Ga naar inhoud


Hulp gevraagd- domme actie (tar.gz file ccam gebruikt en geflasht)


coolgang

Aanbevolen berichten

Ok alvast een fijne koninginnedag toegewenst!! Voor mij is de dag een heel klein beetje verpest want heb iets heel doms gedaan. Ik had een beetje problemen met mijn instellingen van mijn image (Gemini enigma 1) op mijn dreambox 500. Heb toen de box teruggezet naar fabrieksinstellingen (probleem opgelost) en tegenwoordig moet je ccam zelf er weer in zetten. Heb ccam gedwonload en toen een domme actie gedaan, ik wist niet meer hoe het ging maar heb de file gebruikt om manual up te daten, maar niet in blue panel maar in software update. Moest de file toen nog renamen voordat de box die file herkende (root.scr zoiets?). Voordat ik doorhad dat de box de image aan het flashen was en niet ccam aan het installeren was, was het te laat. Ja ik weet het domme actie. De box reageert niet meer, het groene lampje brand wel. Ik kan geen ftp verbinding maken met de box. Hebben jullie raad voor me? Denken jullie dat een (nieuwe) flash met nullmodem wel gaat werken? Kan het op een andere manier? Heb de box al een paar uur uitstaan (alles weg) maar is niet ge-default. Graag jullie advies/iemand ook zo'n ervaring (denk het niet gezien de domme actie...ach ach....)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb al enkelemaanden eendoie box, netwerk doet niet, flashen via RS232 is een ramp.

 

Voor mijn Dbox moet ik eerste Uboot ernzetten, als dat gaat en gedaan is, chorus adresgebied ingeven.

Je krijgrt dan een heel scala aan cmd ineopdrachten, print die uit, bestudeer ze en probeer de files als losse stukken teuploaden.

 

Enige wat kanis een harde reset, waarbij een eventuele backup zijn dienten gaat leveren..

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het weer is opgelost smile

 

Ik hikte er de eerstekeer ook tegen op maar als je eenmaal door hebt hoe simpel het is smile

 

heb er een oud laptopje voor (aangezien die usb naar COM1 adapters niet lekker werken) met een 750Mhz celeron en 256MB geheugen! en een 'echte' COM1 poort smile

**DM800PRO - OpenPli 2.0 - 500GB HDD, 1GB USB

**Triax 78tds + Multifeed + 4x ALPS LNB (13,19,23,28)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...