echter is de verbetering in ontvangst zo expotioneel of kan het best en heb je gewoon iets minder (slechtweer) ontvangst of is het gewoon eigenlijk noodzakelijk om toch per positie een LNB te plaatsen?

 

Alvast bedankt voor een antwoord.

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat

Echter nu lees ik dat diversen heel erg hun best doen om bijv voor 9 en 10 E aparte LNB's te plaatsen. Ik begrijp dat een LNB per positie een beter resultaat in ontvangst zal opleveren dan een gecombineerde LNB ontvangst.

 

Nee dit gaat niet. Deze afstand is te klein. Ik meen dat je ongeveer 3 graden afstand nodig hebt om een lnb te plaatsen.

9 en 10 kunnen door 1 lnb ontvangen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast willem100

kan wel, met zo'n knutsel setje van inverto,

 

dan kan je per graad een lnb zetten.

 

bijvoorbeeld:

1 inverto lnb op 7 oost zetten in wave houder, dan met orginele extra beugel van inverto ( die schroef je aan de achterkant van de inverto)kan je 10, 9 en 4,8 oost erbij zetten. [img:center]http://www.sabsatellite.nl/nl/inverto/221/multiconnect-lnb-holder-a027[/img]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...