Ga naar inhoud


No signal p tv receiver


Gast johnnybgoode

Aanbevolen berichten

Gast johnnybgoode

Ik gebruik de Thomson sateliet ontvanger van TV Vlaanderen in mijn camper en deze deed het goed in Spanje. Maar nu ik thuis ben geeft hij steeds "No Signal". Het eigenaardige is dat ik met de sateliet finder een duidelijk max op het aanwijsmetertje krijg. Het balkje dat de signaalsterkte moet aangeven wordt niet eens rood. Ra, ra. Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je zeker weet dat je op goede satelliet zit, dan kan het ook nog aan de lnb zitten.

Wat ook nog kan ,deze voeding wil ook wel stuk, kijk even in de ontvanger

of er ook bolle elco's op de voeding zitten ,de twee hoogste elco's staan meestal bol,

aan de boven kant

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast johnnybgoode

Bedankt voor de reactie.

Heb de ontvanger open geschroefd maar geen gezwollen elco's gezien. Ook een andere LNB-kop geprobeerd eveneens zonder resultaat. Volgens mij is de voeding van de LNB wel in orde anders zou de satfinder toch geen uitslag geven. Dan dacht ik dat het misschien aan de verbindingskabel van receiver naar tv (scart) zou kunnen zijn. Dus heb ik de pennetjes een voor een uitgemeten en die zijn ok. Ten overvloed heb ik nog een andere scartkabel geprobeerd, maar nog steeds "No Signal".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook al geprobeerd om de zenders er op nieuw in te zetten ,wat ik een beetje vreemd

vind als je geen signaal hebt, komt er een rood blokje in het beeld ,je heb het over

dat er No Signaal in het beeld komt ,dit heeft er meer mee te maken dat je tv niet

over schakelt naar het AV kanaal ,Als je op de menu knop drukt, van de Thomson krijg je dan het

menu ook te zien .

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast johnnybgoode

 

Hallo Satencom,

Op de Thomson komt inderdaad een rood blokje. Daar ik dacht dat de Thomson defect zou kunnen zijn, heb ik er een HD-receiver van Philips aangehangen en hierop komt de melding "No signal". Misschien is dat normaal daar deze normaal met een dubbele kop werkt en de Thomson voor single LNB bedoeld is (denk ik). Bij de overschakeling naar HD heeft TV-Vlaanderen de Thomson vervangen door de Philips receiver. De Thomson gebruik ik sindsdien in mijn camper en tot vorige week ging alles goed. Misschien heeft de terugreis van Spanje het een of ander beschadigd. Ik weet alleen niet wat, de LNB, de receiver of de TV. De TV doet het binnenshuis normaal, dus die kunnen we wel uitsluiten. Het enige verschil: in de camper gebruik ik de Scart stekker en thuis de HDMI aansluiting.De scart kabel heb ik ook al pin voor pin doorgemeten en is ok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik krijg toch het idee dat je niet op de juiste satelleit staat af gestemd.

Gezien dat 2 ontvangers geen signaal binnen krijgen.

Ofwel dat beide geen lock hebben op betreffende satelliet.

 

Dat je satfinder max uitslaat wil niet zeggen dat je ook op de juiste satelliet staat.

Er zijn er wel die aangeven op welke satelliet je staat.

Maar die hebben de meeste niet in huis.

 

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

het nu bijna wel zeker dat de schotel niet goed staat, de thomson werkt ook prima op een

duo lnb, je drukt in het menu op snel kanalen installeren , en je hebt beide satellieten.

Wat van schotel heb ,hoe groot, wat van type lnb en als het duo lnb is ,in welke lnb

heb je hem vast gezet.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast johnnybgoode

Het is een single LNB. Ik vind er geen merk op, maar de s/n ratio = 0.1 dB. De schotel heeft een diameter van +/- 60 cm.

Zal morgen nog eens proberen om de kanalen te herinstalleren.

Ik laat wel iets weten.Alvast bedankt voor de moeite.

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast johnnybgoode

Opgelost!

 

Het bleek de schotel zelf te zijn. Bij goed bekijken van de schotel bleek deze getordeerd te zijn. Na wat wringen en buigen had ik al een 400-tal free-to-air zenders. TV Vlaanderen heb ik met deze schotel nog niet terug kunnen ontvangen. Even aangesloten op mijn thuis schotel en alles was dik in orde. Zal dan maar een nieuwe kopen. De oude kwam van een turkse shop in het Antwerpse en was nogal "blikkerig", daarom waarschijnlijk de misvorming.

Daar de schotel een zgn. offset type is weet ik niet goed hoe het brandpunt (focus) te bepalen.Heb vroeger wel eens op een radioamateurdag een uiteenzetting bijgewoond waar men dit door middel van een paar touwtjes klaar kreeg. Maar daar dit toen buiten mijn interesseveld lag heb ik er niet veel van onthouden. Het was nl. voor amateur tv zenders bedoeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...