Ga naar inhoud


diseqc opslaan in vu+


sammy100

Aanbevolen berichten

hoi

 

ik draai hier met een moter onder mijn schotel de motech 2100

nu staat de schotel een klein beetje uit het lood om het zo maar te zeggen

ik kan met mijn vu+ de moter aan sturen in het menu zender zoeken {draai met pli image}

als ik dat doe en ik wil dat nadat ik de moter iets heb gedraaid opslaan b.v op positie 1 ,dan gaat ie uit zich zelf weer terug draaien naar de positie waar hij eerst stond.

 

is hier een oplossing voor zodat hij op de ingegeven positie blijft staan??

 

hoor het graag

 

groet sammy

vu zero altijd met blackhole triax 90 cm Moteck Digipower DiSEqC 1.2h-h motor SG-2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor het beste resultaat, kun je veel beter je schotel opnieuw laten afregelen.

 

Wil je geen gebruik maken van usals, dan moet je bij tunerconfiguratie kiezen voor geavanceerd. Daarna per sateliet ( ook De LNB's mee nummeren, dus bijvoorbeeld astra 19.2 = LNB 1; diseqc 1.2; opzoeken en vastleggen als positie 1. Bij astra 23,4 = LNB 2; diseqc 1.2; opzoeken en vastleggen als positie 2. Etc.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het opslaan van posities werkt alleen als je geen USALS gebruikt: je zult dan idd alle satellietposities moeten opzoeken en vastleggen.

Als de schoteluitrichting slechts een heel klein beetje mis is, kan je toch USALS goed krijgen. Het reslutaat is wel afhankelijk van wat er precies mis is: als de mast niet goed vertikaal staat, zal je bij satellieten die "verder weg" staan (= ver om de Oost/West) geen goed resultaat krijgen. Als alleen de schotel niet 100% goed is uitgericht, zal het eindresultaat wel goed zijn.

 

Gebruik daarvoor de positioner-setup en bezie of de schotel om de west of om de oost gedraaid moet worden. Als je de schotel om de Oost moet draaien, moet je vervolgens je eigen positie iets om de West verleggen (= waarschijnlijk minder oost maken). Begin met een halve graad, en doorloop de procedure wederom etc. Verfijn daarna de zaak door met 1/10 graden te gaan schuiven.

 

Zoals hierboven al is gemeld: het allerbeste resultaat krijg je natuurlijk door de schotel/mast wel goed uit te richten.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

 

mijn schotel staat ongeveer een paar graden af van het oosten ik kan hem er bij krijgen maar dan moet ik dus in het menu de posities gaan op slaan

 

de rest staat goed op het dak dus geen scheve buis en meer van dat soort dingen

 

wat ik wil is dat ik dus met behulp van de vu de schotel iets kan draaien en vast leggen alleen is het dus zo dat als ik dit vast leg de schotel weer terug draaid naar de voor laatste positie

 

kijk dat ik de boel opnieuw moet laten uit richten dat weet ik

maar het gaat me om het vast leggen van de postie en dat de vu die ook zo houd en niet terug gaat draaien

 

vroeger kon je dat zo mooi doen bij enigma1 maar ik weet ff niet hoe ik het hier bij een vu+ moet doen dus als iemand mij daar verder mee kan helpen dan zeer graag

 

groet sammy

vu zero altijd met blackhole triax 90 cm Moteck Digipower DiSEqC 1.2h-h motor SG-2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je hebt niet gedaan/willen doen wat ik hierboven schreef? Daarbij leg je dus niet de satellietposities vast, maar je past je eigen positie aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...