Ga naar inhoud


Hoe in Belgie van koopcontract 2e hands auto afkomen?


Belsat

Aanbevolen berichten

Goedenavond!

 

Ik heb twee weken geleden bij een off. dealer een 2e hands auto gekocht en 1500 Euro aanbetaald. De mondelinge afspraak was dat de auto binnen 2 weken geleverd zou worden; dit is niet gebeurd. Helaas is dit niet schriftelijk vastgelegd. Op het contract staat dat er 7 werkdagen bedenktijd zijn, maar die zijn voorbij. Is er nog een andere mogelijkheid om onder het contract uit te komen?? Wij vertrouwen de verkoper namelijk niet meer... en ik ken de wet niet in Belgie!

 

Vriendelijke groeten, Henk (Nederlander wonend in Belgie)

 

 

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Natuurlijk. Hij beweert te wachten op toestemming van Nissan (Belgie) voor ombouw naar "Licht Vracht". Maar ik zie niet in waarom dat twee weken moet duren. Ik vertrouw het niet....

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sja... mondelinge afspraken zijn rechtsgeldig, maar in de praktijk heel lastig. Zelfs met getuigen erbij.

 

Ik denk niet dat je zo bijster veel kan doen. Staat er een vorm van levertijd op het contract?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, bedankt. Laten we hopen dat mijn wantrouwen ongegrond is :-)

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad als het een off dealer van Nissan is denk ik dat er weinig risico is.

 

btw: Waarom 1500 € vooraf betaald? Dat is in België niet verplicht. Betalen bij aflevering!!

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx! Dat weet ik dan weer voor de volgende keer :-)

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Van de week eindelijk de auto opgehaald en hij lijkt perfect! Alleen is de afgesproken onderhoudsbeurt niet uitgevoerd en de verkoper reageert niet op mijn mails. Nissan Belgie gebeld maar die wassen hun handen in onschuld omdat de auto net ouder is dan 3 jaar.

 

Dat onderhoud laat ik wss sowieso liever door mijn eigen dealer hier in de buurt doen, ware het niet dat de verkoper op de afrekening heeft gezet dat de één jaar wettelijke garantie alleen geldt als de auto bij hem in onderhoud is.. Catch 22 dus :-) Het lijkt op een truc om onder de wettelijke garantie uit te komen.. En dan vraag je je natuurlijk af waarom.

 

Anyway, met elke KM stijgt mijn vertrouwen dat de auto in elk geval technisch in orde is :-)

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Even een update: Misschien heb ik toch te vroeg gejuicht :-(

 

Er lijkt iets niet in orde met het koelsysteem. Vorige week, na een snelle rit bij 30 graden buitentemperatuur was er na thuiskomst een plas koelvloeistof op de vloer van de garage... Zeer verontrustend!!

 

Sindsdien met argusogen de situatie geobserveerd. Heb gemerkt dat soms, als ik bij thuiskomst de motor af zet en de motorkap open, ik een borrelend en sissend geluid hoor alsof ergens stoom ontsnapt. Maar er is niets te zien! Dit geluid gaat nog even door als ik de radiatordop verwijder. Kan dat geluid ook van de airconditioning afkomstig zijn???

 

Bijkomende verschijnselen: Temperatuurmeter blijft normaal, geen rook of damp uit de uitlaat, gemiddeld dieselverbruik sinds aanschaf gestegen van 11.7 naar 12.3 liter per 100 km. De dop van het expansievat heb ik al vernieuwd.

 

Ik sta voor een raadsel, heeft er iemand een idee? Please??

 

Ciao, Henk

 

 

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is precies waar ik bang voor ben. Maar hoe kan dat bij een 3 jaar oude auto met 58000 km??

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je tijdens die rit ook de airco aan? Dan kan dit water onder de auto condenswater zijn, niks om je zorgen over te maken.

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...